کد خبر : 1865393 | 28 دی 1401 ساعت 13:22 | 304.6K بازدید | 47 دیدگاه

نقل و انتقالات نیم فصل فعلا در حد شایعه

چند معاوضه، لیگ تشنه اولین بمب زمستانی

ممکن است در فاصله 8 روز مانده به پایان پنجره زمستانی اتفاقات جدیدی رقم بخورد.

چند معاوضه، لیگ تشنه اولین بمب زمستانی

به گزارش "ورزش سه"، با شروع نقل و انتقالات زمستانی شاهد کمترین تحرک بین تیم‌های مدعی برای حضوری فعال در کارزار هستیم. جایی که استقلال، پرسپولیس، تراکتور، سپاهان و گل‌گهر به عنوان مدعیان اصلی این فصل در کنار مس رفسنجان، فولاد و ...  هنوز حضوری در آن نداشته‌اند و تنها گمانه‌زنی و شایعات را دنبال می‌کنند. با این حال بسته بودن پنجره بیشتر تیم‌ها نیز می‌تواند عامل موثری برای این موضوع تلقی شود. در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به شایعات بزرگ حول نام تیم‌ها و بازیکنان در این فصل؛

پرسپولیس: یحیی در پی خارجی‌ها و لژیونر

در اردوگاه سرخ‌ها بیشتر بحث درباره جدایی برخی ستاره‌های سابقه‌دار این تیم است. سیامک نعمتی، حامد پاکدل، مهدی عبدی و ... در صدر فهرست بازیکنانی قرار گرفته‌اند که بحث جدایی آنها به واسطه حضوری کمرنگ در ترکیب این تیم شکل گرفته است. نعمتی از چند تیم لیگ برتری پیشنهاد رسمی و غیررسمی دارد و دو مهاجم نیمکت نشین این تیم نیز چنین وضعیتی را دنبال می‌کنند.

یحیی اما بعد از جدایی یورگن لوکادیا و وضعیت غیرقابل اعتماد شیخ دیاباته تمام تمرکز خود را روی جذب مهاجم قرار داده است. بحث جذب یک مهاجم برزیلی با نظر اوسمار مربی این تیم داغ شده است. آنها البته نیم نگاهی به جذب علی علیپور و حتی میلاد محمدی برای تقویت خط حمله و دفاع چپ خود دارند.

با این حال شاید پرسپولیس در خصوص بحث جدایی‌ها وارد بحث معاوضه شود. تراکتور اکنون جدی‌ و رسمی‌ترین خریدار سیامک نعمتی محسوب می‌شود و باید دید از جمع سرخ‌های تبریزی بازیکنی چشم یحیی را خواهد گرفت تا او تن به این انتقال بدهد یا سیامک به حضور خود در پرسپولیس ادامه خواهد داد. در این بین بحث یک بازیکن از لیگ یک نیز در پرسپولیس داغ شده و باید دید تصمیم نهایی طی روزهای آتی چه خواهد بود.

1790545

سپاهان:
مورایس به آنچه که فکر می‌کرد طی نیم فصل اول دست نیافت و تیمش با اختلاف 5 امتیازی با صدرنشین کار را پایان داده است. با توجه به جدایی احتمالی و نزدیک رشید مظاهری، احتمال جذب یک گلر در این تیم دور از انتظار نخواهد بود. طی روزهای اخیر بحث حضور و بازگشت دوباره سیاوش یزدانی به جمع طلایی‌پوشان نیز داغ شده اما با توجه به اینکه این بازیکن بار دیگر به ترکیب اصلی بازگشته، باید دید آیا ساپینتو راضی به این انتقال خواهد شد یا خیر.

مهدی نژاد مهدی نیز از دو تیم نساجی و مس کرمان پیشنهاد دریافت کرده و جدایی محمدرضا مهدی‌زاده نیز از این تیم قطعی شده است. بحث پایان همکاری با مانوئل فرناندز نیز به طور جدی در این تیم دنبال می‌شود و بعید است این مدافع طی نیم فصل دوم کار را با مورایس ادامه دهد.

سپاهان به بازار داخلی نگاه ویژه‌ای ندارد و سرمربی این تیم احتمالا بار دیگر با جذب نفرات خارجی به دنبال تقویت طلایی‌پوشان و ادامه رقابت باشد.

1792542

قلعه‌نویی به دنبال تقویت از آسیا تا سپاهان

امیر قلعه نویی با حضور در جایگاه دوم جدول اکنون جاه‌طلبی خود را در ادامه فصل دنبال خواهد کرد. آنها تا این لحظه مجوز جدایی مهران درخشان‌مهر را صادر کرده‌اند و برای جذب محمد رضا حسینی هافبک سپاهان نیز به این باشگاه نامه رسمی ارسال کرده‌اند. دیگر هدف زمستانی گل گهر نیز جذب مدافعی آسیایی خواهد بود.

با این حال چند بازیکن از این تیم خواهان دارند که مهمترین آنها رضا شکاری است. بحث درباره محمد خدابنده‌لو و انتقال او نیز شکل گرفته و البته بعید است گل گهر و قلعه نویی راضی به این انتقال حتی به صورت معاوضه باشد.

