کد خبر : 1865487 | 28 دی 1401 ساعت 20:53 | 76.3K بازدید | 51 دیدگاه

من هم مثل مورینیو احساسی هستم

مورایس: شاید با چشمانی گریان از سپاهان رفتم!

سرمربی پرتغالی تیم سپاهان در کنفرانس مطبوعاتی جذاب و طولانی خود نکات جالب توجهی را از بازی با استقلال تا کار با مورینیو به زبان آورد.

مورایس: شاید با چشمانی گریان از سپاهان رفتم!

به گزارش “ورزش سه” ژوزه مورایس، سرمربی پرتغالی سپاهان در کنفرانس مطبوعاتی خود قبل از بازی حساس با استقلال شرکت کرد و با خبرنگاران گفت و گویی جذاب داشت.

او به واسطه برخورد خوب و صحبت‌های شیرینی که دارد، همیشه کنفرانس‌های به یاد ماندنی را به یادگار می‌گذارد. مورایس در نشست امشب خود از جدال حساس با استقلال تا شرایط حریف آبی سخن گفت و هم‌چنین خبر داد در حال یادگیری زبان فارسی است.

بخش آخر کنفرانس او نیز مربوط به حمایت از تیم‌های ملی پرتغال و ایران بود و هم‌چنین گریزی به خاطرات مشترک با مورینیو در اینتر میلان زد.

مشروح نشست مطبوعاتی ژوزه مورایس در این صفحه آمده است:

*چقدر صورت جذابی دارید
دو هفته یک‌بار شما را در اینجا می‌بینم و خوشحالم که همه شما سرحال و آماده هستید؛ البته به‌خاطر جام حذفی هم هفته گذشته شما را دیدم. نمی‌دانم به‌خاطر کنفرانس خبری است یا به‌خاطر بازی فرداست؛ ولی صورت بسیار جذاب و سرحالی دارید.

*جذاب است که بدانم کدام تیم قدم رو به جلو برمی‌دارد
البته باید بگویم خیلی مشتاقم که بازی فردا برسد و همان حالتی که شما دارید، من هم در وجودم هست و امیدوارم فردا بازی خوبی انجام بدهیم. دو تیم خوب، بازیکنان خوب. جذاب است بببینیم که کدام یکی از این تیم‌ها قدمی به جلو برمی‌دارند.

با شور و شوق اینجا نشسته‌ایم*
 همیشه گفته‌ام بازی آسانی نداریم. بازی فردا بسیار باکیفیت خواهد بود. هر بازی داستانی دارد و داستان بازی فردا هم بعد از سوت پایان مسابقه رقم می‌خورد. باید ببینیم چه می‌شود. ببینیم فردا چه اتفاقی رخ می‌دهد. همان‌طورکه می‌دانید، با شور و شوق اینجا هستم که بازی زیبایی را فردا ارائه بدهیم. 

1742554

*هواداران لیاقت حضور در استادیوم را دارند
من یک‌بار دیگر به این اشاره کنم من تنها کسی نیستم که می‌خواهم بازی را از نزدیک ببینم تاسف می‌خورم که تماشاگران حضور ندارند. امیدوار بودم تماشاگران هم فردا در ورزشگاه حضور داشته باشند. امیدوارم تا پایان فصل امکان‌پذیر باشد تا تماشاگران به ورزشگاه برگردند. هواداران لیاقت لحظه‌های خوش را دارند که در ورزشگاه باشند. فوتبال بازی زیبایی است و حیف است که مردم نمی‌توانند از نزدیک نظاره‌گر بازی هستند.

*فردا دوئل مربیان پرتغالی نیست
وی در مورد اینکه دو سرمربی پرتغالی هستند (تقابل با ساپینتو) و این مسئله چقدر می‌تواند برای او انگیزه‌بخش باشد و سوال دیگر این است که گفته می‌شود که پیشنهاد خارجی هم برای یکی از بازیکنان (شهریار مغانلو) آمده گفت: در مورد سوال اول‌تان باید بگویم این بازی همیشه یک بازی کلاسیک در فوتبال ایران بوده است. نمی‌توانیم بگویم دوئل بین مربیان است؛ زیرا مربیان بازی نمی‌کنند و این بازیکنان هستند که بازی می‌کنند. البته مربیان استراتژی و تاکتیک خود را پیاده می‌کنند اما مسابقه بیشتر از آنکه دوئل مربیان باشد یک بازی زیبا در لیگ ایران است. دو تیم بازیکنان خوب و با کیفیتی دارند من هم به‌عنوان مربی برای خودم نه و برای بازیکنان اینجا هستم و هر کاری از دستم بربیاید را انجام می‌دهم.

