کد خبر : 1869277 | 19 بهمن 1401 ساعت 12:16 | 32.4K بازدید | 9 دیدگاه

رسمی: تدسکو هدایت بلژیک را برعهده گرفت

دومنیکو تدسکو، مربی ایتالیایی-آلمانی، به عنوان سرمربی جدید تیم ملی بلژیک انتخاب شد.

رسمی: تدسکو هدایت بلژیک را برعهده گرفت

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال بلژیک پس از پایان جام جهانی 2022 قطر و حذف این تیم از مرحله گروهی، تصمیم به قطع همکاری با روبرتو مارتینز گرفت و از همان زمان به دنبال انتخاب سرمربی جدیدی بود. 
گزینه‌های بسیاری برای نشستن روی نیمکت این تیم مطرح بود که اصلی‌ترین آن‌ها تیری آنری به حساب می‌آمد. بعضی از بازیکنان این تیم از جمله روملو لوکاکو هم آنری را مربی بعدی بلژیک می‌دانستند. 
اما فدراسیون فوتبال بلژیک دقایقی قبل اعلام کرد که رسما با تدسکو برای قبول هدایت این تیم به توافق رسیده است. 
این مربی 37 ساله در سپتامبر سال گذشته میلادی از لایپزیش جدا شد و جایش را به مارکو روزه داد و از آن زمان تا به حال هدایت تیمی را برعهده نداشت. او پیش از این تجربه سرمربیگری در شالکه و اسپتارک مسکو را نیز در کارنامه داشته است. 

1799797

طبق اعلام فدراسیون فوتبال بلژیک، قرارداد تدسکو با تیم ملی این کشور تا پس از مسابقات یورو 2024 خواهد بود و اگر او بتواند نتایج خوبی با این تیم در این رقابت‌ها کسب کند، مذاکرات برای تمدید قرارداد او و حضورش در جام جهانی 2026 در صورت صعود این تیم به این مسابقات انجام خواهد شد. 
تدسکو در گفت‌و‌گو با سایت رسمی فدراسیون بلژیک پس از امضای قرارداد اظهار داشت: «احساس بسیار خوبی در طول مذاکرات اولیه داشتم و خیلی زود توانستیم به نقطه توافق برسیم. انگیزه بسیاری دارم و بی‌صبرانه منتظر شروع کارم در این تیم هستم. نشستن روی نیمکت تیم ملی بلژیک افتخار بزرگی برای من است.»

دیدگاه‌ها