کد خبر : 1860049 | 28 آذر 1401 ساعت 09:45 | 30.6K بازدید | 3 دیدگاه

لقب جدید تیم ملی آرژانتین: لا اسکالونتا!

آرژانتین با هدایت لیونل اسکالونی قهرمان جام جهانی شد تا نام این مربی تا همیشه در تاریخ فوتبال ماندگار شود.

لقب جدید تیم ملی آرژانتین: لا اسکالونتا!

به گزارش "ورزش سه"، آرژانتین به لطف روند طولانی شکست ناپذیری و سبک و کیفیت خوب بازی‌اش به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی وارد قطر شد.
حضور اسکالونی روی نیمکت و درخشش لیونل مسی در زمین بازی باعث شده بود که بسیاری آنها را بخت اصلی قهرمانی در این دوره بدانند. آنها هویت خاص خودشان را حتی پیش از شروع مسابقات داشتند.
بسیاری آنها را «لا اسکالونتا» خطاب می‌کردند، رسمی که در فوتبال آرژانتین چندان غریبه نیست و بسیاری پسوند «تا» را به انتهای نام مربیان اضافه می‌کنند تا به این شکل تیم‌های موفق را خطاب کنند. اما این عبارت در عین حال ایده وسیله حمل و نقلی بود که در واقع به حمایت بازیکنان و هواداران از این مربی جوان اشاره داشت.

1782787

هرچند زمان دقیقی برای اولین باری که این لقب مورد استفاده قرار گرفت وجود ندارد اما همه چیز نشانگر این است که اولین بار پس از پیروزی 0-3 برابر اکوادور در مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمه‌ریکای 2021 بود که از این لقب برای توصیف تیم ملی آرژانتین استفاده شد.
تصاویر بسیاری پس از آن بازی منتشر شد و بسیاری حتی از تصویر اسکالونی در حالی که مشغول راندن اتوبوس پر از بازیکنان تیم بود و بالای اتوبوس عبارت «اسکالونتا» به کار رفته بود استفاده کردند.
او در پاسخ به سوالی درباره این لقب اظهار داشت:« صادقانه این باعث می‌شود حس خوبی نداشته باشم اما مشکلی ندارم. از مردم به خاطر عشقی که به تیم ملی دارند تشکر می‌کنم. اگر مردم دوستش دارند و از تیم ملی لذت می‌برند، هیچ مشکلی نیست

دیدگاه‌ها