کد خبر : 1863572 | 18 دی 1401 ساعت 14:08 | 921 بازدید | 0 دیدگاه

معافیت والیبالیست‌ها با قهرمانی در هانگژو

درخواست کاراته و سپک تاکرا برای جذب مربی خارجی

فدراسیون‌های کاراته و انجمن‌های ورزشی برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو درخواست جذب مربی خارجی داشتند.

درخواست کاراته و سپک تاکرا برای جذب مربی خارجی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، نشست تخصصی فدراسیون‌های کاندیدای اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو با مسئولان سه فدراسیون انجمن‌های ورزشی، والیبال و کاراته در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد. در این نشست سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته و سرپرست کاروان، نصرالله سجادی مشاور رییس، سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی  وزارت ورزش، مهین فرهادی‌زاد نایب رییس کمیته، مریم کاظمی‌پور معاونت توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش، علیرضا پاکدل سرپرست آکادمی، آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها و دبیر شورای برون مرزی، علی رغبتی نماینده وزارت ورزش و جوانان حضور داشتند.

*درخواست سپک تاکرا برای جذب مربی خارجی

نشست نخست با فدراسیون انجمن‌های ورزشی  در مورد رشته سپک تاکرا برگزار شد. سهراب آزاد مسئول انجمن سپک تاکرا در ابتدا گزارشی از برنامه‌های پیش روی سپک تاکرا ارائه و توضیح داد: با وجود این که  سپک تاکرا در آسیا پیشرفت خوبی داشت اما شیوع کرونا کمی کار را مشکل کرد و  باعث توقف کشورهای مطرح رو به رشد شد. با توجه به رشدی که در سال‌های اخیر داشته‌ایم اگر بتوانیم در کنار مسابقات تدارکاتی از حضور مربی خارجی هم بهره ببریم به طور حتم شانس صد درصدی برای کسب مدال در هانگژو خواهیم داشت.

1332498

هاشمی سرپرست کاروان نیز گفت: در صورت کمک وزارت ورزش، بودجه لازم برای مربی خارجی سپک تاکرا تامین خواهد شد.

*قهرمانی بازی‌های آسیایی باعث معافیت والیبالیست‌های جوان می‌شود

نشست دوم با فدراسیون والیبال بود و محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های در دست اجرای فدراسیون گفت: تیم ملی والیبال با توجه به حضور دائمی در اردوها و رقابت‌های بین‌المللی همواره در حال تمرین و مسابقه بوده و به‌طور خاص نمی‌توانیم بگوییم فقط برای هانگژو برنامه داریم چرا که همواره بچه‌ها درگیر مسابقات هستند. هدف ما کسب عنوان نخست بازی‌های آسیایی در بخش مردان است که این دستاورد می‌تواند اثرات مثبتی هم‌چون معافیت تعدادی از ورزشکاران جوان را به همراه داشته باشد که همین موضوع انگیزه تیم را دو چندان کرده است. به همین دلیل همچون ادوار گذشته با توجه به انتظار مردم عزیز و مسئولان با تمام توان راهی هانگژو خواهیم شد. در بخش بانوان هم نمی‌توانیم قول کسب مدال بدهیم اما با تدارکات لازم و انگیزه‌ای که در تیم وجود دارد نیم نگاهی به سکو هم خواهیم داشت.

1780051

*درخواست کاراته برای جذب مربی ژاپنی در کاتای زنان

نشست سوم نیز با فدراسیون کاراته بود و سید حسن طباطبایی رییس فدراسیون کاراته بیان کرد: کاراته در جهان و آسیا رشد قابل توجهی داشته است از طرفی انتظارات از کاراته نه فقط در بازی‌های آسیایی بلکه در تمامی رویدادها برای کسب مدال بالا است. طبیعی است که با توجه به افزایش هزینه‌ها، انتظار حمایت بیش‌تری از سوی مسئولان برای اعزام تیم‌های ملی به رقابت‌های مختلف بین‌المللی مثل کاراته وان داریم. همین افزایش انتظارات و برخی محدودیت‌های مالی برای اعزام، نگرانی ما را برای حضور قدرتمندانه در رقابت‌های مختلف بین‌المللی هم‌چون بازی‌های آسیایی بیش‌تر می‌کند.

مناف هاشمی، سرپرست کاروان اعزامی در واکنش به این صبحت‌ها گفت: این موضوع در نشست ستاد عالی بازی‌ها مطرح و تصمیمات لازم برای رفع نگرانی‌های کاراته گرفته خواهد شد. نگاه ما حمایت از کاراته در بازی‌های آسیایی است.

سپس کادر فنی تیم های ملی مردان و بانوان کاراته نیز برنامه‌های خود را برای آماده‌سازی تیم‌های ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو و هم‌چنین مسابقاتی که تا قبل از آن دارند مطرح کردند. جذب یک مربی خوب کاتای ژاپنی برای تیم ملی بانوان از دیگر مباحث مطرح شده از سوی مسئولان فدراسیون بود. چرا که معتقد بودند در کاتای بانوان شانس زیادی برای کسب مدال دارند که جذب مربی خوب ژاپنی کمک بسیاری در این زمینه می‌کند مضاف بر این که برگزاری اردوها طبق برنامه تعیین شده و حضور در تورنمنت‌ها تا قبل از بازی‌ها تاثیر بسیاری  برای موفقیت در هانگژو خواهد داشت.

دیدگاه‌ها