کد خبر : 1895020 | 20 اسفند 1401 ساعت 08:02 | 1.8K بازدید | 0 دیدگاه

چرا شمشیرها کُند شد؟

افت عجیب سابریست‌ها پس از نقره جهان

شمشیربازی ایران پس از نایب قهرمانی جهان، در دو دوره اخیر صلابت گذشته خود را در میادین بین‌المللی از دست داده است.

افت عجیب سابریست‌ها پس از نقره جهان

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از خبرگزاری فارس، مسابقات جام جهانی پادوا ایتالیا در حالی به پایان رسید که تیم ملی ایران با نفرات کامل عازم این رقابت‌ها شد، اما نتیجه‌ای که حاصل شد چیزی نبود که همگان به خصوص جامعه شمشیربازی انتظارش را داشتند.

در بخش تیمی ۴ بازیکن ایران اصلا به جدول اصلی نرسیدند و علی پاکدامن هم که رنک ۱۶ دنیا را در اختیار دارد در اولین مسابقه شکست سنگینی را متحمل شد و کنار رفت.

البته این اتفاق در مسابقات جام جهانی لهستان هم رخ داد و تیم ایران به یک چهارم نهایی هم نرسید و در بخش انفرادی هم نتایج چندان رضایت‌بخش نبود.

 

شمشیربازی ایران روزهای درخشانی را در طی چند سال گذشته داشته است و آبان ماه سال جاری نیز به مقام نایب قهرمانی جهان در جام جهانی الجزایر رسید، اما طی دو دوره قبلی جام جهانی نتایجی که کسب شده اصلا در حد نام سابر ایران نبوده است.

به نظر می‌رسد فدراسیون شمشیربازی که به تازگی صاحب رئیس شده و از قضا خود رئیس هم ید طولانی در این رشته دارد و به خوبی با آن آشناست باید هرچه زودتر چاره‌اندیشی کند چطور تیمی که آبان ماه نایب قهرمان جهان شده، حالا به یک چهارم نهایی هم نمی‌رسد و مقابل حریفان خود تسلیم می‌شود.

اگر مشکل فنی وجود دارد که شواهد چنین چیزی را نشان می‌دهد، باید هرچه زودتر برطرف شود و اگر نیازی به تغییر یا تقویت کادر فنی است، زودتر اقدام شود تا خدایی ناکرده بعدا حسرت کارهایی که باید می‌کردیم و نکردیم را نخوریم.

سال آینده بازی‌های آسیایی پیش رو است و تیم ملی ایران که عنوان نایب قهرمانی را در کارنامه دارد باید ضمن دفاع از آن، برای کسب قهرمانی هم به حریف دیرینه خود یعنی کره جنوبی شاخ و شانه بکشد.

به گزارش فارس، علاوه بر سابر بزرگسالان در سابر نوجوانان هم در آسیا نتایج خوبی نگرفتیم و حرفی برای گفتن نداشتیم و مقابل امارات هم بازنده و در نهایت در رده یازدهم ایستادیم.

دیدگاه‌ها