کد خبر : 1864668 | 24 دی 1401 ساعت 15:06 | 313.9K بازدید | 42 دیدگاه

علی کریمی، شهریار، پاتوسی، کاوه و پدیده جوان؛

مهم‌ترین شایعات نقل و انتقالاتی فوتبال ایران در نیم فصل

نقل و انتقالات زمستانی در ایران در سال‌های اخیر، کم‌هیجان و سرد بوده است.

مهم‌ترین شایعات نقل و انتقالاتی فوتبال ایران در نیم فصل

به گزارش "ورزش سه"، کاهش تعداد بازیکنان تاثیرگذار و ستاره و البته اهتمام باشگاه‌ها به حفظ و نگهداری مهره‌ها باعث شده که نقل و انتقالات نیم فصل، آن گرمای همیشگی گذشته را نداشته باشد. این چیزی بود که قبلا با انتقال‌های پرتعداد (مثل ابتدای فصل در فوتبال ایران) پیش می‌رفت، اما در سال‌های اخیر باشگاه‌ها کمتر اجازه خروج بازیکنی را در اوقات زمستانی می‌دهند، چرا که به‌سختی می‌توانند بازیکنی هم‌تراز برای خود پیدا کنند که البته بخشی از این موضوع نیز به کاهش تعداد بازیکنان تاثیرگذار و ستاره در فوتبال ایران برمی‌گردد.

اما به هر حال زیر پوست اخبار، شایعاتی در جریان است. بد نیست تعدادی از این شایعات جذاب را با هم مرور کنیم و درباره صحت و سقم آن هم کمی حرف بزنیم.

* پرسپولیس و میلاد محمدی: میلاد محمدی، مدافع ملی‌پوش و چپ‌پای فوتبال ایران، با توجه به نبود بازیکن چپ پا در لیگ ایران ممکن است موردتوجه پرسپولیس باشد، اما این خبر از سوی یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیسی‌ها، تایید نمی‌شود. ضمن اینکه خود محمدی هم علاقه‌ای ندارد که برای ادامه فوتبال به ایران بیاید. بنابراین این از آن شایعاتی است که به هیچ وجه آن را جدی نخواهیم گرفت.

1607200

* استقلال و علی کریمی: علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال، چندی پیش برای انجام کاری به استانبول سفر کرده و گفته می‌شود در آنجا با علی کریمی، هافبک شماره ۶ سابق آبی‌ها، دیدار کرده است. کریمی البته در صورت آمادگی، یک نعمت برای هر تیمی در ایران محسوب می‌شود، اما فعلا پنجره استقلال بسته است و انتقال کریمی نیز انتقال ارزانی نخواهد بود.‌ مگر آنکه فتح‌الله‌زاده منابع لازم را برای این کار جور کرده باشد. خود این بازیکن در این زمینه هیچ‌ کامنتی نمی‌دهد.

1721935

* اتحاد کلبا و شهریار مغانلو: اینکه یکی از بهترین گلزنان لیگ اجازه خروج از تیمش را پیدا کند، آن هم در شرایطی که پای سپاهان وسط باشد، تقریبا غیرممکن است. مگر آنکه کلبا رقمی بزرگ را برای فعال کردن بند فسخ شهریار روی میز بگذارد. البته می‌دانید که سپاهان بیدی نیست که با این بادها بلرزد و همیشه یکی از بهترین خریداران در فوتبال ایران، به خصوص در دوران محمدرضا ساکت، این باشگاه بوده است. آنها اسب خود را برای قهرمانی زین کرده‌اند و بعید است اجازه بدهند شهریار، به‌خصوص در شرایطی که به دوران اوج خودش نزدیک شده، اصفهان را ترک کرده و به امارات برود.

1788519

* فولاد و آیاندا پاتوسی: آیاندا پاتوسی، هافبک بازی‌ساز فولاد، به طور قطع نیم فصل از این باشگاه جدا خواهد شد. یکی-دو باشگاه‌ لیگ برتری بدشان نمی‌آید که این بازیکن اهل آفریقای جنوبی را با توجه به سوابق خوبش در ایران استخدام کنند؛ اما غیبت او در آخرین اردوی فولاد و حذفش از ترکیب تیم و تمرینات انفرادی، او را بدل به یک خرید پر از ریسک می‌کند و معلوم نیست که چه کسی این ریسک را به جان خواهد خرید. با توجه به اینکه فولاد به دنبال جذب خارجی‌های جدید است، پاتوسی به احتمال قریب به یقین جایی در اسکواد نیم فصل دوم سرخ‌های جنوب ندارد.

