کد خبر : 1872346 | 06 اسفند 1401 ساعت 10:58 | 33.5K بازدید | 3 دیدگاه

خداحافظی مربی بزرگ سوئدی از دنیای فوتبال

اسون گوران اریکسون، مربی شناخته شده سوئدی، رسما از دنیای فوتبال و مربیگری خداحافظی کرد.

خداحافظی مربی بزرگ سوئدی از دنیای فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، اریکسون در طول سال‌های حضورش روی نیمکت مربیگری با تیم‌های بسیار زیادی کار کرد و تجربه هدایت چند تیم بزرگ و شناخته شده را برعهده داشت. 
بسیاری او را به خاطر دوران حضورش روی نیمکت تیم ملی انگلیس به خاطر دارند. این مربی سوئدی در فاصله سال‌های 2001 تا 2006 سرمربی سه شیرها بود و به این ترتیب در دو جام جهانی 2002 ژاپن و کره جنوبی و همچنین جام جهانی 2006 آلمان هدایت این تیم را برعهده داشت. او همچنین با انگلیس در جام ملت‌های اروپای 2004 هم شرکت کرد. 
اریکسون حالا تصمیم گرفته به دلیل مشکلاتی که مربوط به سلامت جسمی او می‌شود از دنیای فوتبال خداحافظی کند و مربیگری را کنار بگذارد. 

1767368

در بیانیه منتشر شده از سوی آمده: «من تصمیم را گرفته‌ام. به دلیل مشکلات مربوط به سلامتی‌ام باید وظایف عمومی را کاهش دهم و حداقل در حال حاضر مجبور به انجام این کار هستم. باید آزمایش‌های بسیاری انجام دهم و تحت نظارت پزشک باشم. 
تمام تمرکزم روی سلامتی و خانواده‌ام خواهد بود. از تمامی دوستان و نزدیکان به خاطر لطفی که به من داشتند ممنون هستم. از همه می‌خواهم که به تصمیمی که گرفتم و همچنین حریم شخصی من احترام بگذارند.»
اریکسون افتخارات بسیاری هم در کارنامه‌اش دارد که از بین آنها می‌توان به قهرمانی در لیگ ایتالیا و همچنین چهار قهرمان در جام حذفی این کشور اشاره کرد. 
او سابقه هدایت تیم‌هایی چون بنفیکا، رم، فیورنتینا، سمپدوریا، لاتزیو، منچسترسیتی، تیم ملی مکزیک، تیم ملی ساحل عاج، لسترسیتی، گوانژو و شانگهای را در کارنامه دارد.

دیدگاه‌ها