کد خبر : 1869827 | 22 بهمن 1401 ساعت 21:20 | 114.7K بازدید | 58 دیدگاه

کی‌روش و اسکوچیچ از من خوش‌شان نمی‌آمد؛

مهرداد محمدی: سیاوش یزدانی بهترین کار را کرد

مهرداد محمدی دعوت شدن به تیم ملی را حق خود می‌داند و حرف‌های جالب توجهی در مورد سختی گلزنی در ایران و بازگشت سیاوش یزدانی به سپاهان می‌زند.

مهرداد محمدی: سیاوش یزدانی بهترین کار را کرد

به گزارش "ورزش سه"، مهرداد محمدی، وینگر و مهاجم حال حاضر باشگاه السیلیه قطر یکی از لژیونرهای پرتلاش ایران در سال‌های اخیر بوده که پس از سه فصل حضور در سپاهان ماجراجویی خود را در خارج از ایران ادامه داد و در سالهای اخیر توانسته در لیگ ستارگان قطر حضور داشته باشد.

مهرداد پس از العربی، السیلیه قطر را انتخاب کرده و در بازی هفته گذشته در جریان پیروزی پنج‌گله تیمش مقابل الشمال سه گل به ثمر رساند و این عملکرد بهانه‌ای شد تا با او در مورد وضعیت و تجربیات این سال‌هایش گفت و گو کنیم.

صحبت‌های مهرداد محمدی ۲۹ساله را که همچنان اهداف و رویاهای بزرگی در سر می‌پروراند، در این صفحه می‌خوانید:

* درباره مصدومیتت صحبت کن و اینکه در حال حاضر در چه شرایطی قرار داری؟
مهرداد: حدود چهار ماه است که شرایط خوبی دارم. مصدومیتم کارتیلاژ بود و کشکک زانویم به هم می‌سابید. این یکی از بدترین نوع مصدومیت‌ فوتبالیست‌ها است اما من با مصدومیت بازی کردم و بدتر شد. طول درمان آن هم حدود ۱۰ تا ۱۲ ماه بود و دوره بسیار سختی بود اما پشت سر گذاشتم و الان حدود ۱۵ ماه گذشته و بهتر هستم و خوب شدم. مصدومیت خیلی سختی بود و خیلی اذیتم کرد.

* سومین فصلت را در قطر پشت سر می‌گذاری و در شرایطی که میل به استخدام بازیکنان ایرانی در قطر کمتر شده، با وجود مصدومیت توانسته‌ای به تیم جدیدی بروی و این نشان می‌دهد که آنجا برای خودت اعتباری دست و پا کرده‌ای. کارنامه خودت را در قطر، چطور ارزیابی می‌کنی؟
مهرداد: سال اولی که اینجا بودم، ۱۶ گل زدم و ۶ پاس گل دادم و پنالتی‌های زیادی هم گرفتم؛ عملکرد خیلی خوبی داشتم و طوری بود که حتی بعد از مصدومیتم هم تیم‌ها بتوانند اعتماد کنند و من را به خدمت بگیرند. نقل و انتقالات تقریبا تمام شده بود که العربی به من گفت تو را نمی‌خواهیم، چون می‌خواستند رافینیا را جذب کنند و من هم مصدوم بودم اما به قدری خوب کار کرده بودم که یک تیم جدید من را بگیرد و به من اعتماد کند.

1798773

* حدود چهار سال است که لژیونر شده‌ای. با توجه به اینکه سطح انتظارات از تو به عنوان یک بازیکن ایرانی شاغل در خارج از کشور زیاد است، چقدر فشار روی تو وجود دارد و چطور با این جریانات کنار می‌آیی؟
مهراد: بازی کردن در خارج از کشور و اینکه در کشور خودت بازی نکنی واقعا سخت است. باید در چشم باشی و عملکردت خوب باشد و رسانه‌ها در موردت صحبت کنند. مخصوصا در قطر. کلا پنج‌تا پروفشنال می‌توانند بگیرند و باید خیلی حرفه‌ای زندگی کنی و شرایط سخت است. باید همه سعی و تلاشت را کنی چرا که بغل دستی‌ات به تو کمک نمی‌کند و تو باید همه سعی و تلاشت را کنی و همه توانت را بگذاری. اینجا باید گل بزنی و پاس گل دهی تا رسانه‌ها در موردت صحبت کنند که بتوانی پیشرفت کنی. به همین دلیل باید زندگی‌ات خوب باشد و هر بازی صدت را بگذاری و خوب باشی. حتی اگر یک بازی بد باشی جور دیگری نگاهت می‌کنند. بازی در خارج از کشور همین است و همیشه باید لولت خوب باشد.

* در این سال‌های اخیر فرصت برگشت به ایران را هم داشتی ولی برنگشتی. علت این مسئله مالی است یا از نظر فوتبالی شرایط بهتری داری؟
مهرداد: در این چند سالی که خارج از ایران بودم، می‌دانستم باید خیلی خوب کار کنم تا در چشم باشم و اگر خوب کار نکنم، عاشق چشم و ابروی من نیستند.‌ اینجا خیلی تلاش می‌کردم و سعی می‌کردم گل بزنم تا در لیگی که هستم، در چشم‌ها باشم. اگر در چشم نباشم و رسانه‌ها درباره من صحبت نکنند، سریع باید به ایران برگردم و در ایران هم شرایط بازی کردن خیلی سخت است؛ چمن‌ها و استادیوم‌ها خوب نیستند. چمن‌ها افتضاح است و بازی در ایران واقعا سخت است و به همین دلیل نوزده هفته گذشته و آقای گل‌های ما ۶ گل زده‌اند.

