کد خبر : 1868437 | 15 بهمن 1401 ساعت 08:16 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

کشتی فرنگی تورنمنت زاگرب|

کاپیتان گرایی طلایی شد، برنز بر گردن کاویانی‌نژاد

مدال طلای وزن 77 کیلوگرم کشتی فرنگی تورنمنت رنکینگ‌دار زاگرب از آن محمدعلی گرایی شد و امین کاویانی‌نژاد هم به مدال برنز دست پیدا کرد.

کاپیتان گرایی طلایی شد، برنز بر گردن کاویانی‌نژاد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، رقابت‌های کشتی فرنگی تورنمنت اوپن کرواسی به عنوان اولین مسابقه رنکینگ‌دار سال 2023 از صبح امروز با رقابت اوزان 77 و 87 کیلوگرم در زاگرب آغاز شد که تیم کشورمان 4 نماینده در این اوزان داشت.

از بین 4 فرنگی‌کار ایران، دو نفر راهی فینال و یکی به مسابقه رده‌بندی راه پیدا کرد.

در وزن 77 کیلوگرم، تیم حسن رنگرز با دو کشتی‌گیر در این تورنمنت حضور پیدا کرد که کاپیتان محمدعلی گرایی فینالیست شد و امین کاویانی‌نژاد به دیدار رده‌بندی رسید.

کاویانی‌نژاد که سانان سلیمان‌اف از آذربایجان، اولیور کروگر از دانمارک، ریکاردو آبرسیا را مغلوب کرد و 4 بر 1 مغلوب الکساندرین گوتو از مولداوی شد، باتوجه به فینالیست شدن حریفش، به گروه شانس مجدد رفت و 1-1 سد میکو پیتر از فنلاند را شکست داد تا در مبارزه رده‌بندی به مصاف آنتونیو کامنیاسویچ از کشور میزبان برود.

کاویانی‌نژاد که جز مبازه با حریف مولداوی، نمایش خوب و قابل قبولی در این رقابت‌ها داشت، در مصاف با کشتی‌گیر کرواسی در تایم اوم 2-صفر پیش افتاد و  در وقت دوم هم بدون اشتباه ظاهر شد و این مبارزه را 3-صفر به سود خود تمام کرد تا صاحب نشان برنز تورنمنت زاگرب شود.

محمدعلی گرایی هم که با غلبه بر خوآن آک از نروژ، آیک مناتساکانیان بلغار، پر کور از نروژ و جانی بور از فرانسه به فینال رسیده بود، در کشتی پایانی این وزن به مصاف الکساندرین گوتو دارنده مدال نقره زیر 23 سال جهان از مولداوی رفت.

کشتی‌گیر مولداوی که قامت کوتاه‌تری در مقایسه با گرایی داشت، در وقت اول صاحب یک امتیاز از اخطار به کشتی‌گیر کشورمان شد که گرایی موفق به کمرگیری و اجرای  سوبلس دو امتیازی شد تا نتیجه را در وقت اول ۲‐۱ به سود خود کند.

در وقت دوم گوتو با کمرگیری موفق به خروج پای گرایی از تشک شد تا نتیجه را 2-2 کند. باتوجه به امتیاز درشت‌تر گرایی، او درنهایت برنده این مبارزه شد و مدال طلای 77 کیلوگرم تورنمنت زاگرب را از آن خود کرد.

دیدگاه‌ها