کد خبر : 1872977 | 09 اسفند 1401 ساعت 09:45 | 3.6K بازدید | 2 دیدگاه

تیم ملی در حد خودش ظاهر نشد

بسکتبالیست‌های ایران مرد روزهای سخت هستند

کارشناس بسکتبال ایران می‌گوید ملی‌پوشان ایران در پنجره ششم انتخابی جام جهانی در حد خودشان ظاهر نشدند و باید بهتر از این کار می‌کردند.

بسکتبالیست‌های ایران مرد روزهای سخت هستند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره ششم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ مقابل تیم‌های ژاپن و چین شکست خورد اما با توجه به شکست قزاقستان مقابل چین و استرالیا، ایران با یک امتیاز بیشتر نسبت به قزاقستان به جام جهانی صعود کرد.

مهران حاتمی در مورد عملکرد ایران در پنجره ششم به ایسنا گفت: بچه‌ها در حد خودشان نبودند و پتانسیل‌شان بالاتر از این بود. بازی دوم بهتر از بازی اول عمل کردند اما در بازی اول اصلا در حد خودشان ظاهر نشدند.  

او در مورد ارزیابی خود از عملکرد ایران در جام جهانی با وجود شرایط فعلی بیان کرد: چیزی که در پنجره ششم دیدیم سطح بسکتبال ایران نیست. این بازیکنان می‌توانند به مراتب بهتر از این کار کنند. آنها مرد لحظات سخت هستند و این پنجره یک اتفاق بود. مطمئن باشید تیم ملی با شرایط بهتری وارد جام جهانی می‌شود.  

حاتمی در مورد به کارگیری بازیکنان باتجربه در تیم ملی و نادیده گرفتن جوانان گفت: پشتوانه‌های خوبی داریم اما باید اجازه اشتباه به آنها بدهیم تا تجربه کسب کنند و به بازیکنان بزرگی تبدیل شوند. این اتفاق قبلا برای تمام ستاره‌های ما افتاده است. به نظرم در این مسابقات جای دو بازیکن جوان را خالی دیدم که پیش از این لیاقت خود را در لیگ نشان داده بودند.  

او در واکنش به اینکه عده‌ای معتقدند دیگر سرمربی ایرانی نمی‌تواند به تیم ملی کمک کند و باید گزینه خارجی جذب کرد، بیان کرد: شناسنامه هر کسی رزومه و نحوه عملکرد اوست. مربیان ایرانی خیلی خوبی هم داشته‌ایم که به نتایج خوبی رسیده‌اند. مربیان خارجی هم بوده‌اند که با وجود هزینه انتظار ما را برآورده نکرده‌اند. اگر بخواهیم مربی خارجی بیاوریم باید کسی را انتخاب کنیم که سطح بالاتری از مربیان ایرانی داشته باشد.  

حاتمی در مورد لزوم سرمایه گذاری روی جوانان و برنامه فدراسیون تا جام جهانی گفت: بچه‌ها الان دنبال لیگ هستند اما به محض اینکه تمام شد باید تیم‌های الف و ب را تشکیل بدهیم و آنها را راهی مسابقات کنیم. هر بازیکنی که توان کمک به تیم ملی را دارد به کار بگیریم و او را در مدار مسابقات قرار بدهیم تا به بازیکنان باتجربه‌ای تبدیل شوند. اگر می‌خواهیم از کورس آسیا دور نمانیم باید این کار را انجام بدهیم. علاوه بر ژاپن و چین سایر تیم‌های آسیایی هم روی جوانان خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند و ما هم برای اینکه عقب نمانیم باید حتما این کار را بکنیم.

دیدگاه‌ها