کد خبر : 1864609 | 24 دی 1401 ساعت 12:10 | 983 بازدید | 1 دیدگاه

مرادی: داوران هم مثل باشگاه ها دوست دارند VAR بیاید

زمان بکارگیری کمک داور ویدئویی در بازیهای لیگ برتر هنوز مشخص نشده است.

مرادی: داوران هم مثل باشگاه ها دوست دارند VAR بیاید

به گزارش "ورزش سه"، البته چند ماهی است که فدراسیون فوتبال اقدامات جدی در خصوص ورود این تکنولوژی به ایران برداشته است اما به نظر می رسد فاز اجرایی و عملیاتی این پروژه هنوز آغاز نشده و در چنین شرایطی پیش بینی زمان بکارگیری از این تکنولوژی در استادیوم  های ایران مبهم است.

در تازه ترین اظهار نظر مسعود مرادی، مدرس کلاس دانش افزایی داوران لیگ برتر در این باره گفت: VAR نه تنها خواسته باشگاه ها بلکه خواسته داوران فوتبال است، ولی پروسه آن باید طی شود. مرحله سخت افزاری یک بخش است. مرحله آموزش داوران هم هست. باید هر دو را همزمان و آماده داشته باشیم. با توجه به اینکه دبیر کل فدراسیون ممبینی است و افشاریان هم در کمیته داوران و هیات رئیسه حضور دارد، می تواند نویدی باشد که امیدوار بود. برای سال آینده نمی توانم بگویم با شروع سال ولی پروسه باید طی شود.

او هم چنین در خصوص استفاده داوران از هدست و گاهی ایرپاد گفت: این مسئله در کلاس مورد بحث قرار گرفت. موافق استفاده از هدست نیستم. روال عادی کار این نیست ولی سیستم رادیویی تا VAR نیامده، می تواند به داوران بسیار کمک کند. خواهش می کنم برای استفاده از سیستم رادیویی مقداری شرایط را بیشتر درک کنند.

دیدگاه‌ها