کد خبر : 1864832 | 25 دی 1401 ساعت 13:30 | 3.8K بازدید | 0 دیدگاه

چرا نوشاد عالمیان سهمیه جهانی را از دست داد

رییس فدراسیون تنیس روی میز گفت: فکر می کردم یک سهمیه دونفره و دو سهمیه انفرادی در انتخابی قهرمانی جهان بگیریم و بخشی از این نتیجه خوب به این بر می گردد که بازیکنان ما در لیگ فرانسه به طور مرتب در حال مسابقه دادن هستند.

چرا نوشاد عالمیان سهمیه جهانی را از دست داد

نیما عالمیان، امیرحسین هدایی و امین احمدیان سهمیه انفرادی مسابقات جهانی را بدست آوردند و تیم نوشاد و نیما عالمیان و تیم هدایی و احمدیان سهمیه دونفره گرفتند اما نوشاد عالمیان در گرفتن سهیمه انفرادی ناکام ماند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مهرداد علی قارداشی درباره ی اینکه چه پیش بینی برای کسب سهمیه انفرادی و دونفره قهرمانی جهان ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی داشتند؟ بیان کرد: کار در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان، پیچیده و سخت بود به گونه ای که نفر اول هند در دور اول حذف شد. مالونگ تنها بازیکنی در تاریخ پینگ پنگ است که دو طلای انفرادی جهان دارد نیز در  مرحله اول که نیما سهمیه گرفت، موفق به کسب سهمیه نشد. پیش بینی من این بود نوشاد و نیما عالمیان سهمیه دو نفره بگیرند و دو سهمیه انفرادی هم به دست آوردیم و فکر نمی کردم بیشتر از دو سهمیه انفرادی بتوانیم بگیریم.

او ادامه داد: امین احمدیان خوب بازی کرد و بازیکنی با رنکینگ بهتر نسبت به خود را شکست داد. هدایی بازیکن عربستان که نفر اول غرب آسیا بود و در المپیک توکیو حضور داشت را شکست داد. اما نوشاد عالمیان قرعه بدی داشت. او ابتدا به نفر سوم رنکینگ جهان خورد و پس از شکست در مرحله بعد با دو بازیکن ژاپنی بازی کرد که هر دو رنکینگ بهتری نسبت به نوشاد داشتند. آنها خیلی خوب بازی نوشاد را آنالیز کرده بودند و با نقطه ضعف نوشاد بازی می کردند.  البته می گویند نوشاد از طریق رنکینگ حتما انتخاب می شود و اگر این اتفاق بیفتد چهار سهمیه انفرادی به دست می آوریم و در این صورت با چهار سهمیه انفرادی و دو سهمیه دونفره در قهرمانی جهان شرکت می کنیم که نسبت به دوره قبل مسابقات سهمیه ها دو برابر شده اند. 

1332688

 او در مورد اینکه با وجود سخت شدن کسب سهمیه قهرمانی جهان اما ایران توانست سه سهمیه انفرادی و دو سهمیه دونفره بگیرد، گفت: بخشی از این نتیجه خوب به این بر می گردد که بازیکنان ما در لیگ فرانسه به طور مرتب در حال مسابقه دادن هستند. حتی احمدیان و هدایی پس از اینکه کارشان در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان در قطر به پایان رسید، سریعا با درخواست باشگاه های خود به فرانسه رفتند و امروز دوباره به قطر بر می گردند تا در دو مسابقه بین المللی قطر شرکت کنند که البته به مسابقه اول نمی رسند اما اردوی مشترکی با قطر داریم که در آن شرکت می کنند و سپس در دومین مسابقه قطر بازی می کنند. 

رییس فدراسیون تنیس روی میز در مورد اینکه این انتظار وجود دارد، برنامه ریزی مناسبی برای گرفتن نتیجه قابل قبول در قهرمانی جهان شود، تصریح کرد: اگر بازیکنان در قهرمانی جهان چند مرحله پیش روی داشته باشند، ارتقاء رنکینگ خواهند داشت چون قهرمانی جهان امتیاز بسیار خوبی دارد. امیدوارم خوب بازی کنند و هم قرعه خوبی داشته باشند. البته نوشاد در کاپ جهانی و نیما در انتخابی قهرمانی جهان بازیکنانی با رتبه ۱۰ و ۲۰ جهان را شکست دادند که در تنیس روی میز کار بزرگی است. 

او در پاسخ به این پرسش که نیما  عالمیان با نتایجی که در انتخابی جهانی گرفته است، چقدر می تواند افت شدید رنکینگ جهانی خود را جبران کند؟ گفت: نیما به من گفت ۲۵ امتیاز می گیرد و از رنکینگ ۱۹۹ تا نزدیک رنکینگ ۱۶۰ می آید. وقتی او به فرانسه رفت رنکینگ خوبی داشت و خودم فکر می کردم، با پنج سال بازی کردن در کشوری که پینگ پنگ بالایی نسبت به ما دارد، رنکینگش زیر ۵۰ بیاید اما نمی دانم چه اتفاقی افتاد که افت کرد. حالا قول داده است تلاشش را بیشتر و از موقعیتش در فرانسه استفاده کند و رنکینگش را بهبود ببخشد. بازیکنان ما تا خرداد درگیر لیگ فرانسه هستند. 

قارداشی در پایان گفت: امیدوارم در بازی های آسیایی هم اجازه بدهند تیم کامل ببریم. به نظرم مسئولان باید به عملکرد سال های اخیر تنیس روی میز رجوع کنند و عملکردی که در کسب سهمیه المپیک داشتیم را با سایر ورزش های توپی و راکتی مقایسه کنند.

دیدگاه‌ها