کد خبر : 1871470 | 01 اسفند 1401 ساعت 20:21 | 158.5K بازدید | 104 دیدگاه

فولاد در بین چهار قدرت برتر غرب آسیا

فولاد یک- الفیصلی صفر: صعود دلچسب با گل رابین‌ هودی

شاگردان جواد نکونام با کسب پیروزی دلچسب مقابل الفیصلی عربستان به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسیدند.

فولاد یک- الفیصلی صفر: صعود دلچسب با گل رابین‌ هودی

به گزارش “ورزش سه” فولاد خوزستان به عنوان تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا به برد ارزشمند و سختی مقابل الفیصلی عربستان رسید و حالا یکی از تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات است.
شاگردان جواد نکونام که در هر دو نیمه، صاحب توپ و میدان بودند، با توجه به نمایش دفاعی حریف به موقعیت چندانی دست پیدا نکردند و گل آن‌ها نیز با توجه به اشتباه مهلک مدافع راست الفیصلی و البته تیزهوشی ساسان انصاری به دست آمد تا با حداقل فاصله برنده این جدال حیثیتی باشند.
فولاد حالا به عنوان یکی از چهار قدرت برتر غرب آسیا در کنار الشباب عربستان و الدحیل قطر قرار دارد و باید دید چهارمین تیم از بین الهلال عربستان و شباب الاهلی امارات، کدام خواهد بود.

ویدئو: 273083

روز: دوشنبه
ساعت: ۱۸:۳۰
تاریخ: ۱۴۰۱/۱۲/۰۱
داور وسط: احمد الکاف از عمان
ورزشگاه: الثمامه قطر

فولاد ایران:
کریستوفر کنت، مهدی شیری (دقیقه ۹۰- مهدی نژادمهدی)، ساسان انصاری، حمید بوحمدان، روبرتو تورس (دقیقه ۸۴- سینا شاه عباسی)، احسان پهلوان، عارف آقاسی، وحید حیدریه، امین حزباوی، سینا مریدی و اشکان دژاگه (دقیقه ۷۲- سعید واسعی)
سرمربی: جواد نکونام

1803814

الفیصلی عربستان:
احمد الکسار، ولید الاحمد، احمد عسیری، یاسین برناوی، ووکوویچ، عبدالعزیز آل الشرید (دقیقه ۷۹-عبدالله القحطانی)، صالح القمیزی، روسی (دقیقه ۸۰- اسماعیل عمر)، عبدالرحمن الدوسری، ویلی سمدو و احمد الشمرانی (دقیقه ۷۲- عبدالمجید السوات)
سرمربی: اوزونیدیس

1803789

🟨 کارت زرد
فولاد: عارف آقاسی (۳۹)- اشکان دژاگه (۶۸)
الفیصلی: اسماعیل عمر(۹۰+5)

⚽️ شرح گل
دقیقه ۶۴- فولاد ایران ۱-۰ الفیصلی عربستان (ساسان انصاری)؛ مهدی شیری پس از اینکه نفوذ خوبی را از سمت راست انجام داد، سانتری را به محوطه جریمه داشت که صالح القمیزی، مدافع الفیصلی با دفع توپ اشتباهی سعی داشت دیگر یار خود را صاحب توپ کند، اما ساسان انصاری، با جاه‌طلبی خاصی از پشت دفاع آمد و توپ ربایی کرد و با ضربه‌ای فنی گل اول فولاد را به ثمر رساند.

ویدئو: 273076

⏱ موقعیت خطرناک:
دقیقه ۳۳- ساسان انصاری از داخل محوطه جریمه شوت فنی به سمت دروازه الفیصلی شلیک کرد که توپ در اختیار دروازه‌بان آن‌ها قرار گرفت.
دقیقه ۳۴- پس از اشتباه مدافعان الفیصلی، توپ در موقعیتی عالی به تورس رسید، اما پاس در عمق این بازیکن اسپانیایی را مدافعان تیم حریف برگشت دادند.
دقیقه ۴۹- شوت احمد ولید، مدافع الفیصلی، از داخل محوطه جریمه از بالای دروازه کنت بیرون رفت.
دقیقه ۵۸- شوت روبرتو تورس از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به مدافعان الفیصلی در اختیار احمد الکسار قرار گرفت.
دقیقه ۸۵- ضربه سر سینا مریدی از کرنر ارسالی مهدی شیری به شکل خطرناکی از بالای دروازه به بیرون رفت.
دقیقه ۸۹- ضربه سر خطرناک احمد ولید از داخل محوطه جریمه از کنار دروازه کنت به بیرون رفت و نفس فولادی‌ها در سینه حبس شد.

1803821

🥇 بهترین بازیکن: ساسان انصاری
 کاپیتان با تجربه فولاد در جدال امشب از تک موقعیت به دست آمده برای تیمش نهایت استفاده را برد و با گل حساسی که به ثمر رساند، کماکان فوتبال ایران را در لیگ قهرمانان آسیا زنده نگه داشت.

1803830

📌 اتفاق ویژه: 
جواد نکونام حالا در دومین تجربه خود در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، با بردی که به دست آورد در جمع هشت تیم برتر قاره کهن قرار گرفت. آن‌ها فردا با انجام قرعه‌کشی، حریف خود از بین الشباب عربستان، الدحیل قطر و یا الهلال عربستان/ شباب الاهلی امارات را خواهند شناخت و روز پنجشنبه بازی مرحله یک چهارم نهایی را انجام می‌دهند.

1803831

🔴 حاشیه
*تعدادی از هواداران عربستانی با پیراهن الهلال به استادیوم الثمامه آمده‌اند‌ و الفیصلی را تشویق می‌کنند.
*حدود هزار نفر با حضور در استادیوم، دیدار دو تیم فولاد ایران و الفیصلی عربستان را تماشا می‌کنند.
*اشکان دژاگه در دقیقه ۶۸ مسابقه به دلیل تمارض و شبیه‌سازی توسط احمد الکاف جریمه شد.

دیدگاه‌ها