کد خبر : 1867968 | 12 بهمن 1401 ساعت 12:18 | 13.3K بازدید | 10 دیدگاه

در آغوش سرمربی محبوب

نورافکن و قلعه‌نویی: علیه سکانس به‌ یاد ماندنی

یکی از به یاد ماندنی‌ترین قاب‌های ثبت شده از امید نورافکن پس از پیوستن به سپاهان، گلی است که در دقیقه 95 از میان پاهای غفوری و در ادامه غلامی وارد دروازه استقلال کرد.

نورافکن و قلعه‌نویی: علیه سکانس به‌ یاد ماندنی

به گزارش "ورزش‌سه"، دیدار رفت سپاهان و استقلال در لیگ نوزدهم و در ورزشگاه نقش جهان. بسیاری از علاقمندان به فوتبال آن مسابقه را با هند استنلی‌ کی‌روش با شروع دقیقه 50 مسابقه به یاد می‌آورند، اما این صحنه در واقع یکی از حاشیه‌های این بازی جذاب و مهیج بود و اتفاقات دیگری در جریان این مسابقه هفته دوازدهم لیگ نوزدهم رخ داد که آن را به دیداری فراموش نشدنی بدل کرد.

سپاهان با گل گئورگی گولسیانی از استقلال پیش افتاده بود و پیش از اینکه مهدی قایدی و دیاباته با دو گل زیبا حساب کار را دو بر صفر به سود شاگردان استراماچونی کنند، زاهدی‌فر می‌توانست خطای پنالتی کی‌روش را به دلیل استفاده از دست در محوطه جریمه سپاهان اعلام کند که از آن گذر کرد و در ادامه خودش و دستیارانش 5 چند هفته با محرومیت مواجه شدند.

اما یکی از ویژه‌ترین اتفاقات این مسابقه چند ثانیه مانده به سوت پایان با نقش آفرینی امید نورافکن رقم خورد. نورافکن در ابتدای لیگ نوزدهم یکی از خریدهای پر سر و صدای امیر قلعه‌نویی بود؛ بازیکنی که با بازی در استقلال چهره شد و پس از حضور ناکام در فوتبال بلژیک در 21 سالگی به دنبال اعاده حیثیت و به رخ کشیدن توانایی‌هایش بود؛ پس به پیشنهاد امیر قلعه‌نویی پاسخ مثبت داد و در آن فصل این مربی با تجربه هم با تغییر پست نورافکن و استفاده از او در پست هافبک دفاعی، تاثیر زیادی در آینده این فوتبالیست گذاشت.

1797142
سال‌ها پس از این شادی گل به‌ یاد ماندنی، نورافکن به عنوان یک مهره مهم و کلیدی در بازی امروز دو تیم سپاهان و گل‌گهر رودرروی سرمربی سابقش قرار می‌گیرد

بازی در ورزشگاهِ نقش جهان که با حضور پرشور هواداران سپاهان و استقلال جو فوق‌العاده‌ای پیدا کرده بود، با نتیجه 2 بر 1 به ثانیه‌های پایانی رسیده بود که سرانجام یکی از شوت‌های پر تعداد امید نورافکن در آن مسابقه راه دروازه تیم سابقش را فراتر از تصورات پیدا کرد و با گذر از بین پاهای وریا غفوری و عارف غلامی به گل تساوی در دقیقه 95 بدل شد.

نورافکن اولین حضور خود را مقابل تیم سابقش تجربه می‌کرد و هواداران استقلالی حاضر در نقش جهان که چالش‌های او با وریا در طول مسابقه حسابی خاطرشان را آزرده بود، با خوشحالی عجیب و ادامه‌دار این بازیکن شروع به شعار دادن علیه او کردند. نورافکن اما پس از باز کردن دروازه استقلال به هیچ چیز توجه نداشت، او با سرعتی مثال زدنی در حالی که فریاد می‌زد، در حال نزدیک شدن به نیکمت سپاهان بود و با انگشت اشاره امیر قلعه‌نویی را نشان می‌داد و نام او را چندین مرتبه پشت هم فریاد زد تا از اعتماد او تشکر کرده باشد.

نورافکن که پس از رسیدن به امیر قلعه‌نویی او را سفت در آغوش کشید، پس از آرام شدن اوضاع به سمت هواداران استقلال رفت و با تعظیمی که چند ثانیه طول کشید، سعی کرد دلخوری را از دل آن‌ها بیرون کند، اما با وجود تمام تلاش‌های این بازیکن همچنان رابطه‌ او با هواداران تیم سابقش تیرگی‌هایی دارد.

دیدگاه‌ها