کد خبر : 1873290 | 10 اسفند 1401 ساعت 17:59 | 7.1K بازدید | 1 دیدگاه

فرانسه به یاد اسطوره درگذشته: مجسمه فونتن در رنس

در حالی که فرانسه سوگوار ستاره سابق فوتبال این کشور، ژوست فونتن، است که امروز درگذشت، شهردار زادگاه او، شهر رنس، اعلام کرد مجسمه‌ای به یادبود فونتن در این شهر نصب خواهد شد.

فرانسه به یاد اسطوره درگذشته: مجسمه فونتن در رنس

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی پیش اعلام شد ژوست فونتن، یکی از اسطوره‌های فوتبال فرانسه، در سن 89 سالگی در این کشور درگذشت.

در حالی که فوتبال فرانسه و مردم این کشور سوگوار ستاره سابق خود هستند شهردار شهر زادگاه او، رنس، اعلام کرد فونتن یکی از قهرمانان بزرگ تاریخ رنس بوده و شهرداری به یادبود او و برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره‌اش مجسمه او را در این شهر نصب خواهد کرد.

1807281

آرنو روبینه، شهردار رنس، اعلام کرد مجسمه ژوست فونتن در مقابل ورزشگاه تیم فوتبال شهر، رنس، که در لیگ یک حضور دارد نصب خواهد شد. در حال حاضر مجسمه ریمون کوپا، دیگر ستاره سابق فوتبال رنس در مقابل این ورزشگاه نصب شده است و مجسمه ژوست فونتن هم در کنار او قرار خواهد گرفت.

1807280

در سال 2018 شهرداری رنس برای ساخت و نصب مجسمه ریمون کوپا، برنده توپ طلای 1958 و ستاره تیم رنس و فوتبال فرانسه، اعلام آمادگی کرد و شصت درصد هزینه را از حساب شهرداری و بقیه را از کمک‌های مردمی تأمین کرد. شهردار رنس هنوز درباره شرایط ساخت مجسمه ژوست فونتن توضیحی نداده است ولی به نظر می‌رسد پیکر برنزی این اسطوره فوتبال فرانسه هم با کمک مالی دوست‌دارانش ساخته شده و در این شهر نصب خواهد شد.

دیدگاه‌ها