کد خبر : 1871038 | 29 بهمن 1401 ساعت 16:15 | 12.6K بازدید | 15 دیدگاه

روزبه چشمی، هم دفاع می‌کند هم گل می‌زند (عکس)

مدل بازی استقلال در فصل جاری یک تغییر جالب به نسبت فصل گذشته داشته است: بازی با یک هافبک تدافعی.

روزبه چشمی، هم دفاع می‌کند هم گل می‌زند (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، امروز کمتر تیمی است که با یک هافبک دفاعی بازی کند، چرا که پوشش عرض جلوی خط دفاعی با یک بازیکن سخت است، اما در استقلال به هنگام دفاع دو هافبک روی دست روزبه چشمی که این روزها سعید مهری و آرش رضاوند هستند، به این بازیکن کمک می‌کنند. به‌واقع استقلال به هنگام دفاع سه هافبک در جلوی خط دفاعی و زمان حمله دو هافبک در میانه میدان دارد. از سویی روزبه چشمی زمانی که تیم رو به حمله می‌شود، حمله را استارت می‌زند و به‌خوبی فضای پشت سر سعید مهری و آرش رضاوند را پوشش می‌دهد و از این دو بازیکن در فاز حمله به خوبی پشتیبانی می‌کند. بازی در این پست خیلی سخت است که روزبه چشمی به خوبی از پس آن برآمده است و حتی در برخی از بازی‌ها با گلزنی، به تیمش در فاز تهاجمی کمک کرده است.

استقلال در بازی پیش‌رو باید به مصاف ملوان برود. از مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی. در بازی گذشته دو تیم که در چارچوب لیگ برتر برگزار شد و استقلال با 4 گل به برتری رسید، روزبه چشمی یک توپ از روی خط دروازه برگرداند و یک ضربه ایستگاهی را تبدیل به گل کرد تا نقش پررنگی در پیروزی استقلال ایفا کند. دلیل مهمی که استقلال در دور رفت و در بازی با ملوان شیوه بازی تیمش را از 3 دفاع به 4 دفاع تغییر دهد، حضور روزبه چشمی در ترکیب تیم بود که نشان داد به خوبی می‌تواند در پست تک‌هافبک دفاعی بازی کند. او در زمین حواسش به همه چیز هست و حتی در تمرینات هم همه چیز را زیر نظر دارد. او سر بزنگاه خطر را از دروازه استقلال دور می‌کند و با پاس‌های خوبی که به هافبک‌های روی دست می‌دهد، استقلال را راه می‌اندازد تا تیم رو به جلو شود.

روزبه چشمی اگر چه کاپیتان دوم استقلال است، اما فرمانده آبی‍ها در میانه میدان است و به خوبی تیم را رهبری می‌کند. اگر او در این پست به بازی‌های خوب خود ادامه دهد، استقلال در هفته‌های باقی‌مانده هم می‌تواند در کورس قهرمانی با سپاهان و پرسپولیس به رقابت ادامه دهد.

1802921

دیدگاه‌ها