کد خبر : 1860339 | 29 آذر 1401 ساعت 15:15 | 19.9K بازدید | 3 دیدگاه

تاج و ملاقاتی که قهرمان ایران را تغییر داد

در بحبوحه‌ی اوایل دهه ۱۳۸۰ باشگاه سپاهان از تشکیلات قبلی خود فاصله گرفت تا به گروه صنعتی فولاد مبارکه بپیوندد.

تاج و ملاقاتی که قهرمان ایران را تغییر داد

به گزارش “ورزش سه” این یک تغییر بزرگ در ورزش اصفهان بود که پیش از این، از حضور ذوب‌آهن در باشگاه داری خاطره خوشی داشت. ذوبی‌ها از همان ابتدا با ساخت امکانات مناسب و استخدام مربیانی خوب، سبکی را در فوتبال خود پایه گذاری کرده که سال‌ها فوتبال اصفهان را تغذیه می‌کردند.

با گذشت زمان و در دهه ۱۳۷۰ بعد از افول تیم تام، این سپاهان بود که دوباره به جغرافیای فوتبال ایران بازگشت و بعد از حضور در لیگ برتر فوتبال ایران با نظر کارخانه‌ای که قصد داشت مسئولیت اجتماعی خود را نسبت به شهر اصفهان انجام بدهد، بدل به یکی از مهم‌ترین قطب‌های فوتبال ایران شد. چیزی که البته در آن زمان کسی برایش شانسی قائل نبود.

همه چیز از تابستان سال ۱۳۸۱ شروع شد. زمانی که مهدی تاج به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه سپاهان و با توصیه یکی از افراد معتمد جلسه‌ای را با فرهاد کاظمی، سرمربی جوان آن روزهای ابومسلم برگزار کرد. کاظمی، دستیار سابق فیروز کریمی در آن سال‌ها در تیم‌های مختلف، سبکی از خود به نمایش گذاشته و ابومسلم نیز در لیگ قبلی نتایج بسیار خوبی به دست آورده بود.

این ملاقات در رستورانی در تهران انجام شد و نتیجه‌ی آن، انتخاب کاظمی به عنوان سرمربی سپاهان در فصل ۸۲-۸۱ بود. تیمی که با نظر کاظمی نفرات جدیدی را به خود اضافه کرد تا با محوریت محرم نویدکیا و گلزنی‌های ادموند بزیک و درخشش آرمناک پطروسیان در خط دروازه و نقش آفرینی بازیکنان دیگری مثل سعید رمضانی، ناصر فرش‌باف، سعید بیات و … در همان فصل قهرمان لیگ ایران شد. اتفاقی که کمتر سابقه داشت تیمی از شهرستان موفق به ربودن جام از پرسپولیس و استقلال و حتی پاس بشود.

این اولین قهرمانی سپاهان بود که بعدها با ۵ عنوان قهرمانی، بالاترین حد نصاب موفقیت در لیگ برتر فوتبال ایران را در اختیار گرفته بود و رکوردش تنها با ظهور ناگهانی پرسپولیس در اواخر دهه ۹۰ شکسته شد.

تاج دیروز در خلال گفت و گویش با جواد خیابانی و رسول مجیدی، یادی از مربیان ایرانی‌ای که با آن‌ها کار کرده، کرد و در این بین نیز از فرهاد کاظمی اسم‌ برد. مربی سابق سپاهان که تیمی طلایی در فوتبال ایران ساخت و توانست انحصار سرخابی را در لیگ ایران بشکند.

1783344

دیدگاه‌ها