کد خبر : 1870778 | 27 بهمن 1401 ساعت 21:10 | 41.3K بازدید | 6 دیدگاه

هشدار به یوفا

مالکیت قطر بر 2 باشگاه خلاف قانون است

در حالی که به نظر می‌رسد قطر به دنبال خرید باشگاه منچستریونایتد است صداهای زیادی از گوشه و کنار اروپا از یوفا می‌خواهند به دلیل مالکیت قطری باشگاه پی‌اس‌جی مانع از خرید یونایتد توسط قطری‌ها شود.

مالکیت قطر بر 2 باشگاه خلاف قانون است

به گزارش "ورزش سه"، ضرب‌الاجل خانواده گلیزر، مالکان آمریکایی منچستریونایتد، برای دریافت پیشنهادهای خرید این باشگاه فردا به پایان می‌رسد. خریداران احتمالی باید تا فردا درخواست‌های خود را برای گلیزرها ارسال کنند.

در حالی که چیزی به پایان این ضرب‌الاجل باقی‌ نمانده گزارش‌های متعددی حاکی است سرمایه‌گذاران قطری یکی از جدی‌ترین نامزدها هستند و قصد دارند مالکیت این باشگاه انگلیسی را به دست بگیرند.

1802472

اما در اروپا عده زیادی می‌گویند با توجه به اینکه مالکیت باشگاه پاری سن ژرمن هم در اختیار قطر است، به دست گرفتن مالکیت منچستریونایتد باعث ایجاد تعارض منافع خواهد شد. آن‌ها از یوفا می‌خواهند به این دلیل مانع از معامله گلیزرها با سرمایه‌گذاران قطری شوند.

سایت اتلتیک می‌گوید یک گروه به نام فیراسکویر با ارسال نامه‌ای برای الکساندر چفرین، رئیس یوفا، درخواست خود را به صورت رسمی در اختیار او گذاشته است.

در این نامه چنین آمده است: "بررسی ساده سیستم سیاسی و اقتصادی قطر نشان می‌دهد صندوق توسعه ورزش این کشور که قرار است مثل پاری سن ژرمن مالکیت منچستریونایتد را به دست بگیرد از دولت و حکومت این کشور مستقل نیست. حتی اگر قطری‌ها به اسم کنسرسیوم وارد مذاکره به یونایتد بشوند می‌دانیم که در واقع این حکومت قطر است که یونایتد را هم مثل پاری سن ژرمن می‌خواهد."

1802473

در قوانین یوفا به صراحت ذکر شده که هیچ فرد حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند مالکیت بیش از یک باشگاه را در اختیار داشته باشد که در رقابت‌های اروپایی حضور دارند. باید دید آیا قطری‌ها به دلیل این قانون بعد از خرید منچستریونایتد مالکیت پی‌اس‌جی را واگذار خواهند کرد یا اینکه راه‌ حل دیگری در پیش خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها