کد خبر : 1862274 | 11 دی 1401 ساعت 11:41 | 1.2K بازدید | 1 دیدگاه

بعد از هفتمین قهرمانی در جهان!

وضعیت معلق تیم ملی والیبال نشسته

تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران که اخیرا مسابقات قهرمانی جهان را با قهرمانی به پایان رساند این روزها در شرایط پادرهوایی به سر می‌برد طوریکه با وجود رویدادهای پیش رو، برنامه تمرینی ندارد.

وضعیت معلق تیم ملی والیبال نشسته

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، یکی از مهمترین و بهترین نتایج ورزش ایران در ماه های اخیر توسط تیم ملی والیبال نشسته مردان و از حضور در سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان به دست آمد. این رقابت ها آبان ماه به میزبانی بوسنی برگزار شد و طی آن تیم ایران با شکست تیم میزبان برای هفتمین بار جام قهرمانی را از آن خود کردند.

ملی پوشان والیبال نشسته ایران پیش از این قهرمانی و به واسطه صعود به فینال، صاحب سهمیه پارالمپیک شدند تا همچون بازی های توکیو، برای این دوره بازی های پارالمپیک هم اولین رشته و تیم باشد که برای کاروان ایران کسب سهمیه کرده است.

با همه اینها این روزها والیبال نشسته و تیم ملی مردان این رشته در وضعیت سردرگم و معلقی به سر می برد چراکه وضعیت کادر فنی این تیم مشخص نیست و این مسئله برنامه های اردویی این تیم را هم به تعویق انداخته در حالیکه رویدادهای مهمی پیش پای تیم ملی والیبال نشسته است.

تیم ملی والیبال نشسته با هدایت هادی رضایی در مسابقات قهرمانی جهان کرد. رد پای این مربی به جز قهرمانی در این رقابت ها، در خیلی دیگر از قهرمانی های به دست آمده وجود دارد حتی قهرمانی در بازی های ۲۰۲۰ توکیو هم با هدایت این مربی به دست آمد. رضایی البته بعد از قهرمانی در توکیو از مسئولیت خود کناره گیری کرد اما پس از چندماه جدایی دوباره به کادر فنی اضافه شد تا اردونشینان را برای مسابقات قهرمانی جهان (بوسنی) آماده کند.

1762104

حالا ماموریت هادی رضایی برای این رقابت ها تمام شده اما مشخص نیست که برای ادامه راه وی و دستیارانش چه وضعیتی در تیم ملی دارند. این معادله ای است که فدراسیون جانبازان و انجمن والیبال نشسته باید مجهولش را حل کند اما با وجود گذشت نزدیک به دو ماه از پایان مسابقات جهانی و فاصله کوتاه باقی مانده تا رقابت های آتی، هنوز در این زمینه تعیین تکلیف نشده است.

به گزارش ، تیم ملی والیبال نشسته تیرماه سال آینده باید در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی قزاقستان شرکت کند. بعد از آن هم بازی های پاراآسیایی هانگژو (مهرماه) پیش روی این تیم است و دفاع از عنوان قهرمانی دوره قبل، بلافاصله پس از پایان کار در هانگژو، والیبال نشسته ایران مسابقات جهانی مصر را پیش رو دارد که تیم ملی می تواند یکی از گزینه های احتمالی برای اعزام به آن باشد و در ادامه هم این تیم باید بدون فوت وقت مهیای شرکت در بازی های پارالمپیک و دفاع ازجایگاه همیشگی خود در این بازی ها شود.

این مسابقات و اهمیت کیفیت حضور تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران در هریک از آنها می طلبد که مسئولان هرچه زودتر نسبت به این تیم و تعیین تکلیف وضعیت کادر فنی آن اقدام کنند تا برنامه های آماده سازی بیشتر از این به تعویق نیفتد.

1661039

تیم ملی والیبال نشسته ایران پرافتخارترین و قدرتمندترین تیم در جهان است. این تیم از بازی های پارالمپیک ۱۹۹۸ که اولین قهرمانی در این بازی ها را به دست آورد تا به امروز ۷ بار قهرمان و ۲ بارنایب قهرمان این رودیاد بزرگ شده است. ۷ قهرمانی در مسابقات جهانی و سه قهرمانی در بازی های پاراآسیایی هم از دیگر وزنه های کارنامه پرافتخار تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران است.

دیدگاه‌ها