کد خبر : 1866461 | 04 بهمن 1401 ساعت 09:55 | 39.9K بازدید | 20 دیدگاه

توزیع مدال قهرمان زنان روی میز!

سوپرجام: با این جایزه دادن زنان را تحقیر کردند

تیم زنان بارسلونا و تیم زنان رئال سوسیداد پس از برگزاری فینال سوپرجام مدال‌هایشان را به شکل عجیبی دریافت کردند.

سوپرجام: با این جایزه دادن زنان را تحقیر کردند

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا و رئال سوسیداد بازی فینال سوپر جام زنان اسپانیا را برگزار کردند و این بارسا بود که موفق شد با پیروزی در این بازی جام قهرمانی را به دست آورد.

نکته عجیب اما اینجا بود که پس از به صدا در آمدن سوت پایان بازی، بازیکنان قهرمان و نایب قهرمان به طرف میزی رفتند که مدال‌ها در آنجا قرار گرفته بود و هرکدام مدال خودشان را از روی میز برداشتند.

این موضوع باواکنش اتحادیه بازیکنان فوتبال اسپانیا روبرو شد و آن‌ها با انتشار بیانیه‌ای اعتراض‌شان را به این رفتار ابراز کردند. در بخشی از این بیانیه آمده: «بازیکنان تیم فوتبال بارسلونا، قهرمان ارزشمند این مسابقات، به همراه بازیکنان رئال سوسیداد کاملا دست‌کم گرفته شدند، این اتفاق به صورت خاص در زمان توزیع مدال‌های تیم قهرمان و نایب قهرمان دیده شد.»

آن‌ها معتقد هستند که فدراسیون فوتبال اسپانیا آن‌طور که باید و شاید برای این بازی و این دو تیم ارزش قائل نشده و این در حالی است که آن‌ها نمایش بسیار خوبی را در این فینال ارائه کردند.


در بخش دیگری از این بیانیه آمده: «بازیکنان این دو تیم رفتاری که شایسته آن‌ها بود را ندیدند. آن‌ها قربانی تبعیض جنسی شدند و این موضوع تا همیشه در تاریخ خواهد ماند. چنین رفتاری دیگر هرگز نباید تکرار شود.»

این اتحادیه از وزیر فرهنگ و ورزش خواست که نسبت به این موضوع و رفتار زشتی که صورت گرفته واکنش نشان دهد تا مشخص شود که او هم برای برابری حقوق بازیکنان زن و مرد در فوتبال اسپانیا اهمیت و ارزش قائل است.

دیدگاه‌ها