کد خبر : 1894910 | 19 اسفند 1401 ساعت 12:20 | 140.9K بازدید | 240 دیدگاه

از کونسیسائو بیشتر به طارمی یاد می‌دهم

ساکت: من لایق‌ترین گزینه هدایت تیم ملی هستم

به خودم ایمان دارم و اگر سرمربی تیم ملی شوم، کره را در سئول می‌زنم، ژاپن را در توکیو می‌زنم و چین را در پکن و عربستان را در ریاض!

ساکت: من لایق‌ترین گزینه هدایت تیم ملی هستم

به گزارش "ورزش سه"، چندی قبل بود که مطرح شدن گزینه‌های ایرانی برای هدایت تیم ملی به موضوع اول بحث‌های فوتبالی ایران تبدیل شد و نظرات متعدد و متفاوتی در این خصوص وجود داشت. یکی از سرمربی‌هایی که نامش به عنوان گزینه مطرح شد، ساکت الهامی بود.

سرمربی هوادار امروز در برنامه تلویزیونی ورزشگاه حاضر شد و گفت‌وگویی چالشی با افشین عبداللهیان و حافظ کاظم‌زاده داشت. ساکت به دفاع از عملکردش پرداخت و خود را لایق‌ترین گزینه برای سرمربی‌گری تیم ملی دانست. صحبت‌های جنجالی ساکت الهامی که با اعتماد به نفس خاصی به سوالات پاسخ می‌داد را در این صفحه می‌خوانید:

*یکی از نام‌هایی که برای گزینه شدن تیم ملی رویش خیلی تعجب بود، اسم شما بود و در جریان هم هستید. فکر کنم شما و حمید مطهری، این اسامی که مطرح شد به عنوان گزینه نیمکت تیم ملی، یک‌ دفعه تعجب جامعه فوتبالی را برانگیخت؛ خودتان فکر می‌کردید گزینه بشوید؟
ساکت: من فکر می‌کردم که لایق‌ترین شخص برای انتخاب تیم ملی من بودم.

ویدئو: 274711

*شما بودید؟! چرا اینطور فکر می‌کنید؟
ساکت: بله، پنج سال گذشته موفق‌ترین مربی ایران من بودم. همه مربی‌ها را بردم. استقلال بدون باخت بود و من پارسال سه بار با آنها بازی کردم و یک گل هم نخوردم. چرا اسم من نباید باشد؟ شما الان اسم آقای حسین فرکی را گفتید عزیز من است، مهدی تارتار عزیز من است، ولی در پانزده سال گذشته یک هزارم من افتخار نیاورده‌اند. امیر قلعه‌نویی، رییس، عزیز و برادر بزرگ من است، ولی ده سال است افتخار کسب نکرده، چرا من نباید باشم؟

ویدئو: 274713

*شما چندسال است که سرمربی هستید؟
ساکت: من چهار سال است که سرمربی هستم. من الان آمارم را به شما می‌گویم. اینجا بحث دفاع از خودم است و بحث از شخصیت، شأن و مربیگری خودم است. روزی که من سرمربی تراکتور شدم، دوازدهم جدول بود با ۱۸ یا ۱۹ امتیاز؛ از روزی که من تیم را تحویل گرفتم تا آخر لیگ، ما قهرمان شدیم.

ویدئو: 274710

*شما کاملا قابل‌احترامید ولی اینکه از موقعی که من بودم تا پایان فصل تراکتور قهرمان بود، این‌ها آمارهایی است که برای بستن قرارداد مناسب است نه برای تیم ملی.
ساکت: شما خودتان اول صحبتتان گفتید کیفیت فوتبالی، اگر تیمی هست که همین امسال آمارش از تیم من بهتر بوده، درحالی‌که تیم من دهم جدول است، اگر تیمی هست، حتی پرسپولیس و سپاهان که آمارش از تیمم بالاتر بوده بگویید و ممنون می‌شوم.

*فکر می‌کنید در مقطع کنونی، بهترین گزینه با اینکه خیلی پررنگ هم اسم فلیکس سانچز مطرح شده، چه کسی است؟
ساکت: امیر قلعه‌نویی. چون با این تفاسیر که فوتبال ما را می‌شناسد و اگر نشد آقا جواد هم می‌تواند.

ویدئو: 274712

*اگر سه تا مربی ایرانی به جز خودتان را بخواهید برای تیم ملی نام ببرید؟
امیرقلعه‌نویی، جواد نکونام و یحیی گل‌محمدی.