*برای هیچ بازیکنی پیشنهاد نیامده اما اگر بیاید…
تا آنجا که می‌دانم هیچ پیشنهاد رسمی به باشگاه نیامده و اگر هم پیشنهاد رسمی هم بیاید خیلی راحت صحبت می‌کنیم باید به فکر منافع باشگاه و تیم باشیم و همچنین منفعت بازیکن و آینده بازیکن را هم در نظر بگیریم. در دنیا هر چیزی را اگر در راه مثبت ببینیم می‌توانیم خیلی مسائل  را با آن حل کنیم. باید موقعیت همه در نظر گرفته شود. مدیریت من این‌گونه است که بتوانیم خوشحال باشیم.

*همه تیم‌های ایران پیشرفت کر‌ده‌اند
استقلال نسبت به ۶ ماه قبل تیم متفاوتی شده نه‌تنها استقلال، بلکه همه تیم‌های لیگ ۶ ماه کار کردند و نسبت به روزهای اول بهتر شده‌اند. من نمی‌توانم بازی فردا را پیش‌بینی کنم فقط می‌توانم بگویم که ما هم تیم بهتری شده‌ایم و امیدوارم بازی خوبی را مردم ایران شاهد باشند و در یاد بسپرند و مسابقه جذابی را فردا تماشا کنیم.

*کلاس فارسی می‌روم و یاد می‌گیرم
با توجه به اینکه دارم زبان فارسی را یاد می‌گیرم و فعل و فاعل جایش تغییر می‌کند. من هم از آخر اول جواب می‌دهم ما هیچ بازیکن مصدومی نداریم و همه در شرایط عالی هستند و باید ببینیم عملکردشان چگونه خواهد بود. برای اینکه حرفم کامل باشد باید بگویم علی کیخسروی یکی از دروازه‌بان‌های ما مصدوم است.

1787222

*اول برای خودم و بعد برای ساپینتو آرزوی موفقیت دارم!
وی در پاسخ به این سوال که پرسیدند با توجه به شرایط استقلال، بازی فردا برای ساپینتو بسیار حساس است، گفت: نمی‌دانم حساسیت را چطور می‌گویید. فردا بازی اتفاقات است و من آروز می‌کنم بهترین خود باشیم و برای خودم و تیمم آرزوی بهترین‌ها را دارم؛ اما اینکه یک‌سری را عوض کنند این دیگر در حیطه کنترل من نیست. من ابتدا برای خودم و سپاهان آرزوی موفقیت می‌کنم و سپس برای ساپینتو و استقلال.

*چه کسی از بازیکنان خارجی من انتقاد کرده است؟
مورایس در مورد ارزیابی‌اش از بازیکنان خارجی‌اش، زیرا برخی از آنها انتقاد می‌کنند، گفت: چه کسی از آنها انتقاد می‌کند؟ می‌خواهم با آنها صحبت کنم. جوابی در این مورد ندارم. به نظر من آنها بازیکنان خوب و باکیفیتی هستند و برایشان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم و می‌دانم تا موقعی که هستند برای جنگیدن می‌روند. نمی‌دانم فردا چه کسی کجاست. 

*مربی تیم ملی ایران هر کسی باشد من حمایت می‌کنم 
سرمربی پرتغالی سپاهان در مورد اینکه شما و ساپینتو پرتغالی هستید و مربیان پرتغالی در دنیا صاحب سبک هستند اما تیم ملی پرتغال یک مربی اسپانیایی استخدام کرد، گفت: به نظرم این طبیعی است. مارتینز مربی سطح بالایی است. من فدراسیون پرتغال را به‌خاطر این تصمیم حمایت می‌کنم. همان‌طور که فدراسیون فوتبال ایران را حمایت می‌کنم. من شنیدم کی‌روش با قطر قرارداد امضا کرده. البته دقیق نمی‌دانم، شاید هم شایعه باشد؛ اما فدراسیون فوتبال ایران هر کسی را برای تیم ملی انتخاب کند، من از این تصمیم فدراسیون حمایت می‌کنم. فدراسیون پرتغال فدراسیون باثباتی است. می‌داند چه می‌خواهد و بازیکنان باکیفیتی هم در اختیار دارد، اما انتظار از سرمربی تیم پرتغال بالاست و این کار را برای مربیان پرتغالی سخت می‌کند.

*من به مورینیو رفته‌ام!

مورایس سپس در واکنش به سؤال خبرنگار “ورزش سه” که گفت مورینیو پس از اینکه سه سال در اینترمیلان حضور داشت، قبل از خداحافظی به خاطر اینکه گریه نکند به رختکن نرفت، آیا شما هم هنگام ترک سپاهان این حس را خواهید داشت یا خیر، گفت: همه ما آدم‌های متفاوتی هستیم. من کار کردن با مردم را دوست دارم و ارتباطی که الان دارم، آنقدر قوی است که مطمئنا در طول سه سال قوی‌تر می‌شود و به چیزهایی که می‌خواهیم می‌رسیم. جدایی هیچ‌وقت ساده نیست از لحاظ احساسی. وقتی خاطرات زیادی داشته باشید جدایی ساده نیست. مورینیو شخصی احساسی است و من هم به او رفته‌ام و احساسی هستم. گریه کردن یا نکردن را نمی‌دانم و باید ببینم چه می‌شود.

دیدگاه‌ها