کد خبر : 1867995 | 12 بهمن 1401 ساعت 17:02 | 48.1K بازدید | 91 دیدگاه

پنج گل، یکی قشنگ‌تر از دیگری؛

سپاهان 4 گل‌گهر 1، تیم 10 نفره قوی‌تر از تیم 11 نفره

تیم فوتبال سپاهان با ارائه یک نمایش چشم‌نوار در یکی از زیباترین بازی‌های فصل موفق به شکست 4 بر 1 گل‌گهر در مسابقه‌ای شد که این تیم هم نمایش خوبی داشت.

سپاهان 4 گل‌گهر 1، تیم 10 نفره قوی‌تر از تیم 11 نفره

به گزارش "ورزش‌سه"، دو تیم مدعی مسابقات لیگ برتر با توجه به در اختیار داشتن جایگاه‌های دوم و سوم جدول رده‌بندی با رویکردی تهاجمی برای کسب سه امتیاز به مسابقه وارد شده بودند و همین موضوع هم سبب شد تا از همان ابتدا شاهد یک بازی تهاجمی باشیم که برای دیدن اولین موقعیت گل بیشتر از چند ثانیه صبر نکردیم. در ادامه سپاهان روی غافلگیری بازیکنان گل‌گهر در حالی که علیزاده چند ثانیه قبل‌تر روی دوئل هوایی با شهریار مغانلو به زمین افتاده بود، گل اول را با پاس نورافکن و ضربه تمام کننده شهریار مغانلو در دقیقه 9 ثبت کند.
گل شهریار مغانلو شروع آتش‌بازی در این مسابقه هیجان انگیز بود و در ادامه شاهد موقعیت‌های بسیار زیادی روی دروازه هر دو تیم بودیم که تا پیش از گل فرشاد احمدزاده که با اشتباه مدافعین گل‌گهر در دقیقه 1+45 به ثمر رسید، مهم‌ترین فرصت بازی را حسینی در موقعیت تک به تک با نیازمند از دست داده بود.
سپاهان نیمه اول را با وجود نمایش خوب گل‌‎گهر با دو اشتباهی که این تیم در خط دفاعی داشت و البته بی دقتی‌های متعدد در بخش تهاجمی، با پیروزی به رختکن رفت تا در نیمه دوم با آرامش بیشتری بازی کند. امیر قلعه‌‍نویی با شروع نیمه دوم بهنام برزای و کی‌روش استنلی را به جای تیکدری و تبریزی وارد زمین کرد و در ادامه اخراج نورافکن روی تمارضی که در محوطه جریمه گل‌گهر برای گرفتن پنالتی داشت، سبب شد تا سپاهان 10 نفره به بازی ادامه بدهد.
پس از اخراج نورافکن شرایط برای بازگشت شاگردان قلعه‌نویی به بازی مهیا شده بود و یونس شاکری و نوید عاشوری هم به زمین وارد شدند تا جریان کار را به سود تیم میهمان عوض کنند، اما اینبار شهریار بود که با یک حرکت انفرادی تماشایی در دقیقه 65 گل سوم بازی را به ثمر رساند تا کار برای گل گهر به مراتب سخت تر شود. 10 دقیقه بعد هم رامین رضائیان روی یک ضربه ایستگاهی به گل‌گهر گل زد تا مانند دیدار رفت سرمه‌ای پوشان با ضربه ایستگاهی از سپاهان گل خورده باشند. 
تلاش های زیاد بازیکنان گل‌گهر برای بازگشت به مسابقه درنهایت فقط یک گل به همراه داشت که در دقیقه 81 روی ارسال نوید عاشوری و ضربه سر کی‌روش رقم خورد تا این تیم در یکی از بهترین و تماشایی‌ترین بازی‌های فصل یکبار دیگر مغلوب شود و در دیداری 6 امتیازی به یکی از رقیبان خود ببازد.
با این پیروزی سپاهان 36 امتیازی شد و به صدر جدول رده بندی رفت و حالا باید در انتظار بازی پرسپولیس بماند. در سوی دیگر گل‌گهر 30 امتیازی باقی ماند و باید در هفته های آتی این شکست غیرمنتظره و سنگین را جبران کند.
با گزارش زنده این دیدار همراه "ورزش‌سه" باشید.

