کد خبر : 1873191 | 10 اسفند 1401 ساعت 08:41 | 23.4K بازدید | 3 دیدگاه

معجزه فوتبال برای پایان یک درگیری سیاسی؛

لیونل مسی، سفارت آرژانتین در بنگلادش را بازگشایی کرد!

جام جهانی 2022 و حمایت هواداران بنگلادشی از آرژانتین، به یک مسئله مناقشه برانگیز سیاسی خاتمه داد.

لیونل مسی، سفارت آرژانتین در بنگلادش را بازگشایی کرد!

به گزارش "ورزش سه"، انتشار تصاویر متعدد از حمایت هواداران بنگلادشی از آرژانتین در طول جام جهانی، رسانه‌های ورزشی بنگلادش را تحت تاثیر خود قرار داده بود. هر بازی آلبی سلسته با حضور خیابانی در داکا، پایتخت بنگلادش، برای تماشای نمایش یاران لیونل مسی همراه بود که در نهایت نیز اثری سیاسی بر روابط تیره و تار دو کشور گذاشت.

روز گذشته وزیر امور خارجه آرژانتین با حضور در داکا، سفارت این کشور را پس از 45 سال بازگشایی کرد. آرژانتین در دوران حکومت نظامی خود اقدام به بستن سفارت در این کشور آسیایی کرده بود و در سال‌های اخیر نیز روابط بین دو کشور وضعیت چندان خوبی نداشت اما فوتبال باعث شد تا همه چیز به شکلی معجزه‌آسا تغییر کند.

کارپیرو وزیر امور خارجه آرژانتین در این خصوص گفت: مردم در بنگلادش علاقه زیادی به آرژانتین دارند و من شخصا از این بابت هیجان‌زده‌ام.

1807120

ماجرای علاقه هواداران بنگلادش به آرژانتین مربوط به جام جهانی 1986 مکزیک است. جایی که یاران دیه‌گو مارادونا توانستند انگلیس را در دیداری جنجالی شکست دهند. در آن بازی باتوجه به استعمار چندین ساله بنگلادش توسط بریتانیا، برخی از مردم این کشور طرفدار آرژانتین بودند و از پیروزی این تیم خوشحال شدند.

همین دیدار و پیروزی آلبی سلسلته کافی بود تا این تیم به محبوبترین تیم ملی فوتبال در بنگلادش تبدیل و هر روز بر عشق مردم این کشور به آرژانتین اضافه شود.

در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، هنگامی که در حین بازی مرحله گروهی بین آرژانتین و نیجریه، برق قطع شد، هواداران خشمگین بنگلادشی ماشین‌های پارک شده در خیابان را شکستند و برای تخریب اموال دولتی به سمت تاسیسات توزیع برق رفتند.

وزیر امور خارجه آرژانتین در سفر دو روزه خود به داکا ابراز امیدواری کرد که همکاری دو کشور در بخش‌های مختلف از جمله توسعه فوتبال آغاز شود.

دیدگاه‌ها