کد خبر : 1865492 | 28 دی 1401 ساعت 21:38 | 39.8K بازدید | 17 دیدگاه

پاریس ایستاد: پارک دو پرنس را به قطری‌ها نمی‌فروشیم

شورای شهر پاریس به صراحت با فروش استادیوم پارک دو پرنس به پاری‌سن‌ژرمن مخالفت کرد و این ورزشگاه را متعلق به شهروندان پاریس دانست.

پاریس ایستاد: پارک دو پرنس را به قطری‌ها نمی‌فروشیم

به گزارش "ورزش سه"، رابطه باشگاه پاری‌سن‌ژرمن و شهرداری پاریس کاملا پرتنش شده و اوضاع به نقطه‌ای رسیده که می‌توان گفت دیگر بازگشتی در کار نیست. موضوع اختلاف اما یک ورزشگاه است: پارک دو پرنس.

بعد از پیشنهاد 40میلیون یورویی پاری‌سن‌ژرمن به شهرداری پاریس برای خرید پارک دو پرنس، این نهاد فرانسوی با فروش ورزشگاه مخالفت کرد. حالا پی‌اس‌جی به دنبال یافتن جایگزینی است تا ورزشگاه خانگی مختص به خود را داشته باشد.

شهردار آن هیدالگو در روزهای اخیر از مخالفت خود و شهرداری با فروش پارک دو پرنس صحبت کرده بود، ولی امروز نهاد بالادستی شهرداری یعنی شورای شهر پاریس حرف آخر را زد و گفت چنین معامله‌ای هرگز رخ نخواهد داد. داوید بلیار، نایب‌رئیس شورای شهر، در صحبت‌های خود به مالکیت قطری‌ها بر پاری‌سن‌ژرمن اشاره کرد و صحبت‌های او احتمالا قطر را ناراحت خواهد کرد.

1792943

نایب‌رئیس شورای شهر پاریس به خبرنگاران گفت:"پارک دو پرنس متعلق به قطر نیست، بلکه ملک مشاع پاریسی‌هاست."

داوید بلیار در ادامه گفت: "ما با یک مشت دروغگو روبرو هستیم. من در حالت کلی مخالف فروش املاک عامه به بخش خصوصی هستم و به خصوص به قطر. پارک دو پرنس هم از این قاعده مستثنی نیست. پارک دو پرنس ملک مشترک پاریسی‌ها و فرانسوی‌هاست و ما می‌خواهیم دست‌نخورده باقی بماند."

اما پاری‌سن‌ژرمن از این موضع‌گیری نهادهای شهری پاریس به شدت عصبانی است. این باشگاه مدعی است تا این لحظه سرمایه‌گذاری‌های زیادی در این استادیوم کرده و امیدوار بوده شهرداری نگاه بهتری به پیشنهادش داشته باشد.

1771961

ناصر الخلیفی، رئیس قطری پاری‌سن‌ژرمن، به روزنامه مارکا گفت: "هدف اول ما باقی ماندن در این استادیوم است، ولی اگر شورای شهر نخواهد ما اینجا بمانیم سراغ گزینه‌های دیگر می‌رویم. آنها به ما فشار می‌آورند تا از پارک دو پرنس برویم. ما پنج سال است در حال مذاکره‌ایم و آنها هر بار با فرضیات غلط پاسخ می‌دهند. امروز را به فردا می‌اندازند. امروز انتخابات است و فردا فلان برنامه را در پیش داریم؛ ما دیگر از این شرایط خسته شده‌ایم. ما یک معامله منصفانه می‌خواهیم. من عاشق پارک دو پرنس هستم. این ورزشگاه تاریخ ماست و من برایش احترام قائلم. اما به نظرم آنها نمی‌خواهند ما اینجا بمانیم."

دیدگاه‌ها