*خیلی‌ها می‌گویند پنج گزینه اول را از آنها کتبا و رسما خواستند ولی شما و آقای مطهری شفاهی بوده و در سایت‌ها اضافه شده. فدراسیون کتبا از شما برنامه می‌خواست؟
ساکت: من با آقای علوی صحبت کردم. اسامی‌ای که آمده بود، اسامی را فدراسیون بیرون نداده بود. من اگر تنها گزینه تیم ملی هم بودم، قبول نمی‌کردم ولی چون شما گفتید تعجب جامعه را برانگیختید دفاع کردم. جواد برادر من است، ولی چرا باید اسم جواد و مهدی تارتار باشد، ولی اسم من نباشد؟ چرا آقای قلعه‌نویی و فرکی باشند و اسم من نباشد؟

1801948

*آقای فرکی را نام بردید، استمرار کار، حضور در کادرفنی تیم ملی دلایل گزینه شدنش است. ما در تیم ملی با سردار آزمون و مهدی طارمی مواجهیم. شما به عنوان مربی عملکردتان قابل‌دفاع است ولی من به عنوان کمیته فنی فدراسیون بررسی می‌کنم کدام‌یک از گزینه‌ها سابقه کار با بازیکنی که در لیگ قهرمانان اروپا جزء برترین گلزنان بوده را داشته و می‌تواند فضا را مدیریت کند. بنابراین ساکت الهامی در این ۴ سال فوق‌العاده بوده ولی چون با بازیکنانی در این سطح کار نکرده نمی‌تواند سرمربی شود.
ساکت: شما یک مربی بیاورید به جز ساکت الهامی که با سه کاپیتان تیم ملی در تراکتور کار کرده باشد؛ آن هم در بحرانی‌ترین زمان ممکن. مسعود شجاعی، احسان حاج‌صفی و اشکان دژاگه. هر سه تا را می‌توانید روی خط بیاورید و بپرسید. آنها با ساکت الهامی کار کردند، با کی‌روش هم کار کردند، بپرسید از ساکت الهامی بیشتر یاد گرفتند یا نه. چرا می‌زنید توی سرِ مربی ایرانی. فکر می‌کنید مهدی طارمی باید از قیافه من خوشش بیاید یا نیاید؟ منِ ساکت الهامی باید به مهدی طارمی یک چیز یاد بدهم و قطعا از مربی پورتو به او بیشتر یاد می‌دهم.

*پنج سرمربی را یک بار اول اعلام کردند و بعد در سایت‌ها اسم شما اضافه شد. آقای علوی پیشنهاد دادند؟
ساکت: همان دقیقه‌ای که در سایت‌ها آمد، ده دقیقه بعدش زنگ زدند. ولی اینکه می‌گویید برای سرمربی‌گری تیم ملی باید همه ابزار را داشته باشید درست است، اما یک سوال دارم؛ مربی تیم ملی انگلیس چه کسی است؟ شما اگر می‌فهمید، چرا این را می‌گویید که جامعه تعجب کرده. درست نبودن شکل کار انتخاب گزینه‌ها چرا به من می‌خورد و به کس دیگری نمی‌خورد؟

1830552

*من گفتم سه گزینه تعجب‌برانگیز بود، یعنی انتظار مطرح شدنش را جامعه فوتبال نداشت. من نمی‌گویم لیاقت نداشتند و بین لیاقت و تعجب فرق هست‌. حقیقت جامعه فوتبال این است که برای مطرح شدن سه گزینه دچار تعجب شد.
ساکت؛ من برایتان مثال زدم که گرت ساوت‌گیت چه اتفاقی افتاد که سرمربی انگلیس شد برای ۶ تا هفت سال. من با رانت مربی نشدم. چه کسی می‌توانست نساجی ۹ امتیازی را نگه دارد و بیاورد نهم جدول و سال بعد هم قهرمانش کند؟ چه کسی می‌توانست هوادار را هشتم جدول بیاورد و در جام حذفی هم جزء هشت تا باشد. من خیلی دوست داشتم که در مورد این صحبت کنم و اصلا ناراحتی ندارد. اگر بازیکنم هم بگوید اینجای کار عیب است باید بپذیرم یا قانعش کنم. با اسم مربی ایرانی بازی شد، ولی این دیگر به من برنمی‌گردد. من کسی بودم که در دو دوره گذشته کاندید اول مربی‌گری استقلال بوده و با دلایلی نشد.

ویدئو: 274709

*ولی عجیب است فدراسیونی که رئیس، نایب رئیس و کمیته فنی دارد، مدیر روابط عمومی‌اش به شما پیشنهاد دهد.
ساکت: اصلا بحث پیشنهاد نبوده و به همه گفتند برنامه بدهید. برای من فکس نیامد و در جریان نیستم. چرا باید برای کسی بیاید و برای یکی نیاید و نحوه غلط است. من الان باید از طبقه پنجم می‌پریدم تا کاندید شوم یا سه کیلومتر زیرآبی می‌رفتم؟! به خودم ایمان دارم و اگر سرمربی تیم ملی شوم، کره را در سئول می‌زنم، ژاپن را در توکیو می‌زنم و چین را در پکن و عربستان را در ریاض! ولی روزی که قبول بکنم.

دیدگاه‌ها