کد خبر : 1872039 | 04 اسفند 1401 ساعت 13:29 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

کارشکنی چینی‌ها در رویینگ بازی‌های آسیایی

سرمربی تیم ملی قایقرانی رویینگ گفت: تلاش می‌کنیم که اجازه ندهیم چینی‌ها برخی مواد را از بازی‌های آسیایی حذف کنند.

کارشکنی چینی‌ها در رویینگ بازی‌های آسیایی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، افشین فرزام در پایان مجمع انتخاباتی فدراسیون قایقرانی بیان کرد: اتفاقات خوبی در بحث امکانات و اعزام‌ها داشتیم و بعد از ۶-۷ سال در مسابقات جهانی حاضر شدیم و خروجی خوبی داشت. اگر حضور در مسابقات جهانی زودتر اتفاق می‌افتاد رویینگ پیشرفت بهتری داشت و اگر با اعتماد سهرابیان این روند ادامه داشته باشد افتخارات خوبی رقم می‌خورد.

او درباره هدایت تیم بانوان گفت: از سال‌های گذشته با بخشی از بانوان مانند ملایی و جاور کار می‌کردم قسمت جدیدی از تیم بانوان حدود ۲۰ روز است به من سپرده شده. باید کارهای پایه‌ای انجام شود و بحث تغییر تکنیک قایقرانان در میان است و تلاش می‌کنیم آنها به نازنین ملایی و مهسا جاور نزدیک شوند. البته تغییر تکنیک در مدت کوتاه آسان نیست با توجه به هوش و استعداد آنها می‌توانیم توقع داشته باشیم به این جرگه بپیوندند. سعی می‌کنیم انتظارت از این بخش از بانوان را تا جایی که در توان داریم در مدت کم باقیمانده تامین کنیم.

1579018

فرزام در پاسخ به این سوال که در جلسه با کمیته ملی المپیک درخواست برگزاری اردوی برون‌مرزی داشتید، با توجه به افزایش قیمت ارز فکر می‌کنید، این خواسته محقق خواهد شد، تصریح کرد: اگر از ما انتظار نتیجه دارند نیاز داریم خارج از تهران پشت سدها تمرین کنیم. به‌علاوه اردوی برون‌مرزی را کوتاه و دو اردوی ۲۰ روزه در نظر گرفتیم‌ یک بحث آن فنی و درباره استفاده از پیست استاندارد و سطح ارتفاع از دریا بوده ولی بخش عمده آن برای تامین قایق‌ها بوده است. سعی می‌کنیم در اردوها با قایق همان کمپانی که در مسابقات از آن استفاده می‌کنیم، تمرین کنیم و برای اولین بار در مسابقات برون‌مرزی از قایقی استفاده کنیم که بچه‌ها حداقل یک ماه با آن تمرین کرده باشند.

سرمربی رویینگ درباره اینکه چین به عنوان میزبان بازی‌های آسیایی از شرایط بهتری در بحث پیست و قایق برخوردار است، گفت: چینی‌ها از تمام موقعیت میزبانی خود استفاده می‌کنند. آنها رشته‌هایی را حذف کردند که در سبک‌وزن بهتر از آنها بودیم. این اولین بار است و از سال ۲۰۱۰ که من بودم همیشه سبک‌وزن در مسابقات بوده است و ما مدال‌های خوب خود را در این بخش گرفتیم‌. آنها تلاش کردند این مواد حذف شود و ما تلاش می‌کنیم با کمک فدراسیون، شورای المپیک آسیا و کنفدراسیون رویینگ آسیا که مخالف این اتفاق است این تصمیم را تغییر دهیم‌ ولی نمی‌دانم چقدر این امر محقق شود.

1598009

فرزام در پایان گفت: چینی‌ها چون میزبان هستند می‌خواهند از تمام موادی که می‌توانند در آن شرکت کنند، استفاده کنند. قبلا کشورها از ۱۴ ماده، مجاز به حضور در ۱۰ ماده بودند اما برای این دوره تلاش می‌کنند که در هر ۱۴ ماده شرکت کنند. چینی‌ها در کشور خودشان با قایق‌های اروپایی، آلمانی و ایتالیایی تمرین می‌کنند و از قایق چینی استفاده نمی‌کنند در واقع ما یک رقابت نابرابر با چینی‌ها خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها