کد خبر : 1867957 | 12 بهمن 1401 ساعت 11:46 | 812 بازدید | 0 دیدگاه

قانع: حضور بازیکنان خارجی سطح بازی‌ها را بالا می‌برد

شرایط لیگ هندبال بانوان از زبان مربی تیم‌ ملی

سرمربی تیم هندبال بانوان شهید شاملی گفت: بازیکنان خارجی که در در سطح بالایی از هندبال آسیا هستند حضورشان برای بازیکنان ایرانی مفید خواهد بود.

شرایط لیگ هندبال بانوان از زبان مربی تیم‌ ملی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، خدیجه قانع در خصوص لیگ برتر هندبال بانوان اظهار داشت: لیگ برتر هندبال بانوان بعد از چندین سال نسبت به سال‌های گذشته تفاوت‌های خاصی دارد. یک تیمی مانند سپاهان که شرایط مالی خوبی دارد توانست یک مربی خارجی آن ‌هم از اسپانیا را به خدمت بگیرد. قطعاً سطح هندبال اسپانیا با ایران بسیار متفاوت است، این موضوع برای هندبال کشورمان در بخش بانوان بسیار اثر بخش است، چرا که هندبال ایران به هندبال اروپا نزدیک بوده و حضور چنین مربیانی می‌تواند بازیکنان را آماده‌تر از گذشته کند.

وی افزود: در میان این اتفاقات کنار رفتن تیم تاسیسات را هم از هندبال داشتیم تأسیسات یکی از تیم‌های خوب در لیگ هندبال بانوان بود که سال‌ها در لیگ حضور داشت. تیم تاسیسات که منحل شد بازیکنانش در سایر تیم‌ها پخش شدند و همین موضوع باعث شد تا تیم‌های دیگر هم تقویت شوند. در لیگ امسال یک تیم خوب هم مانند فولاد هرمزگان اضافه شد که می‌تواند روند رو به رشد لیگ را حفظ کند درست است آن‌ها تیم خود را در روزهای پایانی بستند، اما تیم جوان و خوبی را دارند و تا به امروز هم عملکرد قابل قبولی داشتند.

سرمربی تیم هندبال شهید شاملی کازرون در خصوص اینکه می‌شود پیش‌بینی کرد کدام تیم برتر است یا خیر گفت: لیگ امسال قابل پیش‌بینی نیست و تا به امروز هم شاهد اتفاقاتی بودیم که جذابیت‌های خود را داشته است در واقع تیمی که هفته سوم شکست خورده بود در کمال ناباوری در هفته چهارم سپاهان را از پیش رو برداشت. این‌ها نشان دهنده این است که لیگ بسیار جذابی را داریم و با توجه به بالا بودن سطح تیم‌ها نمیتوانیم چیزی را پیش‌بینی کنیم.

1797126

قانع درباره حضور بازیکنان خارجی در لیگ هندبال بانوان عنوان کرد: حضور بازیکنان خارجی اثر مفید زیادی را به هندبال بانوان القا می‌کند. فصل گذشته تیم بافت یزد یک بازیکن خارجی داشت که اثراتش را در بازیکنان دیدیم. تیم فولاد هرمزگان یک بازیکن خارجی در پست دروازه‌بان به خدمت گرفته است، که می‌تواند برای دروازه‌بانان لیگ برتر مفید باشد. بازیکنان خارجی که در سطح بالایی از هندبال آسیا هستند حضورشان برای بازیکنان ایرانی مفید خواهد بود و این موضوع در بین باشگاه‌ها هم به خوبی جا افتاده است که اگر تیمی در پستی بازیکنی مناسب ندارد از بازیکنان خارجی خوب استفاده کند. این حس رقابت قطعاً در ادامه روند رشد هندبال بانوان تاثیر بسیار خوبی را خواهد داشت.

وی در خصوص شرایط تیم شهید شاملی کازرون هم گفت: تیم شهید شاملی هم شرایط بسیار خوبی دارد ما تا به امروز تنها در هفته سوم و در لحظات پایانی بر روی غفلت بازیکنان نتیجه را واگذار کردیم که در آینده با برطرف کردن ضعف‌های خودمان، مشکلات را برطرف کنیم. موضوعی هم که بسیار مهم است دیر اضافه شدن من به تیم بود با توجه به حضور در تیم ملی و رقابت‌های قهرمانی آسیا دیرتر به جمع بازیکنان اضافه شدم و بازیکنان هم آن‌طور که باید و شاید تمرین نکرده بودند، اما گاهی به وجود آمدن چنین شرایطی برای تیم لازم است ما مانند سایر تیم‌ها به قهرمانی فکر می‌کنیم و با تمریناتی که انجام خواهیم داد تلاش خود را می‌کنیم تا نتیجه قابل قبولی را کسب کنیم. اسپانسر شهید شاملی اسپانسر خصوصی است و مانند تیم‌هایی مثل سپاهان اصفهان فولاد خوزستان و غیره نیست که وابسته به جایی باشد. امیدوارم بتوانیم با یک نتیجه خوب جواب زحمات آن‌ها را بدهیم.

1797127

مربی تیم ملی هندبال بانوان کشورمان در خصوص بازیکنان جوان و نوجوان هم گفت: بازیکنان جوان بسیار خوبی داریم در حال حاضر بازیکنان زیر ۲۱ سال‌مان در لیگ برتر شگفتی می‌سازند. تیم‌هایی مانند شیشه قزوین و لارستان بازیکنان زیر ۲۲ سال دارند و کاملاً تیم جوانی هستند. در واقع بازیکنان نوجوان و جوان هندبال بانوان در سال‌های اخیر جهش بسیار خوبی را داشتند که توانستند در آسیا مقام‌های اول و دوم را کسب کنند. همچنین بازیکنان نوجوانی که به تازگی پا در رده سنی جوانان گذاشته بودند توانستند در مسابقات قهرمانی آسیا درخشش بسیار خوبی را داشته باشند. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد، تا در سال‌های آینده شاهد کسب سکو و ارتقاء هندبال ایران در جهان باشیم. هندبال ایران پتانسیل بالایی دارد و با روندی که در پیش گرفته است می‌تواند به رتبه‌های خوبی برسد.

دیدگاه‌ها