کد خبر : 1864929 | 25 دی 1401 ساعت 23:45 | 30.5K بازدید | 41 دیدگاه

به بهانه‌ی درخشش ستاره ۱۸ ساله

پای چپ مسی به گاوی پیوند خورد! (عکس)

یک بازیکن هجده ساله، ستاره میدان فینال سوپرجام اسپانیا در ورزشگاه ملک فهد ریاض بود.

پای چپ مسی به گاوی پیوند خورد! (عکس)

 به گزارش “ورزش سه” تیم ساختن علاوه بر هزینه، هم وقت می‌خواهد و هم استعداد. عواملی که ژاوی آن‌ها را با هم داشت و حالا در آستانه‌ی فتح اولین جام با بارسلونا قرار گرفته است.

گاوی و پدری دو ستاره‌ی جوان بارسا هستند که از زمان سرمربیگری کومان به تیم بزرگسالان آمدند و با انتخاب ژاوی به عنوان سرمربی، فرصت بازی در یکی از بهترین تیم‌های اروپا را به دست آورده‌اند. نتیجه‌اش هم شد راهیابی به ترکیب فیکس تیم ملی اسپانیا که به طور قطع سال‌های سال برای این دو تضمین است.

اما لقب ستاره را برای ۴۵ دقیقه اول دیدار فینال سوپرجام اسپانیا را فقط باید به گاوی بدهیم. در دقیقه ۳۳، با اشتباه مرگبار کاماوینگا در میانه میدان توپ به لواندوفسکی رسید و او هم با تک ضرب در عمق، مهاجم ۱۸ ساله را صاحب موقعیت کرد. گاوی در حالی که تکل مدافع رئال را جلوی پای خود می‌دید با ضربه‌ای دقیق توپ را به کنج دروازه فرستاد و شیرجه کورتوا را هم خنثی کرد.

1791980
1791979

با این حال، آخرین ضربه ستاره‌ی ۱۸ ساله در ثانیه‌های پایانی به رئال زده شد. او از پاس در عمق استثنایی فرانکی دی یونگ نهایت استفاده را برد و با سرعت به محوطه جریمه نفوذ و در ادامه با ارسال پاس عرضی در دهانه دروازه، لقمه حاضر و آماده را برای رابرت لواندوفسکی فراهم کرد تا گل دوم اینگونه به دست آید.

در صحنه گل سوم هم نقش پدری را پر رنگ می‌بینیم. در دقیقه ۶۸ لوا توپ را در سمت چپ به گاوی رساند، و او با پاس در عمق محکم که باز هم با پای چپ بود، پدری را در موقعیت گلزنی قرار داد و باعث شد گل سوم در حالی که مدافعان و دروازه‌بان رئال فقط نظاره‌گر بودند، به طاق دروازه کورتوا بوسه بزند و فاصله با ستاره‌های مادریدی بیش از قبل شود.

نکته جالب توجه این است که گاوی، گل و پاس گل را با پای چپ به نام خود ثبت کرد. بازیکنی که دو پا است، اما درخشش او با پای چپ، بارسا را به اولین جامی می‌رساند که در قاب یادگاری آن مسی وجود نخواهد داشت و نخستین قهرمانی آبی و اناری‌ها بعد از رفتن بازیکن آرژانتینی به شمار می‌رود. فوق ستاره‌ای که با همان پای خود، چندین جام به تاریخ باشگاه کاتالونی اضافه کرد.

1791978
1791977

دیدگاه‌ها