کد خبر : 1870625 | 26 بهمن 1401 ساعت 18:46 | 85K بازدید | 151 دیدگاه

آنها ناجوانمردانه خودشان را زمین انداختند؛

اعتراض شدید سرمربی پرسپولیس به عملکرد آبی‌ها

سرمربی تیم امید پرسپولیس معتقد است استقلال در مسابقه امروز، بازی جوانمردانه را رعایت نکرده است.

اعتراض شدید سرمربی پرسپولیس به عملکرد آبی‌ها

به گزارش ورزش سه، محمود انصاری، سرمربی امید پرسپولیس پس از پایان دربی در گفت‌وگویی با خبرنگاران عنوان کرد: شرایط برای برگزاری بازی نامساعد بود و ما تمام تلاش‌مان را کردیم که بازی برگزار شود.

او در واکنش به اینکه شنیده می‌شود پرسپولیسی‌ها قصد داشتند بازی نکنند، گفت: اتفاقا ما می‌خواستیم بازی کنیم. اگر نمی‌خواستیم که برف را پارو نمی‌کردیم که زمین برای بازی آماده شود. زمین مقابل را ببینید که چقدر برف نشسته و سفیدپوش است. ما تلاش کردیم بازی برگزار شود و عقب نیافتد. آقای برهانی گفت که با این شرایط نمی‌شود بازی کرد اما ما گفتیم بگذارید داور تصمیم بگیرد و تصمیم‌گیرنده ما نیستیم؛ ناظرين و داورها هستند که تشخیص می‌دهند بازی برگزار شود یا نه.

سرمربی امید پرسپولیس درباره این مسابقه توضیح داد: ما ۲-۰ جلو بودیم و یک بازیکن آسیب دید و توپ را بیرون انداختیم. استقلال شروع کرد و فیرپلی نکرد. ما ناراحت آن صحنه بودیم و همه بازیکنان ایستاده بودند و یک خطا شد و ما گل خوردیم. شاید تمرکز بچه‌ها و کادرفنی در آن لحظه به هم خورد و غافل شدیم. جای تاسف دارد که تیم استقلال به جای اینکه مربیگری کند، هوچی‌گر آورده‌اند. زمانی که ۲-۰ عقب بودند، مدام به داور اعتراض می‌کردند، در صورتی که اصلا اتفاق خاصی رخ نداده بود. شاید از دست داور هم در رفت؛ گرچه داور خوبی هم بود و در نتیجه بازی تاثیرگذار نبود.

او ادامه داد: شاید اشتباه خود ما بود و باید مثل تیم مقابل برخی مسائل را به بچه‌ها یاد می‌دادیم که ناجوانمردانه بازی کنند و خودشان را روی زمین بیندازند. قبل از اینکه گل بخورند و زمانی که بازی مساوی بود، همه بازیکنان‌شان به نوبت روی زمین بودند. ده بار گلرشان خودش را انداخت اما وقتی عقب افتادند همه بازی کردند. ما گل خوردیم و گلرمان آسیب دید اما داور اخطار داد اما بعد اینکه مساوی شد، گلر حریف خودش را انداخت و داور بالای سر او رفت و گفت دکتر هم به زمین بیاید و پذیرایی هم کرد.

انصاری سپس بیان کرد: اگر بحث وقت تلف کردن است، به جدول مسابقات نگاه کنید و ببینید تیم‌ها به چه نتیجه‌ای نیاز دارند. ما به برد نیاز داشتیم و پنج امتیاز از تیم استقلال عقب بودیم و دنبال وقت تلف کردن نبودیم اما تیم استقلال پنج امتیاز جلو بود و نیاز به این کار داشت و یک مساوی هم کمک بزرگی برایش بود؛ بنابراین تیم حریف به دنبال وقت تلف کردن بود و نمی‌دانم داور چطور آن اخطار را به گلر ما داد و به گلر آنها نداد؛ او در صحنه پنالتی یک کارت گرفت و باید اخراج می‌شد.

وی در خصوص تاکید نیمکت پرسپولیس بر روی وقت اضافه گفت: داور پنج دقیقه وقت اضافه اعلام کرد. پنج دقیقه بابت چه بوده؟ تعویض؟ چند تعویض انجام شد؟ ما سه تعویض داشتیم که یکی بین دو نیمه بود و دو تعویض در طول بازی و استقلال هم چهار نفر را تعویض کرد؛ کل زمانش سه دقیقه می‌شود. اما زمان تعویض مهم نیست و ما دنبال بازی کردن بودیم ولی بازی از دست تیم ما در رفت؛ ما برنده بازی بودیم و دو دقیقه مانده بود.

