کد خبر : 1862839 | 14 دی 1401 ساعت 14:13 | 26.6K بازدید | 33 دیدگاه

این بازی برای هواداران و باشگاه اهمیت دارد

خمس: ماجراهای زیدان و فیگو را فراموش کردم

پاکو خمس سرمربی تراکتور می‌گوید دیدار با استقلال اهمیت بسیار زیادی برای او دارد.

خمس: ماجراهای زیدان و فیگو را فراموش کردم

به گزارش "ورزش سه"، پاکو خمس سرمربی اسپانیایی تیم تراکتور در نشست خبری پیش از بازی با استقلال حضور یافت و در حالی که خبرنگاران هم استقبال چندانی از کنفرانس مطبوعاتی او نداشتند، به سوالات  آنها پاسخ داد.

او در ابتدای صحبت‌هایش درباره دیدار با استقلال اظهار داشت: سه بازی آنها را کامل دیدم، یک رقیب بسیار خوب و یکی از بهترین تیمهای لیگ هستند. همیشه وقتی با تیمهای بزرگ بازی میکنی باید بیشترین تلاش و بهترین کار خود را انجام بدهی و ما میرویم بازی خوبی انجام دهیم چون این بازی برای ما و هواداران بسیار اهمیت دارد و ما می‌خواهیم بازی خوبی را انجام دهیم.

 خمس درباره مشکلات تیمش در خط حمله عنوان کرد: کار مربی این است که تیم بتواند موقعیت ایجاد کند و به بازیکنان بگوید که در این زمینه بهتر شوند. یک مربی کارش این است که تیم بتواند موقعیت خلق کند، درست پرس کند و خوب دفاع کند. مربی نمیتواند در ضربات آخر تاثیر زیاد داشته باشد، ما تمرین میکنیم اما گلزنی یک استعداد و خدادادی است. اگر موقعیت گل نمی شود، باید سعی کنیم آنقدر موقعیت بسازیم تا به گل برسیم.

وی افزود: من فکر می‌کنم فردا موقعیت زیادی خواهیم داشت و امیدوارم اینطور باشد. طبیعی است مقابل تیم‌های بزرگ موقعیت کمتر باشد اما فکر میکنم تیمم این پتانسیل را دارد.

سرمربی تراکتور راجع به تاثیر این بازی بر تقابل جام حذفی دو تیم گفت: تمرکز من الان روی بازی لیگ است و باید بازی به بازی جلو برویم. بعد از بازی فرصت داریم روی جام حذفی فکر کنیم.

خمس در مورد سبک بازی مالکانه تیمش همچنین توضیح داد: تفکر من نسبت به فوتبال همین بازی است که انجام دادم اما ما باید خودمان را با شرایط زمینها که به خصوص در ایران هست، وفق دهیم. اگر در زمین خشک بازی کنیم، باید توپ روی هوا بیاریم و شاید به همین خاطر است که برخی تیمها نمی‌توانند با فوتبال ما خود را وفق دهند. ایده ما فوتبال مالکانه با پرس شدید و خلق موقعیت است اما کم کم باید خودمان را با شرایط ایران از جمله زمین وفق بدهیم.

او در مورد غایبان تیمش گفت: عباس زاده محروم و چهارکارته است و علی نجفی هم مصدومیت دارد. کاوه رضایی در تیم است و می‌تواند بازی کند.

سرمربی اسپانیایی تراکتور همچنین با اشاره به حساسیت بازی اظهار داشت: باشگاه من را اینجا آورده که یک چیزهایی را بهتر کند و این فقط تغییر در کادرفنی نیست و شاید بخواهد در سبک بازی و شخصیت تیمی تغییر به وجود بیاورد. این فقط یک بخشی است و بخش دیگر این است که من هرروز باید پا به پای کارمندان باشگاه کار کنم تا یک چیزهایی بهتر شود و پیشرفت کنیم.

خمس در پاسخ به این سوال که آیا درگیری او با لوییز فیگو در دوره کاری در رایو وایکانو و دوستی ساپینتو با فیگو، تاثیری در این بازی دارد؟ توضیح داد: زمان زیادی گذشته و دیگر یک خاطره است و فکر نمی‌کنم تاثیر زیادی روی بازی فردا داشته باشد. من آقای ساپینتو را می‌شناسم و به ایشان احترام می‌گذارم. او مربی خیلی خوبی است و تیم‌شان هم در رتبه دوم جدول قرار دارد. آنها فوتبال بازی می‌کنند و من مطمئنم فردا یکی از بهترین و جذاب‌ترین بازی‌های هفته خواهد بود، چرا که هم تراکتور و هم استقلال فوتبال خوبی بازی می‌کنند و بیننده‌ها می‌توانند بازی خوبی را ببینند. ما هم وارد زمین می‌شویم تا نشان بدهیم که می‌توانیم با هر تیمی رقابت کنیم.

وی افزود: نقل و انتقالات برای ما شروع شده و ما در حال کار هستیم. یک سری بازیکنان را مدنظر داریم و چیزی که ما می‌خواهیم در نقل و انتقالات انجام بدهیم این است که بازیکنان جدید کیفیت ما را افزایش بدهند و بازیکنانی جذب کنیم که شرایط را بهتر کنند. ما به بازیکنان لیست خروجی کمک خواهیم کرد تیمی پیدا کنند که بیشتر بازی کنند. اگر هم بازیکنی کارش صددرصد بشود، باشگاه اطلاع خواهد داد.

دیدگاه‌ها