کد خبر : 1867972 | 12 بهمن 1401 ساعت 12:50 | 6.1K بازدید | 3 دیدگاه

رقابت داغ آفریقایی‌ها در لیگ ستارگان قطر

پنج بازیکن برای کسب عنوان آقای گلی لیگ ستارگان قطر رقابت می‌کنند.

رقابت داغ آفریقایی‌ها در لیگ ستارگان قطر

به گزارش ورزش سه، نیم فصل اول لیگ ستارگان قطر با صدرنشینی الدحیل به پایان رسید و با شروع دور برگشت مسابقات در این کشور، رقابت برای قهرمانی در لیگ، بقا و حتی کسب جوایز فردی به اوج خود می‌رسد.

پس از برگزاری 11 هفته از لیگ ستارگان قطر، رقابت برای کسب عنوان برترین گلزن با حضور 5 بازیکن شکل گرفته است؛ جاستینو دالا (الوکره) و مایکل اولونگا (الدحیل)، یوسف مساکنی (العربی)، یازان النعیمات (الاهلی) و یوهان بولی (الریان).

* رهبران آفریقایی درجه یک

جاسینتو موندو دالا، مهاجم اهل آنگولای الوکره و مایکل اولونگای کنیایی، ستاره خط حمله باشگاه الدحیل، در این فصل درخشش قابل توجهی در سطح تهاجمی داشتند و هر کدام 9 گل در یازده هفته به ثمر رسانده‌اند. اولونگا در حال حاضر در تلاش است تا از عنوان آقای گلی فصل گذشته خود دفاع کند؛ او فصل قبل 22 گل به ثمر رساند و جایزه بهترین گلزن قطر را از آن خود کرد.

از سوی دیگر، جاستینو دالا نیز امیدوار است با کسب عنوان آقای گلی این فصل، نام خود را در بین برترین بازیکنان قطر ثبت کند. او در حال حاضر شرایط خوبی در الوکره دارد و کسب عنوان برترین گلزن فصل قطر، دور از دسترس او نیست.

1797146

یوسف المساکنی بازیکن تونسی العربی نیز به دنبال کسب جایزه بهترین گلزن لیگ قطر است. این بازیکن که از زمان حضور در قطر، به دنبال کسب این عنوان است، حالا با 7 گل در جایگاه سوم بهترین گلزنان قطر قرار دارد. این مهاجم تونسی توانایی‌های بالایی دارد و بازی در کنار عمر السوما و آلکانترای برزیلی به او کمک خواهد کرد تا در نیم فصل دوم، گل‌های زیادی به ثمر برساند.

* النعیمات و بولی امیدوار هستند

یازان النعیمات اردنی و یوهان بولی ساحل عاجی نیز همچنان ناامید نیستند و منتظر ادامه درخشش با باشگاه‌های خود و رقابت برای کسب جایزه بهترین گلزن لیگ هستند. این دو بازیکن که با تعداد گل‌های یکسان (6 گل)، رتبه‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند، هنوز 11 هفته برای دستیابی به هدف‌شان فرصت دارند.

در پنج دوره اخیر لیگ ستارگان قطر، همواره بازیکنان آفریقایی و عرب، عنوان آقای گلی را به دست آورده‌اند. اولونگا فصل قبل با 22 گل، به این عنوان دست یافت و بونجاح با 21 گل در فصل 2020-2021 و اکرم عفیف و یاسین براهیمی نیز با 15 گل در 2019-2020، بهترین گلزنان لیگ ستارگان قطر شدند.

بونجاح همچنین در فصل 2018-2019، با 39 گل، این عنوان را از آن خود کرد و یوسف العربی، بازیکن مراکشی الدحیل هم در فصل 2017-2018 با 26 گل، آقای گل شد.

دیدگاه‌ها