1757496

استقلال و دیوار پنجره بسته

استقلال برای حضور در پنجره نقل و انتقالات با مشکل بزرگ پنجره بسته نقل و انتقالات به واسطه شکایت استراماچونی مواجه است. با این حال بحث مازاد شدن عزیزبک آمانوف جدی شده و حتی احتمال جدایی سجاد شهباززاده نیز شکل گرفته است.

ساپینتو برای تقویت تیم نیز نگاهی به بازیساز هموطن خود در تراکتور دوخته و خواهان جذب ریکاردو آلوز است. قائد رحمتی و علی جانملکی نیز دیگر بازیکنانی هستند که از آلومینیوم اراک و نساجی موردتوجه این باشگاه و سرمربی پرتغالی‌اش هستند. با همه این اوصاف اما پنجره بسته آبی‌ها را باید دید فتح الله زاده با چه راهکاری باز خواهد کرد.

1790890

تراکتور به دنبال سرخابی‌های تهرانی

تبریزی‌ها در این فصل بار دیگر در قامت مدعی ظاهر شده‌اند و اکنون با مربی اسپانیایی خود به دنبال این هستند تا لیگ را هم تحت تاثیر قرار دهند. آنها بحث انتقال سیامک نعمتی از پرسپولیس را با نامه‌نگاری رسمی دنبال کرده‌اند و نسبت به شایعات مربوط به جدایی ریکاردو آلوز ستاره بازیساز خود نیز موضع تندی گرفته‌اند و آن را رد کردند. بحث انتقال سیاوش یزدانی نیز به این تیم وجود دارد که البته از سوی این بازیکن رد شد. با این حال زنوزی بار دیگر با قدرت بازگشته و می‌خواهد هواداران تراکتور را در این فصل راضی نگه دارد.

1791438

مس رفسنجان؛ منشا جلوی ویترین

محمد ربیعی برخلاف آنچه که از گادوین منشا انتظار داشت نتوانست به خواسته خود دست یابد و اکنون این بازیکن را به عنوان طعمه‌ای برای جذب نفرات مدنظر خود در ویترین قرار داده است. آقای گل فصل گذشته که با خشکسالی گل در این فصل کار را دنبال کرده، تیم‌های نفت آبادان، نساجی مازندران و ... پیشنهاد دارد و مسی‌ها به دنبال این هستند تا با توجه به بازیکنانی که به آن چشم دارند، شرایط معاوضه را شکل دهند. ممی زاده از نفت آبادان موردتوجه مس رفسنجان است و باید دید در نهایت ربیعی به خواسته خود در زمستان خواهد رسید یا خیر.

1790487

فولاد خوزستان؛ جذب ستاره اسپانیایی

نکونام که نقل و انتقالات پر تب و تابی را در تابستان پشت سر گذاشت، هنوز از وضعیت تیمش راضی نیست و خواهان این است تا حضوری پررنگ‌تر در پنجره زمستانی داشته باشند. این تیم در بازار زمستانی موفق به جذب روبرتو تورس از اوساسونا شد و این در حالیست که این تیم اکنون به دنبال خریدهای داخلی است. با این حال باید طی روزهای آتی منتظر خروجی‌های پر سر و صدایی نیز از این باشگاه بعد از توافق صورت گرفته با نفرات مدنظر نکونام ماند.

جدایی مسعود شجاعی از نساجی مازندران به مقصد هوادار، محمد رضا خلعتبری به تیم آلومینیوم اراک از دیگر انتقال‌های صورت گرفته تا اینجای پنجره زمستانی محسوب می‌شود. پرسپولیس نیز عیسی آل کثیر را بعد از پایان مصدومیت بار دیگر به خدمت گرفته و سامان نریمان جهان راهی ذوب آهن شده است. با این حال مس کرمان مدعی است که با فرزاد حسین خانی برای تقویت مناسب تیم با قدرت طی روزهای آتی در پنجره حاضر خواهد شد و پیشنهادات آنها تا این لحظه از سوی سرخابی‌ها رد شده است.

نکته: در بازار نقل و انتقالاتی فوتبال ایران اما اینگونه جا افتاده که باشگاه‌ها و سرمربیان با عدم اجازه برای خروج بازیکنان خود به مقصد تیم‌های مدعی به زعم اینکه آنها را تقویت نکنند، کار را دنبال می‌کنند. اما باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که جدایی بازیکنانی که کمتر فرصت یافته‌اند یا از نظر روحی و مالی قادر به تمرکز روی کار خود در باشگاه کنونی نیستند، با حضور در باشگاه جدید و تقویت آنها در راستای کسب امتیاز از دیگر رقبای مستقیم نیز روی عملکرد نهایی آنها تاثیر خواهد گذاشت. مساله دوم نیز عدم توجه به صدور رضایتنامه به صورت قرضی یا معاوضه است. معامله‌ای شاید دو سر برد برای باشگاه‌ها که هم از بازیکنان عدم نیاز خود خلاص خواهند شد و هم به بازیکن موردنظر خود برای دستیابی به توافق نزدیک می‌شوند. باید دید مدیران فوتبالی و سرمربیان در پنجره زمستانی با چه سیاستی کار را دنبال خواهند کرد و آیا بعد از مدت‌ها سکوت شاهد انتقالی جذاب و پر سر و صدا خواهیم بود یا خیر.

1738788

دیدگاه‌ها