1740667

* آلومینیوم و محمدرضا خلعتبری: محمدرضا خلعتبری، ستاره سابق فوتبال ایران، با وجود بالا رفتن سن، همچنان یک مهره قابل‌اعتناست. او خوش‌تکنیک و سریع و باکیفیت است و حداقل به عنوان یک بازیکن جایگزین می‌تواند مهره مناسبی برای تقویت تیم باشد. او بعد از جدایی از فولاد به تیم تازه‌ای نرفته و در انتظار یک‌ توافق خوب برای روزهای پایانی فوتبال خود است. ظاهرا مهدی رحمتی با سابقه طولانی دوستی با محمدرضا خلعتبری، قصد دارد او را به خدمت بگیرد تا این بازیکن باتجربه عصای دست رحمتی و آلومینیوم در نیم فصل دوم باشد.

1692496

* گل گهر و سیدمحمد حسینی: شاگرد سابق امیر قلعه‌نویی در سپاهان و ذوب‌آهن و بازیکنی که خود او باعث شد از سبزها به جمع طلایی‌پوشان نقل مکان ‌کند، از حضور گاه و بی‌گاهش در ترکیب راضی نیست و از علاقه‌مندان به جدایی از جمع سپاهانی‌ها محسوب می‌شود. برای او، با توجه به شرایط فنی، گل گهر تیمی به مراتب مناسب‌تر به نظر می‌آید، با توجه به اینکه قلعه‌نویی کاملا به سبک و سیاق این بازیکن آشنا است. با این حال مانع بزرگ، خود سپاهان است؛ باشگاهی که در این‌ سال‌ها به سختی اجازه خروج به بازیکنی را که هنوز برای تیم کاراست، داده است.

1704058

* مس رفسنجان و منشا: گادوین منشا، مهاجم نیجریه‌ای و آقای گل فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران، در نیم فصل اول آنچنان از آمادگی به دور بود که انگار یک بازیکن دیگر در جلد او فرو رفته و در لیگ بازی می‌کرد. البته منشا خوش‌شانس هم نبود، وگرنه حداقل در ضربات پنالتی یا یکی-دو بازی که ضربات خوبی را روانه دروازه‌ حریفان کرده بود، می‌توانست نام خود را در جدول گلزنان ثبت کند و تا کمرکش این رده‌بندی بالا بیاید؛ اما به هر صورت نیم فصل اول برای او با بدترین شرایط به پایان رسید؛ آن هم در شرایطی که دیگر مهاجم خارجی مسی‌ها، لوسیانو پریرا، در اواخر فصل فصل درخشش قابل‌توجهی داشت. با این حال منشا در اوضاع و شرایط فعلی، همچنان مهره قابل‌اعتنایی است و شاید مربی‌ای وجود داشته باشد که احساس کند می‌تواند از او بازیکنی کارا بسازد که مثل همه فصول گذشته حداقل ۱۰-۱۲ گل در یک فصل بزند. بنابراین باشگاه مس در انتظار چنین ذهنیتی از سوی یک مربی است که برای مذاکره با آنها پا پیش بگذارد. در غیر این صورت، منشا می‌ماند و حوضش در شهر رفسنجان!

