کد خبر : 1896269 | 26 اسفند 1401 ساعت 18:34 | 4.3K بازدید | 4 دیدگاه

فیفا جوایز جام جهانی زنان را سه برابر می‌کند

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، از افزایش چشم‌گیر مبالغ اختصاص یافته به جام جهانی زنان که در تابستان آینده در استرالیا و نیوزلند برگزار می‌شود، خبر داد.

فیفا جوایز جام جهانی زنان را سه برابر می‌کند

به گزارش ورزش سه، اینفانتینو در بیانیه‌ای که امروز توسط وب‌سایت رسمی فیفا منتشر شد، گفت: امروز ما یک قدم تاریخی را برای حمایت از فوتبال زنان و در راه رسیدن به برابری برمی‌داریم.

او توضیح داد: در مجموع مبلغ 152 میلیون دلار برای این مسابقات تخصیص داده می‌شود که سه برابر مبلغی که برای دوره قبلی جام جهانی زنان در فرانسه و بیش از 10 برابر مبلغی که برای کانادا 2015 در نظر گرفته شده بود، خواهد بود.

اینفانتینو سپس بیان کرد: بر اساس فرمول جدید توزیع بودجه مسابقات، مبلغ 110 میلیون دلار به جایزه اصلی اختصاص یافته که به فدراسیون‌های عضو اهدا می‌شود؛ این رقم در سال 2019، 30 میلیون دلار و در سال 2015، 15 میلیون دلار بوده است. برای اولین بار، درصدی از این بودجه به بازیکنان شرکت کننده در مسابقات اختصاص داده می‌شود و تضمین می‌کند که آن‌ها به اندازه کافی برای کار خود حمایت می‌شوند و همچنین فدراسیون‌های عضو باقی‌مانده را برای سرمایه‌گذاری مجدد در فوتبال تشویق می‌کند.

او همچنین گفت: این افزایش همراه با دو برابر شدن بودجه اختصاص یافته به فدراسیون‌های شرکت کننده برای کمک به آن‌ها برای آماده‌سازی تیم‌های خود، قبل از مسابقات است؛ رقمی که در سال 2019، 12 میلیون دلار بود اما برای این دوره از مسابقات به 31 میلیون دلار رسیده است.

لازم به ذکر است که فیفا این رقم را برای اطمینان از اینکه بازیکنان زن در جام جهانی زنان از شرایط و خدماتی برابر با آنچه در جام جهانی 2022 قطر برای مردان ارائه شد، افزایش داده است.

دیدگاه‌ها