کد خبر : 1868598 | 16 بهمن 1401 ساعت 08:42 | 4.3K بازدید | 0 دیدگاه

سرایت بازیکن ندادن به تیم ملی، از امید به جوانان

بازیکن ندادن به تیم ملی از تیم امید به تیم جوانان سرایت کرده است و از تصاویر کاملا پیداست، اردوی تیم جوانان با تعداد بازیکنان کمتری نسبت به دعوت شده ها آغاز شده است.

سرایت بازیکن ندادن به تیم ملی، از امید به جوانان

به گزارش "ورزش سه"، صمد مرفاوی – سرمربی تیم جوانان چند روز پیش برای اردوی آخر تیم جوانان که از از 14 بهمن تا 4 اسفند خواهد بود، 30 بازیکن را به اردو فرا خوانده و اعلام کرد، در نهایت 23 بازیکن را برای سفر به تاشکند و حضور در مسابقات نهایی جام ملت‌ها و انتخابی جام جهانی انتخاب خواهد کرد. اما استارت تمرینات این تیم همانطور که از تصاویر پیداست، با حضور کمتر از 30 بازیکن آغاز شده است.

در حالی که این اردو، اردوی پایانی تیم جوانان ایران برای حضور در مسابقات نهایی جام ملت‌ها در تاشکند است، پیش بینی می‌شود صمد مرفاوی بر خلاف میل باطنی بازیکنان غایب در تمرینات را خط بزند و این موجب از دست دادن مسابقات جام ملت‌های آسیا و حتی جام جهانی از سوی این بازیکنان می‌شود. در حالی که تجربه این دو تورنمنت به سود ملی پوشان جوان باشگاه‌ها است و حتی می‌تواند موجب معرفی آنها به تیم‌های اروپایی و کسب درآمد برای باشگاه ها شود. جام جهانی زیر 20 سال مهمترین مسابقات بعد از جام جهانی زیر نظر فیفا است و ستاره‌های فوتبال هر کشوری در این تورنمنت هستند که جذب باشگاه‌های مطرح دنیا می‌شوند. از همه مهمتر صعود تیم جوانان ایران به جام جهانی می‌تواند نسل آینده فوتبال ایران را بسازد.

1798454

عدم برگزاری مسابقات جام ملت‌های جوانان آسیا در روزهای فیفا نکته ای است که مقصر آن نه فدراسیون فوتبال است و نه صمد مرفاوی و در چنین شرایطی سرمربی تیم ملی جوانان انتظار همکاری از سوی باشگاه‌ها را دارد. هر مربی دیگری از دل لیگ برتر برای تیم جوانان انتخاب می‌شد، بی شک انتظار داشت، در این شرایط حساس و در حالی که جوانان باید برای صعود به جام جهانی با 15 تیم دیگر رقابت کند، از سوی همکاران درک شود و دست خالی مهیای دیدار با رقبای مطرح نشود.

مسابقات جام ملت‌های آسیا در تاشکند با حضور 16 تیم برگزار می‌شود. ایران در مرحله گروهی باید با استرالیا – قطر و ویتنام مسابقه دهد. ایران در صورت صعود از این گروه به عنوان تیم اول یا دوم و  صورت پیروزی در اولین بازی حذفی به عنوان یکی از چهار نماینده فوتبال آسیا به جام جهانی جوانان صعود خواهد کرد. جام جهانی جوانان در سال 2023 با حضور 24 تیم در اندونزی برگزار می شود.

دیدگاه‌ها