کد خبر : 1864811 | 25 دی 1401 ساعت 12:07 | 21.6K بازدید | 48 دیدگاه

پیروزی برابر سیتی: قدرت‌نمایی قابل توجه تن‌هاخ

حضور اریک تن‌هاخ، مربی هلندی، تغییرات قابل توجهی را در ساختار تیمی منچستریونایتد به وجود آورده است.

پیروزی برابر سیتی: قدرت‌نمایی قابل توجه تن‌هاخ

به گزارش "ورزش سه"، تن‌هاخ پس از شکست برابر منچسترسیتی در ماه اکتبر مدعی شد که این باخت کلاس درسی برای یونایتد بوده و شنبه عصر در اولدترافورد تاکید کرد که تیمش این درس را به خوبی یاد گرفته است.
آرسنال، لیورپول و تاتنهام همگی این فصل برابر یونایتد شکست خورده‌اند اما پیروزی برابر سیتی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر و شیوه کسب این پیروزی با اختلاف قابل توجه‌ترین قدرت‌نمایی دوران حضور تن‌هاخ در یونایتد بوده است.
منچسترسیتی تا همیشه این ادعا را مطرح خواهد کرد که این دربی با تصمیمی جنجالی مبنی بر عدم دخالت مارکوس رشفورد روی توپ در زمان به ثمر رسیدن گل مساوی توسط برونو فرناندز در فاصله 12 دقیقه تا پایان این بازی همراه بوده است. چند دقیقه پس از این گل بود که رشفورد موفق شد گل پیروزی بخش تیمش را نیز وارد دروازه سیتی کند.
خوشحالی بازیکنان پس از به صدا درآمدن سوت پایان بازی نشان داد که این باشگاه بزرگ که پیش از این با افتی باورنکردنی مواجه شده بود شاید تحت هدایت تن‌هاخ دوباره به مسیر اصلی برگشته است.

1791730

یونایتد پس از شکست تحقیرآمیز 3-6 برابر سیتی در ورزشگاه اتحاد، حالا تنها در یک بازی از 19 دیداری که برگزار کرده باخته و به نظر می‌رسد که تجربه تن‌هاخ بسیار به کار این تیم آمده است.
شاید تصمیمات گرفته شده در این دربی جنجالی بوده باشد و ناراحتی سیتی قابل درک است اماعملکرد، شخصیت و اتحادی که یونایتد به نمایش گذاشت باعث افزایش خوش بینی در اولدترافورد شده و این احساس جای ناامیدی و خشمی که در اوایل فصل پس از شکست برابر برایتون و برنتفورد به وجود آمده بود را گرفته است.
به گفته تن‌هاخ، کاسمیرو از زمان پیوستنش به این تیم نقش سیمان بین آجرها را ایفا کرده اما عوامل بسیار دیگری هم دست به دست یکدیگر دادند تا حالا یونایتد در فاصله یک امتیازی سیتی قرار داشته باشد، شرایطی که اگر چند ماه پیش به هر کسی می‌گفتید مطمئنا به شما می‌خندید.
در قلب تمامی این تغییرات قابل توجه تن‌هاخ قرار دارد که تاثیرش هر هفته بیشتر در یونایتد مشخص می‌شود و در تلاش است تا بیشتر از هر مربی دیگری در چند سال اخیر به وظیفه‌اش به درستی عمل کند.
این مربی هلندی موفق شد باورها را در یونایتد زنده کند، مدیریت بازی هوشمندانه‌ای را در این تیم اجرایی کند و وقتی کریستیانو رونالدو رفتارهای همیشگی را به نمایش گذاشت، این تن‌هاخ بود که به درستی نشان داد حق تصمیم‌گیری در این تیم با چه کسی است.
حتی رشفورد که این روزها نمایش درخشانی ارائه می‌کند هم وقتی برای جلسه دیرتر از موعد مقرر رسید، نتوانست از تنبیه فرار کند و در بازی برابر وولوز از ترکیب یونایتد کنار گذاشته شد.

1791731

گل پیروزی‌بخش این مهاجم انگلیسی برابر سیتی به این معناست که او در تمامی هفت دیدار اخیرش در همه رقابت‌ها موفق به گلزنی شده و در 9 دیدار آخری که در اولدترافورد به میدان رفته نیز موفق شده دروازه حریفان را باز کند. او اولین بازیکن پس از تدی شرینگام در سال 2000 است که چنین رکوردی را به ثبت می‌رساند.
خوشحالی رشفورد پس از بازی شب گذشته نقطه مقابل احساسی بود که ارلینگ هالند، ماشین گلزنی سیتی، داشت. او تنها 19 لمس توپ را به ثبت رساند که تنها پنج مورد آن در محوطه جریمه یونایتد بود و فرصت زیادی برای گلزنی پیدا نکرد.
هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره قهرمانی صحبت کنیم و از کم شدن فاصله با سیتی که در چند سال اخیر نه تنها برابر یونایتد، بلکه برابر هر تیم دیگری در لیگ برتر با نهایت قدرت ظاهر شده بود صحبت کنیم.
اما موضوعی که بدون بحث و جنجال می‌توان به آن اشاره کرد این است که یونایتد حداقل در حال بازگشت به مسیر درست است. این موضوع را می‌توان به خوبی در زمین بازی و همچنین روی سکوهای اولدترافورد که پس از سوت پایان بازی برابر سیتی به شکلی باورنکردنی خوشحال بودند دید.
تن‌هاخ هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن دارد اما قرار دادن یونایتد در جایگاه سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر انگلیس و در فاصله یک امتیازی سیتی نتیجه‌ای است که هر کس با هر نوع ارتباطی با این باشگاه آرزوی آن را در ماه آگوست داشتند.

1791734

او همچنین تصمیماتی مانند استفاده از لوک شاو در پست دفاع میانی گرفته که تعجب بسیاری را به همراه داشته، خصوصا که این بازیکن باید مقابل ستاره‌ای مانند هالند بازی می‌کرد. شاو واقعا درخشان ظاهر شد، خصوصا در وقت‌های تلف شده و توانست در چند صحنه در نبردهای هوایی به خوبی برابر مهاجمان سیتی ایستادگی کند و اجازه استفاده از این فرصت‌‌ها را به آنها ندهد.
حضور تن‌هاخ و سبک قابل اعتماد این مربی بیشتر به معنای تکامل مربیگری است، تا این که به عنوان انقلاب مربیگری در یونایتد شناخته شود اما بهترین راه برای اثبات این که روند این منحنی رو به صعود است پیروزی برابر مدافع عنوان قهرمانی است، خصوصا اگر آن مدافع منچسترسیتی باشد.
فیل مک‌نالتی – بی‌بی‌سی

دیدگاه‌ها