کد خبر : 1866471 | 04 بهمن 1401 ساعت 10:45 | 25.4K بازدید | 47 دیدگاه

برگی از تاریخ؛

حساسیت پورحیدری و فرهاد به عدد شش (عکس)

پرسپولیس دوبار برای رسیدن به عدد شش قهرمانی پی‌ در‌ پی ناکام مانده است. رقیب سنتی، سد آن‌ها برای جلوگیری از این تکرار بوده اند.

حساسیت پورحیدری و فرهاد به عدد شش (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، گلات قهرمانی، عنوانی گران‌بهاست که در فوتبال ایران به پرسپولیس اختصاص دارد و هیچ تیمی به آن دست نیافته است. این عنوان دو بار به پرسپولیس رسیده است، بار اول در دهه 60 و بار دوم در دهه 90 و در این راه هیچ تیمی نتوانسته است در رقابت‌های داخلی به گرد پای این تیم در این تکرار‌های تاریخی برسد.

سپاهان تنها تیمی است که در این راه با سه قهرمانی پی در پی در لیگ برتر در فصل نهم تا یازدهم، موفق به هت تریک قهرمانی شده است و این افتخار را به نام خود کرده است، ولی آن‌ها نیز در پای جام چهارم باقی ماندند.

1794631

پرسپولیس که لیگ برتر را از فصل شانزدهم تا فصل بیستم به خانه برده بود، در فصل بیست و یکم مقهور بهترین تیم تاریخ این رقابت‌ها از لحاظ امتیاز گیری با 68 امتیاز و بدون شکست شد تا استقلال فرهاد مجیدی، ترمز تیم یحیی را که با این تیم در پایان فصل تنها سه امتیاز فاصله داشت را در پای ششمین قهرمانی پیاپی این تیم بکشد.

این اتفاق  ۳۱سال پیش و در روز 4 بهمن سال 1370 نیز روی داده بود. در آن دوره استقلال تهران که رهبری این تیم را منصور پورحیدری به عهده داشت، بدون شکست و با 10برد و 5 تساوی موفق شد فصل را با قهرمانی به پایان برساند تا دوران پرشکوه تیم علی پروین که از سال 65 تا 69 با پنج قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران سپری شده بود به پایان برسد.

در روز آخر آن رقابت‌ها دو تیم در حالی به مصاف هم رفتند که پرسپولیس برای قهرمانی نیاز به برد داشت و استقلال با یک تساوی جام را به دست می‌آورد. صد هزار نفر هوادار آن روزها در ورزشگاه آزادی شاهد تساوی دو تیم در پایان نود دقیقه بازی بودند، تا منصور پورحیدری اینچنین جام قهرمانی را از دکتر حسن غفوری فرد، رئیس سازمان تربیت بدنی دریافت کند.

1794632

دیدگاه‌ها