کد خبر : 1872398 | 06 اسفند 1401 ساعت 14:40 | 6.7K بازدید | 1 دیدگاه

تعقیب و گریز بسکتبال ایران و قزاقستان در زمین چینی‌ها

تیم ملی بسکتبال ایران در حالی فردا آخرین دیدار خود در انتخابی جام جهانی را برگزار می‌کند که نتیجه این دیدار و همچنین عملکرد قزاق‌ها در دیدار همزمان با استرالیا، تکلیفش را برای صعود مشخص می‌کند.

تعقیب و گریز بسکتبال ایران و قزاقستان در زمین چینی‌ها

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، در چارچوب پنجره ششم و پایانی رقابت‌های انتخابی جام جهانی، تیم ملی بسکتبال فردا یکشنبه به مصاف چین می‌رود. این دوازهمین و آخرین دیدار ملی‌پوشان بسکتبال در مسیر انتخابی جام جهانی است که نتیجه به دست آمده در آن، تکلیفشان را برای حضور در این جام مشخص می‌کند.

دیدار روز یکشنبه تیم‌های ملی بسکتبل ایران و چین از گروه F انتخابی جام جهانی برگزار می‌شود، آن هم در شرایطی که چینی‌ها صعودشان را قطعی کرده‌اند، اما ایران مترصد برگزاری این دیدار و تعیین نتیجه آن است البته با نیم نگاه جدی به قزاق‌ها و عملکردی که در رقابت همزمان با استرالیا دارند.

تیم ملی بسکتبال ایران در حال حاضر با ۱۷ امتیاز یک رده بالاتر از قزاقستان در رده چهارم گروه قرار دارد و می‌تواند با پیروزی در دیدار فردا بدون توجه به نتیجه رقابت حریف سایه به سایه‌اش، وارد فهرست جهانی شود اما ثبت هر نتیجه دیگری، پای قزاق‌ها و برد و باخت آن‌ها را وسط می‌کشد.

چینی‌ها در دیدار رفت برابر ایران که در ورزشگاه آزادی برگزار شد، پیروز شدند. آن‌ها اما با شکستی که در روز نخست پنجره پایانی به قزاقستان تحمیل کردند، امید ایران را برای صعود زنده نگه داشتند چرا که ملی‌پوشان کشورمان در همان روز مقابل ژاپن شکست خورده بودند.

بنابراین دیدار ایران و چین در روز پایانی پنجره پایانی انتخابی جام جهانی، آخرین فرصت بسکتبال ایران برای صعود به جام جهانی است. این دیدار از ساعت ۷:۳۰ به میزبانی چینی‌ها در هنگ کنگ آغاز می‌شود. سعید ارمغانی و شاگردانش قاعدتا در عین اینکه برای کسب بهترین نتیجه در این دیدار تلاش می‌کنند، امیدوارند استرالیا به قزاق‌ها اجازه هنرنمایی ندهد تا شانس بیشتری برای صعود از این بازی داشته باشند.

دیدگاه‌ها