چهارشنبه 12 بهمن ماه 1401؛ سپاهان - گل‌گهر؛ ورزشگاه نقش جهان؛ تعداد تماشاگر: 15000 نفر
داوران: سعاد وفاپیشه، امیرمحمد داودزاده، فرهاد فرهادپور
داور چهارم: عباس راکی 
لیگ برتر | هفته هجدهم

1797288

ترکیب سپاهان

پیام نیازمند، محمد دانشگر، نیلسون جونیور، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، مسعود ریگی، محمد کریمی(85- جلال الدین علی محمدی)، مانوئل فرناندز(70- ایگور کاتاتو)، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده(85- الویس کامسوبا)، شهریار مغانلو
سرمربی: ژوزه مورایس

ترکیب گل‌گهر 

محسن فروزان، شایان مصلح(71- امیر جعفری)، آرمین سهرابیان، مهران گلزاری، مهدی تیکدری(46- بهنام برزای)، علی علیزاده، امین پورعلی(60- علی آشوری)، محمد خدابنده‌لو(60- یونس شاکری)، مرتضی تبریزی(46- کی‌روش استنلی سوارز)، محمدرضا حسینی و امین قاسمی‌نژاد
سرمربی: امیر قلعه‌نویی

🟨 اخطار ها:
سپاهان: محمد کریمی (41) امید نورافکن (48) محمد دانشگر (55)
گل گهر: مرتضی تبریزی (10) علیرضا علیزاده (۷۵)

🟥 اخراج ها:
سپاهان: امید نورافکن (48)

⚽شرح گل:

سپاهان یک - گل گهر صفر (دقیقه 9: شهریار مغانلو): پس از برخورد شهریار مغانلو با علیزاده در حالی که هافبک گل‌گهر روی زمین افتاده بود, توپ به رامین رضاییان رسید و او بازی را ادامه داد تا در ادامه پاس نورافکن به شهریار مغانلو در محوطه جریمه با چرخش زیبای مغانلو و شوت سر ضرب این بازیکن گل اول در دقیقه ۹ ثبت شود.

ویدئو: 271347

سپاهان دو - گل گهر صفر (دقیقه 45+1: فرشاد احمدزاده): در دقیقه ۱+۴۵ اینبار اشتباه مدافعان گل‌گهر بود که توپ را در حالت حمله به شهریار مغانلو سپردند. در ادامه این بازیکن چند متر پا به توپ حرکت کرد و سپس پاسی را برای احمدزاده مهیا کرد که گل دوم مسابقه و اولین گل فصل احمدزاده شد.
سپاهان سه - گل گهر صفر (دقیقه65: شهریار مغانلو): شهریار مغانلو در دقیقه ۶۵ با یک حرکت انفرادی دیدنی پس از دریبل دو طرفه علیزاده به سمت چپ خود خیز برداشت تا با جا گذاشتن گلزاری شرایط را برای یک پد محکم مهیا کند و گل سوم را به شکلی تماشایی ثبت کرد.

ویدئو: 271361

سپاهان چهار - گل گهر صفر (دقیقه 76: رامین رضائیان): ضربه ایستگاهی رامین رضاییان در دقیقه ۷۶ به شکلی تماشایی از روی دیواره دفاعی عبور کرد و به گل چهارم روز فوق العاده طلایی پوشان بدل شد.

ویدئو: 271362

سپاهان چهار - گل گهر یک (دقیقه81: کی‌روش استنلی سوارز): ارسال عاشوری و ضربه سر کی روش که هر دو بازیکن تعویضی قلعه نویی هستند گل اول آبی پوشان سیرجانی را در دقیقه ۸۱ ثبت کرد.