1717974

* تراکتور و کاوه رضایی: کاوه رضایی یکی از مهره‌های قابل‌توجه لیگ محسوب می‌شود. مهاجم سابق و درخشان سال‌های دور استقلال، ذوب آهن، سایپا و فولاد در بازگشت به لیگ ایران در ابتدای حضورش در جمع تراکتوری‌ها، یک بازی بسیار خوب را پشت سر گذاشت، اما پس از آن دوباره درگیر صدمه‌دیدگی شد و حالا مدتی طولانی است که در تراکتور به عنوان یک بازیکن ثابت به میدان نمی‌رود‌. او در دو دیدار دو هفته گذشته تراکتور مقابل استقلال در دقایق پایانی به میدان آمد و در بازی آخر، انتظار بیشتری از او و حضورش در ترکیب می‌رفت. کاوه که ظاهرا موضوع حضورش در استقلال را به فراموشی سپرده، شاید در تیم پاکو خمس بماند و با این مربی خوب اسپانیایی، یک دوره خوب تازه را برای خودش رقم بزند. شاید هم تراکتور به دنبال راهی برای معاوضه او با یک بازیکن در پست‌های دیگر باشد. صد البته تردید‌هایی درباره اینکه کاوه چند بازی در لیگ می‌تواند به میدان برود وجود دارد، اما کیفیت او به عنوان یکی از مهاجمان سابق تیم ملی، به‌سختی زیر سؤال می‌رود. همه منتظرند یک کاوه آماده و باانگیزه را ببینند که با دوندگی و شم گلزنی، سرنوشت بازی‌ها را تعیین می‌کند.

1791021

* نفت مسجدسلیمان و رضا عنایتی: تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان یک بار دیگر به دنبال تغییر سرمربی است‌. گزینه اصلی آنها رضا عنایتی بوده و مدیران این تیم مذاکره مفصلی با این ستاره سابق باشگاهی ایران داشتند که در دوران مربی‌گری نیز کارنامه بسیار خوبی از خود به جای گذاشته و اگر به مسجدسلیمان بیاید، می‌تواند شرایط را به سود این‌ تیم عوض کند. در این زمینه البته عنایتی مردد است و فعلا برای پاسخ دادن زمان خواسته است. او تشنه بازگشت به زمین‌های فوتبال است اما فکر می‌کند می‌تواند به تیم بهتری منتقل شود‌.

1722291

*‌ هوادار و مسعود شجاعی: رابطه خوب ساکت الهامی و کاپیتان سابق تیم ملی ممکن است باعث حضور این بازیکن در تهران و در تیم هوادار شود‌. مسعود که در نیم فصل اول در نساجی فرصت چندانی برای به میدان رفتن پیدا نکرد، از شرایط خود در این باشگاه راضی نیست و چیزی به جدایی‌اش از جمع نساج‌ها باقی نمانده است و در طرف مقابل و با توجه به شرایط سنی او باید دید که کدام باشگاه به دنبال جذب این بازی‌ساز فوتبال ایران است که شاید در بین همه مربیان، این ساکت الهامی باشد که اعتقاد خاص و ویژه‌ای به مسعود دارد.

1788670

* نساجی و مهدی عبدی: مهاجم گلزن پرسپولیسی‌ها مدنظر تیمی است که او علاقه خاصی به آن دارد و حتی سال گذشته برای تبریک گفتن به آنها، یک جلسه تمرین پرسپولیس را ترک کرد‌. با این حال بعید است که پرسپولیس اجازه بدهد عبدی با وجود نیمکت‌نشینی از جمع بازیکنان این تیم جدا بشود. نساجی که در این فصل بازیکنانی مثل ابراهیمی، شجاعی و شریفی را از پرسپولیس گرفته، دوست دارد از این مهاجم باکیفیت در جمع نفرات خود در نیم فصل دوم بهره ببرد اما این در خروج به‌سختی باز خواهد شد.

1789956

* پیکان و سامان فلاح: اینکه پیکان با توجه خاصش در جدول لیگ اجازه بدهد دفاع وسط جوانش برود، در حال حاضر احتمالی در حد صفر دارد. با این حال با توجه به اینکه پول‌های بزرگی برای رضایتنامه فلاح پرداخته می‌شود، شاید برای پیکان بد نباشد به عنوان یک‌ باشگاه فروشنده، این بازیکن را در بازار بگذارد و با توجه به ویژگی مجتبی حسینی در بازی دادن به جوان‌ها، فضا را برای یک چهره جدید باز کند. اما حسینی راضی به این کار نیست و خیلی خیلی بعید است که به پیشنهادهای رسمی برای جذب فلاح رضایت بدهد و این بازیکن جوان حداقل تا پایان فصل در پیکان خواهد بود.

1751274

دیدگاه‌ها