کد خبر : 1872872 | 08 اسفند 1401 ساعت 18:44 | 9.2K بازدید | 7 دیدگاه

قلعه‌نویی، نکونام و مجیدی مربیان کوچکی نیستند؛

تارتار: تیم ملی باید قهرمان جام ملت‌های آسیا شود

سرمربی ذوب آهن می‌گوید امیر قلعه‌نویی شایستگی حضور روی نیمکت تیم ملی ایران را دارد.

تارتار: تیم ملی باید قهرمان جام ملت‌های آسیا شود

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تارتار، سرمربی تیم ذوب آهن، در نشست خبری پس از بازی با مس کرمان حضور یافت و در ابتدای صحبت‌هایش گفت: از جناب آقای عباسی و آقای دکتر کوهی که به اتفاق هیئت مدیره به رختکن آمدند و از نظر روحی و ذهنی ما را آماده کردند متشکرم. صحبت‌های آنها خیلی تاثیرگذار بود و از بازیکنان هم تشکر ویژه دارم. دست آنها را به گرمی می‌فشارم. امروز به ما ثابت شد که بازیکنانمان، همگی با کادرفنی همدل و همسو هستند. آنها جانانه جنگیدند. به قول بعضی‌ها امروز مُردیم تا بردیم.

وی افزود: باتوجه به هشت هفته‌ای که نتوانستیم پیروز شویم، استرس زیادی داشتیم. موقعیت‌های خوبی داشتیم، اما به خاطر استرس بازیکنان، یکی پس از دیگری از دست رفت. در خط دفاعی بی‌نقص بودیم و بسیار منسجم عمل کردیم. در این یکی-دو ماه گذشته، خیلی تحت فشار بودیم اما توانستیم با این برد از شرایط سخت خارج شدیم تا راهمان برای بازی بعدی هموار شود. امیدوارم با این یکدلی و همبستگی کارمان را ادامه دهیم.

1753216

تارتار در مورد شعار هواداران مس علیه او اظهار داشت: ما نمی‌توانیم به هواداران چیزی بگوییم، آنها برای تیم میهمان بودند. ما در ورزشگاه نقش جهان هم از شعار هواداران سپاهان بی‌نصیب نبودیم. می‌گویند آدم‌های موفق از این اتفاقات برایشان زیاد می‌افتد و به قطار در حال حرکت سنگ می‌زنند. ما خوشحالیم که رویمان فشار می‌گذارند، اما ما با توکل به خدا کارمان را جلو می‌بریم. من در شهرهای مختلف کار کردم و روزهای سختی را داشتم اما امروز هم لطف و عنایت خدا را دیدم. با وجود تعلل بازیکنان و از دست دادن موقعیت، شما دیدید چطور گل زدیم. خدا را شکرگزار هستیم.

سرمربی ذوب آهن راجع به پیشنهادات تیم ملی توضیح داد: ما از تیم ملی انصراف دادیم اما این پیشنهاد برای امسال نیست. من در لیگ برتر از باثبات‌ترین مربیان بودم و هرگز در وسط فصل از تیمم جدا نشدم. همیشه تیم‌های بی‌بضاعت را به سرانجام رساندم. با کادرمان خوب کار کردیم و خوشحالیم که دیده شدیم. ما از نظر تیم رسانه‌ای قوی نیستیم اما خوشحالیم که دیده شدیم. از مسئولان فدراسیون خوشحالم که ما را هم جزء گزینه‌ها قرار دادند.

مهدی تارتار درباره استفاده از لفظ قطار در حال حرکت، گفت: ما واقعا زیر فشار بودیم اما هر سال در حال حرکتیم و این حرکت را ادامه خواهیم داد.

ویدئو: 273713

او در پاسخ به این سؤال که آیا به زعم او پیشنهاد تیم ملی واقعی بود یا اینکه قصد داشتند با این اسامی، توقع هواداران را پایین بیاورند؟ گفت: ما از این زاویه نگاه نمی‌کنیم، شما نمی‌توانید بگویید امیر قلعه‌نویی کم‌افتخار است یا آقای نکونام در این سال‌ها خوب عمل کرده. آقای مجیدی در سال دوم بدون باخت قهرمان شد. آقای فرکی دو قهرمانی کسب کرده. از خودم نباید بگویم، اما ما هم 14-5 سال بودیم و رزومه ما مشخص است. همچنین آقای مطهری و ساکت الهامی که ممکن است گزینه‌های بعدی باشند و خوب کار کرده‌اند.

سرمربی ذوب آهن ادامه داد: فوتبال ملی ما باید طوری باشد که در جام ملت‌ها قهرمان شود. تیمی که هر چهار سال به جام جهانی می‌رود، باید بعد از سال‌ها در آسیا قهرمان شود. امیدوارم بهترین انتخاب صورت بگیرد و در این صورت ما هم حامی تیم خواهیم بود.

مهدی تارتار همچنین دلیل غیبت قاسم حدادی‌فر را حضور در کلاس‌های مربی‌گری عنوان و ابراز امیدواری کرد که او هم در آینده از مربیان خوب ایران باشد.

دیدگاه‌ها