کد خبر : 1869620 | 21 بهمن 1401 ساعت 14:13 | 17.8K بازدید | 0 دیدگاه

پایان دوره 24 روزه مربی‌گری A آسیا

مربیان جدید فوتبال ایران از سواحل مازندران (عکس)

کلاس‌های دوره مربی‌گری A آسیا روز گذشته و با اعطای مدارک مربیان به پایان رسید.

مربیان جدید فوتبال ایران از سواحل مازندران (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، بعد از بیش از ۱۰ سال بالاترین دوره آموزش مربی‌گری فوتبال در مازندران و ساحل فرح‌آباد برگزار شد و مرتضی محصص و علی صنعتگر در این دوره ۲۴ روزه به عنوان مدرسین فیفا فعالیت داشتند. از سوم دی ماه و در سه مرحله ۸ روزه ۲۴ مربی بومی با یکدیگر زندگی کردند و روزانه در دو بخش عملی و تئوری برای دریافت مدرک A فوتبال تلاش کردند.
اتفاق جالب این دوره در مرحله دوم رخ داد. علی صنعتگر در وبینار آموزشی مربیان انگلستان شرکت داشت و به صورت اختیاری به شرکت‌کنندگان پیشنهاد حضور در این وبینار تخصصی را داد.

او در این باره گفت: به علت تفاوت زمانی، سمینار حوالی ۱۱ شب برگزار می‌شد و من انتظار حضور ۴ یا ۵ مربی را داشتم ولی وقتی به کلاس رفتم از حضور تمامی مربیان شوکه و خوشحال شدم. در کنار این از تسلط مربیان به زبان انگلیسی و عطش یادگیری آنها شگفت‌زده شدم.

علی صنعتگر با بیان این توضیحات در اختتامیه دوره مربی‌گری A آسیا با نمایش تصاویر این اتفاق، صحبت‌های خود را به پایان برد.

در مراسم پایان این دوره رحیم خلردی رئیس هیئت فوتبال مازندران با اشاره به رضایت و تمجید مدرسان این دوره، حضور ۲۴ مربی بومی برای اولین مرتبه را شروع تحول و مدرن شدن فوتبال در بااستعدادترین منطقه کشور دانست. خلردی با اشاره به بیش از ۳۰ هزار بازیکن سازمان‌یافته در مازندران، از آمادگی این استان برای میزبانی دوره‌های آموزشی گفت.

ابراهیم شکوری، سرپرست کمیته آموزش هم با اشاره به کیفیت بالای این دوره در مازندران آن را به عنوان الگو برای بقیه کلاس‌های مربی‌گری A آسیا در کشور دانست. علاوه بر این شکوری وعده رونمایی از اولین دیکشنری تخصصی فوتبال را در آینده نزدیک داد.

در این مراسم از دختر نوجوان فوتسالیست، زهرا خانلرزاده، که به تازگی به تیم ملی زیر ۱۷ سال دعوت شده هم تجلیل شد. اتفاق احساسی دیگر این اختتامیه حضور محمد عباس‌تبار، بازیکن فوتبال که در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماری سرطان است، بود. تمامی حضار بعد از خوانده شدن نام عباس‌تبار و حضور او روی سن و بازگشتش به صندلی خود، ایستاده محمد را تشویق کردند تا این فوتبالیست نتواند اشک‌های خود را کنترل کند.

در پایان به بیست و چهار شرکت‌کننده این دوره مدرک مربی‌گری لایسنس A آسیا داده شد و شرکت‌کنندگان و مدرسین عکس یادگاری گرفتند.

1800431
1800432
1800433
1800434

عکس: امیر صالحیان

دیدگاه‌ها