کد خبر : 1873422 | 11 اسفند 1401 ساعت 13:15 | 230.9K بازدید | 34 دیدگاه

حرفه‌ای، بی ادعا و در کلاس جهانی؛

پدیده جدید والیبال ایران: منتظر یک نابودگر باشید!

والیبال ایران، آسیا و حتی دنیا می تواند در سال‌های پیش رو منتظر درخشش یک ستاره جذاب باشد.

پدیده جدید والیبال ایران: منتظر یک نابودگر باشید!

به گزارش "ورزش سه"، دیروز سالن فدراسیون والیبال میزبان مسابقات نیمه نهایی لیگ برتر بود. جایی که در بازی اول شهداب یزد موفق شد به راحتی پاس گرگان را شکست دهد و نیمی از راه رسیدن به فینال را طی کند.

پیش بینی می شد در بازی دوم شاهد رقابت نزدیک بین دو تیم پیکان تهران و لبنیات هراز آمل باشیم اما این تیم بهروز عطایی بود که موفق شد به راحتی در سه ست پر افتخارترین تیم ایران و قهرمان اخیر آسیا را شکست دهد تا یک قدم به فینال لیگ برتر نزدیک شده باشد.

اما یکی از اتفاقات مهم دیدار دیروز پیکان و هراز درخشش ستاره جوان تیم بهروز عطایی یعنی پوریا حسین خانزاده بود. بازیکنی که در مرحله مقدماتی لیگ برتر و یک چهارم نهایی نیز درخشان ظاهر شده بود اما اوج کارش دیدار برابر پیکان بود که موفق شد با کسب 17 امتیاز بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.

1807519

بسیاری معتقد هستند که حسین خانزاده یکی از ستاره‌های والیبال ایران در سال های آینده خواهد بود و در مسابقات جهانی چیزهای زیادی از این بازیکن خواهیم شنید.

*اهل بابل از یک خانواده والیبالی 
با وجود اینکه پوریا حسین خانزاده برای تیم شهر آمل به میدان می رود اما خودش اصالتاً اهل شهر بابل است. خانواده او به شدت علاقه مند به والیبال هستند و از همان کودکی او را به سمت این ورزش سوق دادند. حسین‌خانزاده حالا برای هراز آمل به میدان می رود و به دنبال قهرمانی با این تیم است.

*جوان اما با تجربه 
جالب است بدانید پوریا حسین خانزاده در آستانه 19 سالگی قرار دارد اما یک بازیکن پخته و باتجربه نشان می‌دهد. اخیراً با تیم ملی جوانان قهرمان آسیا شده و در عرصه بین المللی نیز از تجربه قابل توجهی برخوردار است.

1807520

* ویژگی های منحصر به فرد و نابودگر
حسین خانزاده از یک فیزیک مناسب و قابل توجه برخوردار است. پرش های فوق العاده این بازیکن و البته دقت خاصی که در اسپک زدن به خرج می‌دهد باعث شده که او به یک بازیکن منحصر به فرد تبدیل شود. عملکرد فوق‌العاده او در حمله را که کنار بگذاریم باید به دریافت های کم نقص این بازیکن نیز اشاره کند. در واقع پوریا یک پکیج کامل از یک دریافت کننده قدرتی فوق العاده است.

*جوان اما کاملا حرفه ای و البته بی ادعا 
در مورد این بازیکن جوان گفته می‌شود که او بسیار حرفه‌ای زندگی می‌کند. در تمرینات با بالاترین انرژی ممکن حاضر می شود و به تغذیه خود نیز بسیار اهمیت می دهد. از نظر اخلاقی نیز حسین خانزاده یک بازیکن بی‌ادعا، ساده و در عین حال حرفه ای محسوب می‌شود.

*مقایسه شدن با میلاد عبادی پور
بسیاری از کارشناسان والیبال پوریا حسین خانزاده را با کاپیتان کنونی تیم ملی و ستاره باشگاه میلانو ایتالیا یعنی میلاد عبادی پور مقایسه می‌کنند. البته باید به این نکته هم توجه داشت که حسین خانزاده یک بازیکن بسیار جوان است و باید بسیار حرفه ای زندگی کند تا بتواند به سطح بازیکنی مثل میلاد عبادی‌پور برسد. او خودش هم در این باره می‌گوید: "این بازیکن یکی از اسطوره‌های ملی والیبال ایران است. چند سال در رده ملی و باشگاهی در کشورهای خارجی بازی کرده و من دوست دارم شبیه ایشان باشم، تبدیل به بازیکن تیم ملی و لژیونر شوم. او یکی از الگوهای من است و بازیکن درجه یکی است."

1807521

*تیم ملی پاداش درخشش‌های اخیر 
سال آینده تیم ملی والیبال ایران چند رقابت مهم را پیش رو خواهد داشت و پیگیری‌ها حاکی از آن است که پوریا حسین خانزاده در لیست بهروز عطایی که به زودی اعلام خواهد شد حضور خواهد داشت. البته او کار دشواری در تیم ملی پیش رو دارد چراکه باید با بازیکنانی نظیر میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی، امیرحسین اسفندیار و میثم صالحی رقابت کند.

دیدگاه‌ها