کد خبر : 1869382 | 19 بهمن 1401 ساعت 19:50 | 642.1K بازدید | 494 دیدگاه

آفساید یا فرار طلایی شیخ؟

کارشناسی گل جنجالی دیاباته به نفت آبادان

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت آبادان در مشکوک‌ترین حالت ممکن به ثمر رسید.

کارشناسی گل جنجالی دیاباته به نفت آبادان

به گزارش "ورزش سه"، بازی تیم‌های صنعت نفت و آبادان در حالی با برتری سرخپوشان همراه است که گل نخست قرمزها با شوت سینا اسدبیگی و ضربه سر شیخ دیاباته به ثمر رسید، اما گل دوم به جنجالی‌ترین شکل ممکن وارد دروازه فرزین گروسیان شد.

در صحنه گل دوم عیسی آل‌کثیر در حالی پاس خود را به دیاباته ارسال می‌کند که شیخ در موقعیتی مشکوک به آفساید صاحب توپ می‌شود و در نهایت نیز ضربه خود را می‌زند. بعد از ورود توپ به دروازه بازیکنان صنعت نفت به‌شدت نسبت به تصمیم کمک داور، علیرضا ایلدروم، اعتراض کردند و مدعی شدند که او در این صحنه به اشتباه سوت زده است.

1799962
تصویر منتشره در فضای مجازی که ادعای رقبای پرسپولیس مبنی بر آفساید بودن شیخ دیاباته را نشان می‌دهد.

اگرچه کمک یک بازی جای‌گیری بسیار خوبی در این صحنه داشته، اما هواداران تیم‌های رقیب پرسپولیس نیز با انتشار تصاویری گرافیکی مدعی شده‌اند که زانوی شیخ دیاباته در آفساید قرار دارد. هرچند که در طرف مقابل نیز هواداران پرسپولیس مدعی‌اند این خطوط به شکلی نادرست رسم شده‌اند.

در همین خصوص کارشناسان داوری در گفت‌وگو با "ورزش سه" نظرات خود را در مورد این صحنه و گل جنجالی اظهار داشته‌اند که در ادامه می‌خوانید:

ویدئو: 272068

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت (شیخ دیاباته - مشکوک به آفساید)
✅ ابراهیم میرزابیگی: این صحنه خیلی سخت است برای کمک داور اما به نظر من نوک پای بازیکن صنعت نفت جلوتر از پای مهاجم پرسپولیس قرار داشت. من صحنه را بارها دیدم و به نظرم لحظه پاس، جایی است که نوک پای مدافع صنعت نفت جلوتر است و نه لحظه‌ای که زانوی مهاجم پرسپولیس جلوتر قرار دارد.

✅حسین زرگر: هم ویدیوی آهسته و هم صحنه فریزشده را دیدم و به نظرم کار بسیار خوب کمک داور است؛ چرا که دو بازیکن در موقعیت برابر هستند.

❌تورج حق‌وردی: اینطور که در تصاویر مشخص است مهاجم پرسپولیس در موقعیت آفساید صاحب توپ شد و جلوتر از مدافعان حریف قرار داشت و باید آفساید گرفته می‌شد.

نوذر رودنیل: مهاجم پرسپولیس در موقعیت آفساید صاحب توپ نشد و مدافع صنعت نفت، آفساید را پر کرده بود و گل دوم پرسپولیس سالم بود.

حیدر سلیمانی: در دقیقه ۴۷ پاسی که  آل کثیر به دیاباته داد و گل دوم زده شد آفساید نبود. زانوی مهاجم پرسپولیس با سر مدافع صنعت نفت مماس بود و کمک داور به درستی اعلام آفساید نکرد. از طریق دوربین‌های فعلی آفساید نیست.

ویدئو: 272093

دیدگاه‌ها