انصاری درباره اینکه استقلال با یک مساوی در سه بازی آینده، قهرمان خواهد شد گفت: فاصله ما با استقلال پنج امتیاز است و استقلال یک رای کمیته انضباطی گرفته که خنده‌دار است و کمیته انضباطی اصلا صلاحیت رسیدگی به این موضوع را نداشت؛ بازیکنی که فسخ یک طرفه می‌کند، باید به کمیته تعیین وضعیت برود اما بازی را ۳-۰ نمی‌کنند. امتیاز را به آنها دادند و استقلال به واسطه سه امتیاز بالای جدول مانده است. فکر می‌کنم استیناف هم روز چهارشنبه رای را برگردانده و نمی‌دانم اعمال نفوذ شده یا اتفاق دیگری افتاده که اعلام نکردند رای سه امتیاز برمی‌گردد تا بازی انجام شود و سپس رای را برگردانند. این چیزی است که شنیده‌ایم اما قاعدتا پرونده بازیکنی که یک طرفه فسخ می‌کند با آیین‌نامه نقل و انتقالات است، نه کمیته انضباطی. در هر صورت اگه جریمه سه امتیاز است، ما یازده امتیاز می‌گیریم چون برخی بازیکنان فسخ یک طرفه هم نکردند و با دو قرارداد در تیم‌های دیگر بازی کردند و ما هم اعتراض کردیم.

او در واکنش به این سوال که هیئت فوتبال توجهی به این ماجرا ندارد؟ عنوان کرد: حجم کاری هیئت فوتبال زیاد است و شاید برخی از همکاران هم به آیین نامه تسلط ندارند. در مورد فسخ یک طرفه فقط کمیته تعیین وضعیت می‌تواند رسیدگی کند و وظیفه کمیته انضباطی نیست. برای مثال آقای طارمی از ترکیه به پرسپولیس آمد، ۳-۰ کردند؟ محمد بلبلی به فولاد رفت ۳-۰ کردند؟ بازیکن محروم شد و ربطی به نتایج نداشت. همین سه امتیاز و رای اشتباه، ۴-۵ هفته به استقلال کمک کرده است. به هر حال استقلال سه بازی سنگین دارد و شاید سه باخت بیاورد. ما هم بازی سنگین داریم اما تا روز آخر می‌جنگیم و تلاش می‌کنیم و دنبال نتیجه‌گیری هستیم. در نهایت هر کسی قهرمان شد، مبارکش باشد ولی این فوتبالی که برگزار می‌شود، روح جوانمردانگی در آن نیست و همه فقط به فکر نتیجه‌گیری هستند. ما ۲-۰ جلو بودیم؛ نمی‌توانستیم به بازیکنان یاد بدهیم که وقت تلف کنند؟ اما بازی کردیم و دنبال این بودیم که گل سوم را بزنیم.

انصاری در پایان گفت: ما هشت بازی دربی انجام دادیم و پنج برد و سه مساوی داشتیم و باختی نداشتیم. این یک آمار خوب برای باشگاه پرسپولیس است. در مورد خروجی بازیکنان هم همین حالا ۵-۶ بازیکن در رده بزرگسالان هستند و شاید در تمرینات ما حضور نداشته باشند. سه بازیکن ما اردوی ملی هستند که امروز حضور نداشتند و دست ما بسته بود. با این حال هدف ما در رده پایه رشد بازیکنان است که به جایگاه اصلی خودشان در رده بالاتر و رده‌های ملی برسند و در کنارش نتیجه‌گیری هم مهم است. نمی‌توانم بگویم که اصلا به دنبال نتیجه‌گیری و قهرمانی نیستیم؛ حتما به فکر قهرمانی هستم و از روز اول هم به واسطه تیم خوب و بازیکنان باکیفیت، به دنبال همین بودم. اگر کسی بگوید فقط دنبال بازیکن سازی هستیم و نتیجه اصلا مهم نیست، دروغ می‌گوید. همه دنبال نتیجه هستند؛ اگر نبودند در زمین این کارها را نمی‌کردند و هفته‌های قبل سر تیم‌های دیگر را نمی‌بریدند.

دیدگاه‌ها