کد خبر : 1868907 | 17 بهمن 1401 ساعت 18:26 | 33.6K بازدید | 25 دیدگاه

استقلال سرمربی بسیار بسیار بزرگی دارد

عنایتی: من هم قطر بودم همین نتایج را می‌گرفتیم!

رضا عنایتی تمایلی به صحبت در مورد مسائل مالی تیمش پیش از بازی دشوار برابر استقلال نشان نداد.

عنایتی: من هم قطر بودم همین نتایج را می‌گرفتیم!

به گزارش "ورزش سه" دیدار فردای نفت مسجدسلیمان برابر استقلال در ورزشگاه آزادی برای رضا عنایتی، سرمربی این تیم، از جهات مختلف یک رقابت خاص است.

آقای گل سابق فوتبال ایران که روزگار طولانی با لباس استقلال برای هواداران این تیم گلزنی کرده، حالا در شرایطی فردا شاگردانش را به مصاف تیم سابقش می‌فرستد که خود، گزینه سرمربی‌گری استقلال در ابتدای فصل بود.

با این حال دست سرنوشت عنایتی را به نفت مسجد سلیمان فرستاد تا به عنوان سرمربی این تیم امروز در نشست خبری پیش از مسابقه برابر استقلال شرکت کند.

عنایتی در ابتدا پس از تسلیت بابت زلزله اخیر، در خصوص این بازی گفت: "خیلی خوشحالم به کمپ ناصرخان برگشتم و امیدوارم هرچه زودتر شرایطش برای استفاده باشگاه استقلال فراهم شود. خاطرات بسیار بسیار خوبی از اینجا داریم. می‌دانیم چه بازی سختی مقابل تیمی داریم که شخصیت قهرمانی دارد و امسال هم فوق‌العاده کار کرده است. تمام تلاش من و مجموعه‌ام این است که یک بازی خوب مقابل استقلال داشته باشیم و فردا تمام تمرکز خود را برای این بازی داشته باشیم؛ چون می‌دانیم هر لحظه غفلت از بازی با توجه به بازیکنان خیلی خوب استقلال خیلی گران تمام خواهد شد. بازیکنانی که همه در لحظه قادر به ایجاد تغییر خواهند بود. نکات مهم را به بچه‌ها گوشزد کردیم و امیدواریم فردا بازی خوبی داشته باشیم‌. با توجه به جدول هم برای ما مهم است که بتوانیم در بازی‌های باقی‌مانده لیگ امتیاز جمع کنیم و با یک همدلی خوب در پایان فصل شرایط ایده‌آلی داشته باشیم. خیلی سخت است. یک عزم استانی می‌خواهد که تمام مشکلات مرتفع شود تا بدون دغدغه مالی نتایج را بگیریم و تیم را در لیگ نگه داریم. خودمان می‌دانیم چقدر سخت است."

* سخت‌ترین تصمیم دوران کاری با قبول هدایت نفت؟

- سؤال سختی است. بارها در مصاحبه‌های قبل گفتم که دوست دارم ریسک کنم در مربی‌گری و همه دوستان دغدغه داشتند چرا این مسئولیت را قبول کردم، اما مطمئنم با بازیکنانی که داریم و پتانسیل بازیکنان می‌توانیم شرایط خوبی رقم بزنیم. خیلی سخت است، اما به این بچه‌ها اطمینان دارم که در ادامه لیگ کارهای بزرگی انجام دهند.

1722290

* برآورده نشدن انتظارات مالی؟

- صحبت‌های خود را با دوستان مدیریت انجام دادیم. قبل از بازی به آن نمی‌پردازم. اجازه بدهید بعد از بازی در موردش با هم صحبت کنیم؛ اما چیزی که همه می‌دانند در باشگاه نفت هست، این باشگاه به لحاظ مالی بی‌مشکل نیست؛ ولی قول دادند تا آخر هفته رفع و رجوع کنند. بگذارید در مورد این مسئله بعد از بازی یا آخر هفته حرف بزنیم، چون دوست ندارم ذهنم به سمت مسائل غیرفنی برود.

* مربی ایرانی یا خارجی برای تیم ملی؟

- از لحاظ فوتبالی جواب بدهم، طبیعی است می‌گویم مربی ایرانی بهتر از خارجی است در شرایط فعلی، با توجه به شناختی که از بازیکنان دارد. هم از لحاظ روحی-روانی و هم فنی، در این برهه مربی ایرانی بیشتر به درد تیم می‌خورد. فوتبال را پیچیده نکنید. یک قاعده و قانون دارد که همه جا به همان نحو جلو می‌روند. مربیانی که کاندیدای انتخاب به عنوان مربی سال بودند به مشکل خوردند.‌ فوتبال هر روزش با نوسان همراه است که نمی‌توانید آن را پیش‌بینی کنید. مربیان داخلی ما به اندازه مربی خارجی دانش دارند. فقط بحث اعتماد است که امیدوارم رخ دهد و اتفاق خوبی برای فوتبال کشور بیفتد. اگر من را هم می‌فرستادید با تیم ملی در قطر، همین‌ نتیجه را می‌گرفتم. هیچ فرقی نمی‌کند. اینکه بخواهیم همه چیز را برای خود بزرگ کنیم درست نیست. باید خودمان را بزرگ بدانیم و با خود روراست باشیم. مطمئنا مربیان ایرانی هم می‌توانند کارهای بزرگ کنند.

