کد خبر : 1862491 | 12 دی 1401 ساعت 13:36 | 20.6K بازدید | 16 دیدگاه

ناکامی آبی‌پوشان در نقطه عطف؛

گل‌گهر می‌توانست پرسپولیس را به بحران ببرد

آبی‌پوشان سیرجانی با کسب پیروزی خانگی برابر پرسپولیس می‌توانستند با یک بازی کمتر 27 امتیازی شوند.

گل‌گهر می‌توانست پرسپولیس را به بحران ببرد

به گزارش "ورزش‌‎سه"، چرا پیروزی گل‌گهر مقابل پرسپولیس اینقدر اهمیت داشت؟ جوابش روشن است چرا که در هفته توقف استقلال و باخت سپاهان این برد می‌توانست آبی‌های شهر سیرجان را هم امتیاز با استقلال به صدر برساند.

با این حال این پرسپولیس بود که موفق شد اختلاف با استقلال را دوباره به عدد 2 برگرداند و البته از سپاهان 5 امتیاز جلو بیفتد. گل‌گهر دیگر ضلع مدعی قهرمانی بود که با یک بازی عقب افتاده و بازی در خانه می‌توانست خطرناک شود اما پرسپولیس با برد در این مسابقه، حریف را در همان امتیاز 24 نگه داشت. حالا اگر تیم قلعه‌نویی یک بازی عقب افتاده‌اش را هم ببرد باز دو امتیاز کمتر از پرسپولیس (در صورت برد پرسپولیس در بازی آخر نیم فصل مقابل نساجی) خواهد داشت و این یعنی که شاگردان گل‌محمدی شانس اول قهرمانی نیم فصل هستند. ضمن اینکه گل‌گهر هم کار بسیار سختی در دو بازی دور از خانه مقابل صنعت نفت آبادان و سپس آلومینیوم اراک دارد.
 

پرسپولیس در بهترین موقعیت و در بهترین زمان ممکن مقابل یکی از مهم‌ترین حریفانش پیروز شد. تصور کنید اگر شرایط برعکس می‌شد و پرسپولیس در این مسابقه می‌باخت چه اتفاقی می‌افتاد. گل‌گهر با یک بازی کمتر بالای سر پرسپولیس می‌ایستاد و شانس اول قهرمانی نیم فصل می‌شد. ضمن اینکه سرخ‌ها پایین‌تر از رقیب سنتی قرار می‌گرفتند و به رده سوم جدول سقوط می‌کردند که این مسأله بعد از دو تساوی متوالی برای یحیی و تیمش خیلی بد می‌شد و به نوعی شرایط را نیمه بحرانی می‌کرد.

با این حال پرسپولیس توانست در بهترین زمان ممکن هشتمین پیروزی خود را به دست بیاورد و سومین شکست را به شاگردان امیر قلعه‌نویی که به سختی می‌بازند با ارائه یک بازی خوب تحمیل کند.

دیدگاه‌ها