کد خبر : 1867491 | 09 بهمن 1401 ساعت 17:58 | 9.3K بازدید | 5 دیدگاه

در جلسه مدیران فدراسیون و‌ نمایندگان چه گذشت؟

روز مهم و فوتبالی مجلس، از تیم ملی تا خرید VAR

بحث‌های مختلفی در جلسه امروز بین مدیران فوتبال ایران و نمایندگان مجلس مطرح شد؛ از تیم ملی تا لزوم واردات سیستم کمک‌داور ویدیویی.

روز مهم و فوتبالی مجلس، از تیم ملی تا خرید VAR

به گزارش “ورزش سه” رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در کنار مدیران عامل باشگاه‌ها امروز با حضور در میدان بهارستان، جلسه‌ای را با نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون ورزش برگزار کردند.

در این جلسه مهدی تاج، اعضای هئیت رئیسه فدراسیون فوتبال، هدایت ممبینی، دبیرکل فدراسیون فوتبال و علی فتح‌الله‌زاده، رضا درویش، هوشنگ نصیرزاده، محمد اسفندیارپور، حمید عباسی و علیرضا احسانی از جمله مدیران لیگ برتری، شرکت کردند.

استفاده از کمک داور ویدیویی یکی از موضوعات مطرح‌شده در این جلسه بود که با توجه حواشی و جنجال‌هایی که برخی قضاوت‌ها به همراه داشت، بر ضرورت تسریع در راه‌اندازی آن تاکید شد. در این بخش تاج و خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران توضیحاتی را ارائه دادند و رئیس فدراسیون فوتبال به نمایندگان قول داد که تا سال آینده استادیوم‌ها به این سیستم مجهز می‌شوند تا مشکلات داوری به حداقل برسد.

هم‌چنین در خصوص برنامه‌های فدراسیون برای آینده تیم ملی و انتخاب سرمربی تیم‌های بزرگسالان و امید سؤالاتی از سوی نمایندگان مطرح شد که تاج، آن را اولویت اصلی فدراسیون فوتبال دانست و‌ گفت در حال جمع‌بندی و رعایت تمامی جوانب برای رسیدن به گزینه‌ای مناسب هستند.

مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها دیگر موضوعی بود که در جلسه نمایندگان مجلس و مسئولان فدراسیون فوتبال و باشگاه‌ها مورد بحث قرار گرفت. در این بخش مدیران باشگاه‌ها با اشاره به مشکلاتی که با آن درگیر هستند، توضیحاتی را در این زمینه ارائه دادند و خواهان حمایت مجلس برای برطرف شدن مشکلات شدند. مسئولان فدراسیون فوتبال هم تاکید کردند که برای کسب مجوز حرفه‌ای همه شرایط را در بررسی باشگاه‌ها مورد لحاظ قرار می‌دهند تا مشکلات سال گذشته تکرار نشود.

حضور تماشاگران در استادیوم‌ها سومین موضوع این جلسه بود که در این باره مهدی تاج گزارشی را به نمایندگان مجلس ارائه داد و عنوان کرد که در حال حاضر دیدارها با ۳۰درصد ظرفیت استادیوم‌ها برگزار می‌شود و به مرور به این ظرفیت اضافه خواهد شد.

دیدگاه‌ها