کد خبر : 1864787 | 25 دی 1401 ساعت 10:30 | 33.4K بازدید | 7 دیدگاه

پی‌اس‌جی باید برود: پارک دو پرنس فروشی نیست!

آن هیدالگو، شهردار پاریس، به مدیران پاری سن ژرمن اعلام کرده که حاضر به موافقت با فروش ورزشگاه پارک دو پرنس نیست.

پی‌اس‌جی باید برود: پارک دو پرنس فروشی نیست!

به گزارش "ورزش سه"، پاری سن ژرمن به صورت جدی به دنبال حضور در ورزشگاهی است که ظرفیت آن مشابه با ورزشگاه‌های دیگر باشگاه‌های بزرگ اروپایی و بین 60 هزار تا 90 هزار نفر باشد.

ظرفیت فعلی ورزشگاه پارک دو پرنس تنها 47 هزار نفر است و مدیران این باشگاه در فکر بازسازی و تغییر مدل این ورزشگاه بودند اما این اتفاق در صورتی رخ خواهد داد که بتوانند مالکیت آن را در اختیار داشته باشند. هرچند حالا بعید به نظر می‌رسد که چنین اتفاقی رخ دهد.

هیدالگو روز شنبه در مصاحبه با لوپاریزین اعلام کرد که تصمیمی برای فروش این ورزشگاه در شهرداری پاریس وجود ندارد و حالا پی اس جی باید به فکر ترک پارک دو پرنس باشد. او در این باره گفت:« این موضوعی قاطعانه است چون این ورزشگاه میراثی استثنایی برای شهر پاریس به حساب می‌آید.»

یکی از سخنگویان باشگاه پاری سن ژرمن پس از انتشار این مصاحبه به رسانه‌ها گفت: « بسیار متاسف و شگفت‌زده شدیم که شهرداری قصد دارد پاری سن ژرمن را وادار به تغییر مکان کند و پارک دو پرنس را از هواداران این تیم بگیرد. این شهردار در واقع پاری سن ژرمن را مجبور کرده خانه‌اش را ترک کند.»
مدیران پی اس جی تا به حال 85 میلیون یورو برای ورزشگاهی که به آنها تعلق ندارد هزینه کرده‌اند و قصد داشتند با پرداخت بیش از 500 میلیون یورو برای مدرن کردن و افزایش ظرفیت آن اقدام کنند.

1791693

یکی از مدیران این باشگاه به لوموند گفت: « مشخصا چنین سرمایه‌گذاری قابل توجهی تنها در صورت از سوی پی اس جی انجام خواهد شد که ما مالک پارک دو پرنس باشیم اما شهردار با رد پیشنهاد ما باعث شد که بار بیشتری بر دوش میلیون‌ها نفر از مالیات دهندگان پاریسی برای حفظ ساختار این ورزشگاه که بیش از 50 سال سن و به بازسازی کامل نیاز دارد تحمیل شود.»
او با انتقاد از رفتار هیدالگو اضافه کرد:« ما نمی‌خواهیم نقش گروگان را در این مذاکرات برای شهرداری پاریس ایفا کنیم. این شبیه به خودکشی مالی است چون این ورزشگاه در شرایط فعلی واقعا در حد استاندارد نیست و رفتارهای شهردار فعلی نشان از طمع او دارد.»

پیش از این گفته شده بود که پیشنهاد اولیه پی اس جی برای خرید پارک دو پرنس 40 میلیون یورو بوده و این موضوع باعث عصبانیت مقامات شهرداری پاریس شده است. آنها مدعی شده بودند که این مبلغ حتی کمتر از مبلغ پرداخت شده برای خرید لئاندرو پاردس بوده است.

دیدگاه‌ها