کد خبر : 1873492 | 11 اسفند 1401 ساعت 19:46 | 865 بازدید | 0 دیدگاه

۶ طلا و یک نقره تکواندوکاران ناشنوای ایران در آسیا

در اولین روز از مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ناشنوایان، تکواندوکاران ایران 6 مدال طلا و یک نقره کسب کردند.

۶ طلا و یک نقره تکواندوکاران ناشنوای ایران در آسیا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، در اولین روز از مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه ناشنوایان در بیشکک قرقیزستان، تکواندوکاران ناشنوا امروز (پنجشنبه، 11 اسفند) در دو بخش پومسه و کیوروگی روی شیاپ‌چانگ رفتند که در پومسه به 2 مدال طلا و یک نقره دست یافتند و در کیوروگی نیز 4 مدال طلا کسب شد.
در پومسه بانوان، مریم خدابنده با برتری برابر حریف کره‌ای به مدال طلا رسید و در بخش مردان نیز مرتضی رضاصفت با شکست برابر پومسه‌‌کار کره‌جنوبی دوم شد، همچنین در بخش تیمی نیز تیم ایران، متشکل از مریم خدابنده و مرتضی رضاصفت، به مدال طلا دست یافتند.
در کیوروگی بانوان مرضیه خوش‌احوال، محدثه غلامی، فاطمه‌زهرا زلیکانی و مونا شیری با غلبه بر حریفان خود به مدال طلا رسیدند.
در بخش پومسه انفرادی مردان، کره جنوبی در جایگاه نخست ایستاد، مرتضی رضاصفت دوم شد و قزاقستان و ازبکستان مشترکا در جایگاه سوم قرار گرفتند.
در پومسه انفرادی بانوان نیز مریم خدابنده اول شد، کره جنوبی در جایگاه دوم ایستاد و قزاقستان و ازبکستان مشترکا سوم شدند.
در پومسه تیمی ایران اول شد، کره جنوبی در جایگاه دوم ایستاد و قزاقستان و ازبکستان سوم شدند.
در کیوروگی بانوان و در وزن 49- کیلوگرم؛ مرضیه خوش‌احوال در مسابقه اول، 2 بر صفر ورزشکار ازبکستان را شکست داد و در فینال با برتری 2 بر صفر برابر ورزشکار قرقیزستان به مدال طلا رسید.
در وزن 53- کیلوگرم، فاطمه‌زهرا زلیکانی 2 بر صفر تکواندوکار کره جنوبی را شکست داد و پس از برتری 2 بر صفر برابر حریف قزاقستانی، مدال طلا را از آن خود کرد.
در وزن 57- کیلوگرم، محدثه غلامی دور اول 2 بر صفر برابر ازبکستان به برتری رسید و با شکست ورزشکار میزبان در جایگاه نخست ایستاد.
در وزن 73+ کیلوگرم، مونا شیری دور اول با قرعه استراحت روبرو شد و پس از برتری 2 بر صفر برابر حریف ازبکستان به مدال طلا دست یافت.
مسابقات کیوروگی مردان نیز فردا (جمعه، 12 اسفند) برگزار می‌شود.

دیدگاه‌ها