کد خبر : 1869170 | 18 بهمن 1401 ساعت 20:45 | 16.2K بازدید | 41 دیدگاه

مهم‌ترین برد فصل مورایس

مورایس فاتح بزرگ‌ترین طلسم سپاهان

پیش از دیدار با فولاد در خوزستان همه آمارها علیه سپاهان بود و شاید جایگاه این تیم را هم در صدر به خطر می‌انداخت، اما مورایس به خوبی از این بزرخ خارج شد.

مورایس فاتح بزرگ‌ترین طلسم سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان با روندی فوق‌العاده طی هفته‌های اخیر برای کسب پیروزی، توانست در قامت مدعی اول قهرمانی این فصل حاضر شود. آنها شاید یکی از حساس‌ترین بازی‌های خارج از خانه خود را نیز طی نیم فصل دوم با یک برد بزرگ جشن گرفته باشند.

تحمیل دومین شکست پیاپی به فولاد خوزستان و جواد نکونام آن هم در شرایطی که از نظر آماری در تقابل دو تیم طی فصول اخیر همه چیز علیه طلایی‌پوشان در فولاد آرنا به نظر می‌رسد، یک اتفاق شاید غیرممکن به نظر می‌رسید.

با این حال، مورایس که در این فصل برای پایان دادن به حسرت سپاهان در دستیابی به قهرمانی به ایران و نیمکت طلایی‌پوشان پا گذاشته، قطعا به طلسم ناکامی در پیروزی مقابل فولاد طی فصول اخیر فکر نمی‌کرد. تیم او هرچند برخلاف دیدارهای گذشته نتوانست حملات پردامنه و خطرناک زیادی روی دروازه حریف شکل دهد، اما در ابتدای بازی با استراتژی کسب حداقل امتیاز و بعد از رو آوردن شانس با گل بخودی حریف با هدف حفظ برد بزرگ این تقابل را ادامه داد و البته خوش‌شانسی نیز یار آنها بود که حملات پرفشار فولاد در مقاطع مختلف بازی راه به دروازه پیام نیازمند نمی‌یافت و این گلر اکنون باتجربه و باکیفیت نیز به خوبی توانست در برابر حملات قرمزپوشان مقامت کند.

1799471

با این حال این می‌تواند مهمترین برد فصل مورایس تلقی شود، جایی که او با شکست طلسم عدم پیروزی مقابل فولاد، خصوصا در خانه حریف و یکی از سخت‌ترین بازی‌های نیم فصل دوم، یک گام بزرگ دیگر به سود هدف قهرمانی پیش رفت. فارغ از اتفاقات فوتبالی سپاهان اکنون جدال‌های حساس خود را برابر استقلال، گل گهر و فولاد پشت سر گذاشته و مقابل مدعیان این فصل تا این لحظه به سلامت عبور کرده است. آنها شاید مهمترین بازی‌های باقی‌مانده خود را باید برابر پرسپولیس و تراکتور در تهران و تبریز برگزار کنند و خیالشان از بابت دیگر مدعیان راحت‌تر شده است.

دستیابی به حداقل امتیاز مقابل پرسپولیس در استادیوم آزادی نیز می‌تواند آنها را بابت اینکه بعد از سال‌ها به طلسم ناکامی در دستیابی به عنوان قهرمانی پایان دهند، امیدوارتر خواهد کرد. مورایس با هدف بزرگی پا به اصفهان گذاشته و توانسته دو مدعی جدی نیمکت تیم ملی ایران (امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام) را شکست دهد و باید دید تداوم این مسیر او و سپاهان را بعد از سال‌ها در متن سکوی قهرمانی و جشن پایان فصل قرار خواهد داد یا خیر.

عکس: محمد احمدزاده

دیدگاه‌ها