* تقابل با استقلال و هوادارانش؟

- فضای استادیوم برای من یادآور اتفاقات خیلی خوب است که هیچ‌وقت فراموش نمی‌کنم چه اتفاقات بزرگی با هم رقم زدیم. مطمئنم فردا برای من روز خاطره‌انگیزی خواهد بود. بر حسب وظیفه باید نفت را کوچ کنم. ولی خب خودشان هم می‌دانند چه خاطراتی دارم و چه خوبی‌هایی از هواداران دیدم. مطمئنم روز قشنگی خواهد بود.

* کلین‌شیت نفت در دو بازی گذشته؟

-چیزی ندارم در مورد پیش‌بینی بازی فردا. تمام توان خود را در مهار نقاط قوت استقلال و استفاده از نقاط ضعف این تیم به کار می‌گیریم. به هرحال گفتم بازیکنان استقلال تأثیرگذار و بین‌المللی هستند. تیم ما به لحاظ اعتمادبه‌نفس خیلی بهتر شده شرایطش. سعی کردیم تغییر سیستم بدهیم که جواب داده فعلا. تلاش می‌کنیم یک بازی قابل‌قبولی را انجام دهیم و با دست پر برگردیم به مسجدسلیمان.

* کنار رفتن بازیکنان و برگشت دوباره آنها؟

جو خیلی خوبی در مسجدسلیمان است. وقتی رفتم آنجا فکر می‌کردم جو ملتهب‌تر از این حرف‌ها باشد، ولی اینقدر این مردم خونگرم هستند که خیلی امیدوار شدم. شاید اوایل دچار تردید بودم اما این تیم تنها دلخوشی مردم شهر است و وظیفه داریم تمام توان خود را به کار بگیریم تا آنها را خوشحال کنیم.

1692317

* قرار داشتن در بین گزینه‌های آجورلو؟

- به اندازه کافی صحبت کردم. اجازه بدهید موضوع را فراموش کنیم. این تیم سرمربی بسیار بسیار بزرگ و خوبی دارد و برای این تیم آرزوی موفقیت دارم.

* اختلاف نظر در انتخاب دستیاران؟

- اصلا این حرف‌ها را از شما می‌شنوم. واتساپ و این‌ها را ول کنید. من نشسته‌ام اینجا. مدیر رسانه و کادرم مشخص است. هیچ مشکلی نیست. موقع رفتن تمام صحبت‌هایم را کردم و کسی نمی‌تواند به من بگوید چه کسی را ببرم و بیاورم. بالاخره یک سری تفکراتی دارم که با مجموعه‌ای کار می‌کنم که با من همسو باشد. اولین بار است از شما می‌شنوم وگرنه تمام تلاش خود را انجام دادند و به من کمک کردند.

* محروم و مصدوم؟

- اسماعیل بابایی بازی قبل اخراج شد. دو سه مصدوم هم داریم، ولی در کل بچه‌ها باانگیزه هستند که کار بزرگ کنند.

* فراز و نشیب در مربی‌گری؟

- در فوتبال خیلی اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی می‌افتد و من در ذهنم شاید آنها را پیش‌بینی نکرده بودم. اینها برای من تجربه است. کار بزرگ انجام دادن فقط دوباره قهرمان کردن تیم قهرمان نیست. باید کارهای ریسکی کنیم و من این موضوع را دوست دارم. موافقم که شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند تیم بعدی من تیمی با ساختار بزرگ‌تر باشد اما فکر کردم کار بزرگ‌تری انجام بدهم و اگر این تیم را به لطف خدا و کمک مسئولین در لیگ‌ نگه داریم، کمتر از قهرمانی نیست.

* آپشن‌های قرارداد بازیکنان؟

- آپشن همیشه هست. ببینید برای اینکه انگیزه بازیکن بالا برود، مطمئنا یک سری خواسته‌ها در آپشن می‌آید. تعجب می‌کنم دوستان خیلی به آن می‌پردازند.

* بند رضایت مدیرعامل؟

اطلاعی ندارم. ولی آپشن‌هایی که برای بازیکن است در همه جا هست. در امارات هم بود. یک اتفاق برد برد است.

دیدگاه‌ها