کد خبر : 1870344 | 25 بهمن 1401 ساعت 13:51 | 22.5K بازدید | 24 دیدگاه

رهقی: به جای قدردانی از حسینی، به او توهین می‌کنند

یک خارجی نباید هرطور دلش خواست، رفتار کند

مدیر تیم فوتبال پیکان می‌گوید دستیار ساپینتو در طول بازی بارها نسبت به مسائل مختلف اعتراض و حتی فحاشی کرده است.

یک خارجی نباید هرطور دلش خواست، رفتار کند

به گزارش "ورزش سه"، تنش‌های پیش آمده در اواخر  مسابقه استقلال و پیکان به نشست خبری ریکاردو ساپینتو سرمربی پرتغالی کشید و این مربی در مصاحبه خود الفاظی را به کار برد که حواشی زیادی را ایجاد کرده است.

در این بین پیکانی‌ها نسبت به این مسئله اعتراض شدیدی دارند. رضا رهقی سرپرست تیم پیکان درباره مسائل پیش آمده گفت: قبل از هرچیز باید بگویم که ما شکست در جریان بازی را می‌پذیریم و بحثی هم نداریم. به باشگاه استقلال هم تبریک می‌گوییم، اما متأسفانه انتظار چنین رفتارهایی را از سرمربی حریف نداشتیم.

او با اشاره به استفاده از الفاظی مانند «جنگل» و «حیوان» توسط ریکاردو ساپینتو بیان کرد: این حرف‌ها زیبا نیست. مردم ایران به میهمان‌نوازی مشهور هستند و هر وقت یک خارجی به کشورمان آمده به بهترین شکل از او استقبال و پذیرایی کرده‌ایم تا خاطره خوبی از مردم و فرهنگ ما در ذهن او باقی بماند. در باشگاه پیکان ما خارجی‌های زیادی داشتیم که هیچ کدام خاطره بدی از ایران ندارند. در این شرایط انتظارمان این است که خارجی‌هایی که در ایران حضور دارند هم حد خود را بدانند. اینکه یک مربی خارجی به ایران آمده و هرطور دلش می‌خواهد در کشور ما رفتار کند و کسی هم جلوی او نایستد، زیبا نیست.

مدیر تیم پیکان ادامه داد: آقای ساپینتو در طول چند ماه بارها اتفاقات جنجالی را رقم زده و شما می‌دانید که ایشان چند بار کنار زمین اخراج شده و بعد هم با محرومیت مواجه شده است. این رفتارهایی که ایشان انجام می‌دهد در شأن باشگاه بزرگ استقلال و طرفدارانش و دست اندرکاران فهیم آن نیست.

رهقی در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند درگیری لفظی مجتبی حسینی با روی ماتا دستیار پرتغالی بر صحبت‌های ساپینتو تأثیرگذار بوده، گفت: درگیری خاصی نبود. دستیار پرتغالی آقای ساپینتو از دقیقه یک بازی تا دقیقه 90 فکر کنم 5 دقیقه روی نیمکت خودش ننشست! ایشان مدام جایش را تغییر می‌داد و اعتراض می‌کرد. یک بار به داور، یک بار به کمک داور، یک بار به نیمکت ما و... چند بار تا جلوی نیمکت ما آمد و در ثانیه‌های پایانی این مسئله باعث ناراحتی سرمربی ما شد. او البته چند بار هم در طول بازی به زبان پرتغالی به نیمکت ما فحاشی کرد. مربیان ما چون با مربیان پرتغالی کار کرده‌اند، می‌دانستند که الفاظ مورد استفاده ماتا و ساپینتو توهین است و فحاشی محسوب می‌شود.

او در پایان افزود: باشگاه پیکان و اعضای آن را همه می‌شناسند. ما همیشه سعی کرده‌ایم اخلاق‌مدار باشیم. از اول تا آخر بازی هم هیچ پاسخی به نیمکت حریف ندادیم. آقای حسینی در فصل جاری بازیکنان کم نام و نشانی را به لیگ برتر آورده و میدان داده است. ما باید زحمات این مربی را قدر بدانیم، نه اینکه در نشست خبری با چنین الفاظ زشتی او را ناراحت کنیم و توهین‌آمیز صحبت کنیم.

دیدگاه‌ها