* در بین مربیانی که در تیم ملی فوتبال ایران کار کرده‌اند، فقط مارک ویلموتس روی تو نظر ویژه‌ای داشته و دعوتت کرده است و در دوره‌های مختلف مورد بی مهری قرار گرفته‌ای که البته شاید به خاطر تراکم بازیکن در پست تو باشد. چقدر امیدوار هستی که از این به بعد در تیم ملی جایگاهی برای خودت پیدا کنی؟
مهرداد: همیشه سعی کردم عالی کار کنم. دوره ویلموتس به تیم ملی دعوت شدم ولی کلا سه بازی کردم و دو گل زدم. ولی اسکوچیچ و کی‌روش مربی هستند و سلیقه خودشان را دارند و شاید از بازی‌ای که می‌کردم خوش‌شان نمی‌آمد. می‌گویید تراکم ولی من هم بازیکن کمی نیستم و منم بازیکن خوبی‌ام. من در خودم می‌بینم که می‌توانم به تیم ملی کمک کنم. درست است سمت راست تراکم است ولی من هم باید جزو اون تراکم می‌بودم. حقم بود تیم ملی باشم و حقم هست که باشم. تلاشم را می‌کنم و بقیه‌اش دست خداست.

اگر دعوت شوم سعی می‌کنم همه تلاشم را برای تیم ملی کنم و مردم ایران را خوشحال کنم و اگر هم دعوت نشوم مثل بقیه دعا می‌کنم که تیم ملی موفق شود.

* تیم شما در قطر در کدام یک از استادیوم‌های جام جهانی بازی می‌کند و آیا فقط برای بازی است و یا کمپ هم تغییر کرده است؟
مهرداد: فعلا استادیوم‌ها را تقسیم نکردند ولی العربی که بودم می‌خواستند ورزشگاه الثمامه را به ما بدهند ولی فعلا برای سیلیه تصمیم نگرفتند. در همه ورزشگاه‌های قطر بازی کرده‌ام. در افتتاحیه ورزشگاه فینال جام جهانی یعنی لوسیل هم جلوی الریان یک گل زدم و یک پاس گل دادم و خودم افتتاحش کردم! (باخنده)

1798771

* در‌ مجموع قطر بعد از جام جهانی و کاهش تب و تاب بازی‌های بزرگ، چه تغییری کرده است؟
مهرداد: قطر از آن تب بیرون می‌آید، جام جهانی گذشت و  الان قطر خیلی خلوت شده است و این‌ها الان خودشان را برای چهار ماه دیگر که جام ملت‌های آسیا است آماده می‌کنند.

* در بازی اخیر هت‌تریک کردی که موفقیت بزرگی محسوب می‌شد؛ واکنش‌ها نسبت به این عملکرد چطور بود و فکر می‌کنی این فصل را با چند گل به پایان برسانی؟
مهرداد: تیم‌مان تیم خوبی بود ولی دو بازیکن کم داشت که خداراشکر به ما اضافه شدند. بازی قبل‌مان خیلی حساس بود و بازی بعدمان هم جلوی ام‌صلال خیلی حساس است. این هت‌تریکی که کردم، بعد از مصدومیت خیلی لازمش داشتم که یک ذره به من اعتماد به نفس دهد و روحیه‌ام برگردد. تمرینات‌مان را برای بازی ام صلال پشت سر می‌گذاریم که شش امتیازی و خیلی حساس است. امیدوارم امتیاز بگیریم و شرایط‌مان را در جدول بهبود ببخشیم. به خودم هم این هت‌تریک انگیزه داد و باعث شد خودم را باور کنم و مهرداد قبل از مصدومیتم شوم و انشاالله بازی بعد را هم ببریم.

* هدفت این است که در بازی به لیگ قطر ادامه بدهی، یا به لیگ دیگری بروی و یا به ایران برگردی؟
مهرداد: فوتبال را می‌دانید که نمی‌شود پیشبینی کرد و همه چیز دست خداست. به قول آقا مهدی تارتار ما سا‌ک‌های‌مان همیشه روی دوش‌مان است! هیچ اتفاقی نشان نمی‌دهد. خوب کار می‌کنی و یک دفعه مصدوم می‌شوی و یک‌وقت بد کار می‌کنی و شانست می‌زند و  تیم خوب می‌روی! من همه سعی و تلاشم را می‌کنم که سال بعد به یک تیم خیلی خوب بروم؛ می‌خواهم جایی بروم که در چمپیونز لیگ چه آسیا و چه اروپا بازی کنم. همه تلاشم را می‌کنم که به این هدفم برسم و صد در صد بازی کردن در تیم ملی یکی از هدف‌های بزرگم است.

* درباره دوست صمیمی‌ات صحبت کن که به سپاهان برگشت؛ بازیکنی که جدایی‌اش از سپاهان به تو گره خورده بود. درباره برگشت او به سپاهان چه نظری داری؟
با سیاوش هم خاطرات خیلی خوبی در سپاهان داشتیم. هم در جام حذفی و هم در لیگ با امیرخان قلعه‌نویی نایب قهرمان شدیم. برایش آرزوی موفقیت می‌کنم‌. در این چند وقت با جریان خدمت و حواشی‌ای که برایش درست شد خیلی تحت فشار بود. من با او صحبت کردم و گفتم بهترین کار را کردی به سپاهان برگشتی و از حواشی دور می‌شوی. داستان‌های خدمتش او را اذیت کرد و امیدوارم در سپاهان به آرامشی که دوست دارد برگردد و بتواند فوتبالش را بازی کند. تصمیم خوبی گرفت و هر بازیکنی باید تجربه بازی در سپاهان را یک بار به دست بیاورد چون سپاهان خیلی تیم بزرگی است و بازی کردن در آن حس و حال خاصی دارد.

دیدگاه‌ها