کد خبر : 1870401 | 25 بهمن 1401 ساعت 17:40 | 19.5K بازدید | 5 دیدگاه

دلیخت: تن‌هاخ به بایرن مونیخ علاقه قلبی دارد

ماتیس دلیخت، مدافع هلندی بایرن، می‌گوید اریک‌ تن‌هاخ زمانی که سرمربی آژاکس بود به او توصیه کرده بود به جای یوونتوس راهی بایرن مونیخ شود.

دلیخت: تن‌هاخ به بایرن مونیخ علاقه قلبی دارد

به گزارش "ورزش سه"، ماتیس دلیخت این روزها به عنوان یکی از ستون‌های دفاعی بایرن مونیخ شناخته می‌شود. او در مصاحبه‌ای با سایت اتلتیک می‌گوید مدیران بایرن زمانی که او را به خدمت گرفتند گفته بودند تو را به عنوان یک مدافع نمی‌خواهیم، بلکه خواست ما این است که رئیس خط دفاعی تیم بشوی.

بایرن مونیخ دریافته بود که جدایی داوید آلابا در سال 2021 و انتقالش به رئال باعث شده تیم‌شان در خط دفاعی بدون رهبر بماند.

ماتیس دلیخت در این مصاحبه گفت: "من این توان را دارم که خط دفاعی را رهبری کنم و این را خصوصیت مهم خودم می‌دانم. وقتی بایرن گفت من را به عنوان رئیس خط دفاعی می‌خواهد واقعا خوشحال شدم که آن‌ها هم من را این‌طور می‌شناسند. یکی از دلایل مهم من برای انتخاب بایرن همین بود."

1801284

مدافع هلندی که اولین بار در آژاکس درخشید؛ آژاکسی که هدایتش را اریک تن‌هاخ به عهده داشت، در این مصاحبه می‌گوید سرمربی این روزهای منچستریونایتد همیشه به بایرن مونیخ علاقه‌مند بوده و حتی به او توصیه کرده بود به این تیم آلمانی بپیوندد.

دلیخت گفت: "تن‌هاخ در دوران اولیه فوتبال من مهم‌ترین مربی‌ای بود که داشتم. حتی زمانی که هجده ساله بودم تن‌هاخ فهمیده بود که با آن سن می‌توانم یک تیم را هدایت کنم. او من را کاپیتان آژاکس کرد. من در 19 سالگی از آژاکس به یوونتوس رفتم و خیلی زیر ذره‌بین قرار گرفتم. اریک تن‌هاخ به بایرن علاقه قلبی داشت و قبل از اینکه به یووه بروم گفته بود بهتر است بازیکن بایرن بشوی. وقتی راهی جنوب آلمان شدم تن‌هاخ به من تبریک گفت."

1801856

مدافع بلندبالای هلندی می‌گوید با اینکه سبک بازی بایرن در خط دفاعی با سبک ایتالیایی تفاوت زیادی داشته ولی او حالا موفق شده در سبک مد نظر باواریایی‌ها جا بیفتد. دلیخت می‌گوید در ایتالیا مدافعان کمتر از همه بازیکنان می‌دوند ولی در آلمان و به خصوص مونیخ شرایط کاملاً متفاوت است.

دیدگاه‌ها