کد خبر : 1873690 | 13 اسفند 1401 ساعت 04:00 | 17.1K بازدید | 43 دیدگاه

خمس - یحیی: فوتبالی که قرار است زیبا شود

پاکو خمس درست از جایی می‌آید که اولین بار عنوان جذاب «تیکی تاکا» را به فوتبال دنیا صادر کرد؛ اسپانیا.

خمس - یحیی: فوتبالی که قرار است زیبا شود

به گزارش ورزش سه، خمس قبل از حضور در تراکتور برای فوتبالدوستان ایرانی که هر هفته بازی‌های لالیگا را به خاطر علاقه‌مندی‌مان به رئال مادرید و بارسلونا دنبال می‌کنیم چهره آشنا و برجسته‌ای نبود اما حالا به خاطر رفرمی که در نوع بازی تراکتور ایجاد کرده، دنبال شناختن بیشترش رفته‌ایم. اینکه از کجا آمد، کجا بوده و چه کرده. جدا از این، آنچه در تیم خمس دیده‌ایم فوتبال شناور است که اتفاقاً با نتایج خوب همراه بوده تا جایی که تراکتور را از یک تیم نیمه پایین جدول به مجموعه‌ای که سهمیه آسیایی می‌خواهد ارتقا داده. فوتبالی که تراکتور بازی می‌کند قابل احترام است و از تیم خمس می‌شود انتظار یک فوتبال مدرن داشت.
اما اشتباه نکنید. این موضوع پرسپولیس را نمی‌ترساند بلکه یحیی و بازیکنانش را خشنود خواهد کرد چون قرار است فوتبال ببینیم و اینطوری پرسپولیس راحت‌تر موقعیت می‌سازد و احتمال گل زدن و برنده شدن بالاتر می‌رود. یحیی شیفته تیکی تاکا است؛ همان چیزی که خمس از وقتی آمده دنبالش می‌گردد. پرسپولیس دوباره رو آمده و به نوعی به کورس قهرمانی برگشته و تراکتور هم در فرم خوبی به سر می‌برد، پس انتظار تماشای یک فوتبال جذاب از دو مربی شیفته فوتبال پویا که قرار است با مالکیت بالای توپ و چرخاندن توپ در تمام نقاط زمین، از طرق مختلف موقعیت خلق کنند نباید انتظار بیهوده‌ای باشد.

1808033
خمس بعد از جام جهانی آمده و بازی پرسپولیس یازدهمین بازی او به عنوان سرمربی تراکتور است اما یحیی دو برابر او تیمش را در لیگ هدایت کرده. پرسپولیس از نظر مالکیت تیم اول لیگ است و طبیعتاً در پاس و دقت پاس هم پیشتاز لیگ است اما خمس که از سرزمین تیکی تاکا آمده توانسته در این آیتم تیمش را به رده ششم برساند. در شوت و شوت به دروازه اوضاع تیم خمس خیلی بهتر است اما تیم یحیی با اینکه خیلی کم شوت می‌زند اما در نرخ تبدیل به گل هم تیم اول است و شوت‌های بازیکنان یحیی دقیق‌ترند. با در نظر گرفتن آمار دریبل‌های موفق، تیم یحیی تا حدودی تکنیکی‌تر هم هست اما با اینکه پرسپولیس خیلی کمتر از تراکتور گل خورده اما رتبه تیم خمس در نبردهای هوایی و تکل موفق بالاتر است. عجیب اینکه در نبردهای هوایی تراکتور صدرنشین است و پرسپولیس تیم سیزدهم.
توضیح: اعداد داخل پرانتز رتبه تیم در لیگ در آن آیتم است. آمار مربوط به هر آیتم به صورت میانگین لحاظ شده است.

منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها