کد خبر : 1893871 | 13 اسفند 1401 ساعت 21:31 | 40.7K بازدید | 9 دیدگاه

در آرسنال همه قهرمانی می‌خواهند

این دو تعویض سرنوشت قهرمانی لیگ‌برتر را عوض کرد

میکل آرتتا در روزی که بیش از همیشه غیبت مهاجمانش را احساس می‌کرد، با دو تعویض تیمش را به پیروزی رساند.

این دو تعویض سرنوشت قهرمانی لیگ‌برتر را عوض کرد

به گزارش "ورزش سه"، اگر آرسنال در پایان این فصل جام قهرمانی را بالای سر ببرد، قطعا هواداران این تیم از دیدار امشب به عنوان یکی از نقاط عطف این قهرمانی یاد خواهند کرد؛ دیداری که توپچی‌ها فاصله زیادی با تساوی و حتی شکست نداشتند، اما دو تعویض میکل آرتتا کمک کردند تا این تیم به سه امتیاز حساس دیدار مقابل بورنموث برسد؛ تعویضی‌هایی که در این فصل چندان به کار گرفته نشده بودند، اما در بهترین زمان ممکن به کمک تیمشان آمدند.
از زمان مصدومیت گابریل ژسوس در میانه فصل، مشخص بود که آرسنال جای خالی او را احساس خواهد کرد؛ هرچند ادی انکتیا و پس از آن لئاندرو تروسارد کمک کردند تا این غیبت کمتر احساس شود. اما کار زمانی سخت شد که آرتتا هر دو این بازیکنان را از هم از دست داد.
انکتیا به دلیل مصدومیت در فهرست دیدار امروز نبود و تروسارد هم در بازی امروز تنها 21 دقیقه در زمین بود و آسیب‌دیدگی او، آرتتا را مجبور کرد اولین تعویض بازی را انجام بدهد؛ به این ترتیب امیل اسمیت-رو، بازیکنی که با درخشش مارتین اودگارد جایگاهش را در ترکیب اصلی از دست داد، به زمین رفت.

1828381
40 دقیقه بعد، لحظه‌ای بود که اسمیت رو بازگشت آرسنال را کلید زد. یک ضربه کرنر به روی دروازه بورنموث زده شد و اسمیت رو توپ را با سر برای توماس پارتی فرستاد تا گل اول، امیدهای توپچی‌ها برای جبران دو گل خورده را زنده کند.
تنها هفت دقیقه بعد، آرتتا تصمیم عجیبی گرفت و ریس نلسون را به جای اسمیت رو به زمین فرستاد. اسمیت رو که به عنوان بازیکن تعویضی به زمین رفته بود، انتظار نداشت بعد از پاس گلی که داده از زمین بیرون کشیده شود و به همین دلیل با چهره‌ای درهم و سری پایین زمین را ترک کرد، اما خیلی زود مشخص شد که تصمیم سرمربی آرسنال درست بوده است.

1828382
در دقیقه 70 ریس نلسون از سمت چپ فرار کرد و ارسال او به دهانه دروازه را بن وایت با ضربه‌ای محکم به گل دوم تیمش تبدیل کرد.
از این لحظه به بعد بود که روی هر حمله آرسنال، این احساس وجود داشت که بالاخره گل پیروزی زده خواهد شد و سرانجام این اتفاق در هفتمین دقیقه از وقت‌های تلف شده رخ داد. ضربه کرنری که توسط مدافعان بورنموث دفع شد، دقیقا به جایی رفت که ریس نلسون حضور داشت و او هم با شوتی دیدنی، توپ را دور از دستان نتو به تور رساند تا آرسنال یکی از به‌یادماندنی‌ترین پیروزی‌های این فصلش را به دست بیاورد.

1828383
1828384

هنوز 12 هفته تا پایان فصل باقی مانده و اتفاقات زیادی تا پایان ممکن است رخ بدهد، اما نتیجه‌ای که در دیدار امروز رقم خورد، این پیام را داشت که آرتتا برای قهرمانی می‌تواند روی تک‌تک بازیکنانش حساب کند؛ حتی آنهایی که خارج از باشگاه آرسنال، کسی روی آنها حساب نمی‌کند.

دیدگاه‌ها