⏱لحظات حساس:

دقیقه ۲: تعلل محسن فروزان در دور کردن توپ از محوطه جریمه سبب شد تا شهریار مغانلو‌ با تکل خود تا آستانه گلزنی هم پیش برود ولی دروازه‌بان گل‌گهر خوش شانس بود که توپ بار دیگر به خودش رسید.
دقیقه 12: گل‌گهر روی ارسال به محوطه جریمه فرصت بسیار خوبی برای گلزنی داشت که این توپ به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 32: ارسال تندوتیز رامین رضاییان به نزدیکی های نقطه پنالتی شهریار مغانلو را برای ثبت گل دوم مسابقه در موقعیت خوبی قرار داد ولی ضربه او به چارچوب زده نشد.
دقیقه ۳۷: سپاهان با چند پاس خوب می‌توانست گل دوم را توسط فرشاد احمدزاده به ثمر برساند ولی ضربه این بازیکن پس از حرکت انفرادی خوبی که داشت بی دقت بود و از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۴۸: در شرایطی که امید نورافکن با فروزان تک به تک شده بود با تمارض خود موجبات دریافت کارت زرد دوم را برای خودش از سوی داور مسابقه فراهم کرد.
دقیقه ۵۴: شایان مصلح روی نقطه پنالتی فرصت بسیار خوبی در محوطه جریمه برای گلزنی شد ولی با بی دقتی و کوبیدن توپ به پای مدافع سپاهان این فرصت از دست رفت.
دقیقه ۵۸: ارسال تماشایی مانوئل فرناندز روی پاس رامین رضاییان در حالی که چیزی نمانده بود با ضربه شهریار به گل سوم مسابقه تبدیل شود با نوک انگشتان فروزان از محوطه جریمه دور شد.
دقیقه ۷۰: ضربه نوید عاشوری با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.

1797284

🔴*حواشی:

* مهم‌ترین نکته این مسابقه بازگشت هواداران به استادیوم نقش جهان است.
* مانوئل فرناندز سورپرایز مورایس برای قلعه نویی است که به جای علی‌نژاد به ترکیب اصلی راه یافته و حالا باید دید در روزی که این تغییر سبب شده نورافکن به پست وینگر چپ برود، طلایی‌پوشان چه عملکردی در این بازی خانگی خواهند داشت.
* علی علیزاده هافبک دفاعی تیم فوتبال سپاهان پس از پشت سر گذاشتن محرومیت به دلیل 4 کارته شدن بار دیگر در ترکیب اصلی گل‌گهر از ابتدا دیده می‌شود.
* امین قاسمی‌‎نژاد طی هفته‌های گذشته نشان داده شرایط خوبی دارد و در این مسابقه نیز امیر قلعه‌نویی او را از ابتدا وارد ترکیب کرده است تا در کنار حسینی و تبریزی سه مهاجم آبی پوشان سیرجانی باشند.
* هواداران سیرجانی فاصله تقریبا 10 ساعته تا اصفهان را با دو دستگاه اتوبوس طی کرده‌اند و در ورزشگاه نقش جهان که پس از هفته‌ها هواداران را به خود می‌بیند، این بازی را از نزدیک تماشا می‌کنند. 
* در هنگام گرم کردن بازیکنان دو تیم هواداران سپاهانی به تشویق محمدرضا حسینی پرداختند که به تازگی پس از سه سال و نیم حضور در اردوی طلایی پوشان به گل‌گهر پیوست و در ترکیب اصلی نیز قرار گرفته است.
* هوای بارانی اصفهان حال و هوای ویژه‌ای به استادیوم نقش جهان داده که با حضور هواداران زنده به نظر می‌رسد.
* بازیکنان دو تیم پیش از شروع بازی برخورد گرمی با هم داشتند و با رفتن به سمت نیمکت یکدیگر و احترام به مربیان به استقبال این بازی رفتند.
* بازیکنان تیم فوتبال گل گهر پس از ثبت گل شهریار مغانلو به سمت رامین رضاییان حمله ور شدند و معتقد بودند که این بازیکن باید پس از زمین افتادن علیزاده توپ را به بیرون می‌فرستاد.

ویدئو: 271345

* در پی اعتراض نیمکت نشینان سپاهان و گل گهر به حواشی گلی که شهریار مغانلو به ثمر رساند, افسری سرپرست گل گهر با کارت قرمز داور جریمه شد و فتاحی هم با کارت زرد ادامه بازی را با احتیاط بیشتری از روی نیمکت دنبال خواهد کرد.
* بعد از صحنه مشکوک در محوطه جریمه سپاهان، امیر قلعه‌نویی نزدیک به بیست متر به سمت کمک داور دوید تا اعتراضش را عنوان کند. سرمربی گل‌گهر معتقد بود داور در این صحنه پنالتی تیمش را نگرفته است.
* با هر موقعیت خطرناک طلایی‌پوشان، هواداران اصفهانی حاضر در ورزشگاه با وجود بارش باران از جای خود بلند شده و به تشویق تیمشان می‌پردازند.
* بازی پس از گل سپاهان با سرعت بیشتری دنبال می‌شود و مدام توپ روی دروازه دو تیم در رفت و برگشت است.
* در اتفاقی کمتر دیده شده، ژوزه مورایس هم در کنار زمین به بعضی از تصمیمات داور اعتراض می‌کند.
* احمد زاده پس از گلزنی به سمت هوگو آلمیدا دستیار مورایس رفت و او را به آغوش کشید و با زدن توپ زیر پیراهنش پس از گلزنی مقابل گل گهر نشان داد به زودی پدر می شود.
* با سوت پایان نیمه اول، بازیکنان سپاهان در هنگام خروج از زمین به شدت از سوی هوادارانشان تشویق شدند.
* کادر فنی گل‌گهر قصد اعتراض به داوران را داشتند که ناظر بازی مانع از این کار شد.
*تیم فوتبال سپاهان در نیمه دوم با چند دقیقه تاخیر وارد زمین شد که احتمالاً این غیبت برای آنها جرایمی را به همراه خواهد داشت.

1797285

شرح بازی
بازی از همان ابتدا سریع دنبال شد و گل شهریار مغانلو در دقیقه 8 سبب شد تا سریع‌تر پیش برود و تا پیش از سوت پایان مسابقه در نیمه اول علاوه بر اینکه سپاهان یک گل دیگر در وقت‌های اضافی زد، موقعیت های گلزنی زیادی ایجاد شد.
با شروع نیمه دوم مهم ترین اتفاق اخراج امید نورافکن بود. تا پیش از اخراج نورافکن سپاهان روی چند ضدحمله سریع و خطرناک نشان داده بود ولی پس از آن کمی به لاک دفاعی رفت ولی شاگردان امیر قلعه‌نویی برای گل زدن جلو کشیدند که عملکرد نیازمند و مدافعان سپاهان مانع از رسیدن آنها به هدف می‌شد. در سوی مقابل بودن مهاجمی در حد و اندازه های مغانلو کار را برای گل گهر سخت کرد و سپاهان گل سوم را روی حرکت انفرادی و شوت مهارنشدنی‌اش ثبت کرد. ضربه ایستگاهی رامین رضائیان آب سردی بر پیکره نیمه جان قلعه‌نویی و شاگردانش بود تا گل دقیقه 81 استنلی کی روش هم به کار گل‌گهر برای کسب امتیاز در این مسابقه نیاید. با این حال آبی‌پوشان سیرجانی تا دقیقه 6+90 برای افزایش تعداد گل هایشان تلاش کردند که سرانجامی برایشان نداشت. در مقابل هم سپاهان چندین مرتبه تا استانه زدن گل پنجم پیش رفت که در مهم ترین موقعیت آنها ضربه کاتاتو به زیر طاق دروازه فروزان برخورد کرد و به زمین برگشت.

1797287

اتفاق ویژه 
پیش از مسابقه هم پیش بینی می‌شد که دیدار دو تیم با توجه به شرایطی که دارند، جذاب باشد، اما این مسابقه که 5 گل در پی داشت یکی از زیباترین بازی‌های لیگ بیست و دوم تا پایان هفته هجدهم بوده که بارها در آن شاهد موقعیت گلزنی بودیم.

بهترین بازیکن زمین 
شهریار مغانلو با زدن دو گل و ارسال یک پاس گل نقش مهمی در این پیروزی ارزشمند برای سپاهان داشت و در انتخاب او به عنوان بهترین بازیکن زمین هیچ شکی نیست. با این حال باید به نمایش خوب ریگی و کریمی در میانه میدان و همینطور فرشاد احمدزاده هم اشاره کرد. احمدزاده در هفته هجدهم بالاخره اولین گل فصل خود را به ثمر رساند.

دیدگاه‌ها